Gjest Maayaaa Skrevet 10. mai 2021 #41861 Del Skrevet 10. mai 2021 Stjernekikkeren skrev (1 time siden): En ting er hva CBE gjør privat, jeg anbefaler uansett ikke å presse seg på den måten, men hun er influenser og gjør hva som helst for å være en offentlig person, men hun er ikke i det hele tatt klar over ansvaret det innebærer. Å presse seg til å trene med skader, og gi uttrykk over å være misfornøyd over å ikke få til alt hun ville, jf kunne ikke sparke boksesekken, sender veldig dårlige signaler. Det er ikke mange år siden man ble kjent med spiseforstyrrelsen ortoreksi, når det å være sunn og trent blir så altoppslukende at det går på helsa løs i stede. Sier ikke at noen har ortoreksi eller noen som helst spiseforstyrrelser, men man bør bære forsiktig og tenke over hva slags signaler man sender ut. CBE må gjerne TRO at hun henvender seg til kjøpesterke og høyt utdannede kvinner, men Internett er et åpent hav og du vet aldri hvem ditt publikum egentlig er. Helt enig, men CBE har fått beskjed fra flere hold at det hun deler kan være farlig thinspo. Bloggernes egen "vær varsom"-plakat nekter hun å følge, jeg husker ikke om hun begrunnet det valget, og hva hun mente om det. Så de vet godt hva de gjør, de bare gidder ikke. I likhet med reklamemerking og annet tull og tøys som ikke gjelder for fintfolk i Borregårds bakhage. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym90059005 Skrevet 10. mai 2021 #41862 Del Skrevet 10. mai 2021 Isola2 skrev (1 time siden): Han spilte jo i både LSK og Odd også i eliteserien.Ganske dårlig som fotballspiller dog,men har tross alt vært toppidrettsutøver. Alt er relativt, men føler det blir feil å bruke betegnelsen "ganske dårlig fotballspiller" . Om ikke det er Messi du sammenligner med. Han hadde noen gode år i Odd i hvert fall, viktig bidragsyter på et bra Odd lag som tok medaljer. Ble vel også kåret til årets spiller av supporterne en sesong i Odd da han spilte midtstopper. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 11. mai 2021 #41863 Del Skrevet 11. mai 2021 Anonym90059005 skrev (5 timer siden): Alt er relativt, men føler det blir feil å bruke betegnelsen "ganske dårlig fotballspiller" . Om ikke det er Messi du sammenligner med. Han hadde noen gode år i Odd i hvert fall, viktig bidragsyter på et bra Odd lag som tok medaljer. Ble vel også kåret til årets spiller av supporterne en sesong i Odd da han spilte midtstopper. Har du kilde på at han ble kåret til årets spiller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 11. mai 2021 #41864 Del Skrevet 11. mai 2021 CecilieX skrev (15 minutter siden): Har du kilde på at han ble kåret til årets spiller? Han ble kåret til årets spiller i Odd i 2015 av supporterene. Jeg googlet og kom over artikler om fremtidsplaner, hvordan gikk det med fotoutdannelsen fra skolen i New York egentlig? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isola2 Skrevet 11. mai 2021 #41865 Del Skrevet 11. mai 2021 MarianneE skrev (32 minutter siden): Han ble kåret til årets spiller i Odd i 2015 av supporterene. Jeg googlet og kom over artikler om fremtidsplaner, hvordan gikk det med fotoutdannelsen fra skolen i New York egentlig? Ganske dårlig fotballspiller baserte jeg på at jeg holder med et annet lag og ikke liker fyren🤣 Mulig han hadd en bra sesong for et middels norsk fotball lag..uansett var han toppidrettsutøver. Det gjør han dog ikke til noen guru innen trening. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stjernekikkeren Skrevet 11. mai 2021 #41866 Del Skrevet 11. mai 2021 Maayaaa skrev (8 timer siden): Helt enig, men CBE har fått beskjed fra flere hold at det hun deler kan være farlig thinspo. Bloggernes egen "vær varsom"-plakat nekter hun å følge, jeg husker ikke om hun begrunnet det valget, og hva hun mente om det. Så de vet godt hva de gjør, de bare gidder ikke. I likhet med reklamemerking og annet tull og tøys som ikke gjelder for fintfolk i Borregårds bakhage. Ja, du har rett og det er det som gjør alt dette så mye verre. De ER klar over hva de gjør feil, de har blitt fortalt det i flere år, de har vel fått beskjed angående bruk av alkohol, og skjult eller dårlig merket reklame, eller hva? Gjennom denne tråden er det faktisk over 2000 innlegg som ikke bryter med norsk lov eller reglementet til kvinneguiden, og dermed får stå. For CBE og mannen er det dessverre sånn det som ikke stryker de med hårene og forteller hvor flinke og vakre de er, ofte er bare kalt hat, hets, mobbing og misunnelse. 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Era Vulgaris Skrevet 11. mai 2021 #41867 Del Skrevet 11. mai 2021 NewStart87 skrev (19 timer siden): Var innom Netfit nå og ser at barna er med i noen treningsfilmer. Altså..jeg har ikke ord. Wanna be Funkygine, tenker jeg. Funky har jo tidligere brukt barna aktivt i treningen sin, så nå må CBE gjøre et slags forsøk på å kopiere det. Det feiler grovt på alle plan. Det eneste de oppnår med dette er ytterligere eksponering av to uvitende barn. 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Maayaaa Skrevet 11. mai 2021 #41868 Del Skrevet 11. mai 2021 Stjernekikkeren skrev (57 minutter siden): Ja, du har rett og det er det som gjør alt dette så mye verre. De ER klar over hva de gjør feil, de har blitt fortalt det i flere år, de har vel fått beskjed angående bruk av alkohol, og skjult eller dårlig merket reklame, eller hva? Gjennom denne tråden er det faktisk over 2000 innlegg som ikke bryter med norsk lov eller reglementet til kvinneguiden, og dermed får stå. For CBE og mannen er det dessverre sånn det som ikke stryker de med hårene og forteller hvor flinke og vakre de er, ofte er bare kalt hat, hets, mobbing og misunnelse. Det er helt fascinerende at til tross for alle beskjeder de får, så fortsetter de å gjøre ting på sin egen måte. Null ydmykhet, null respekt. Man kan jo tenke at de er slu og kyniske, men de gir jo inntrykk av å være både egoistiske som fy og dumme som brød. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg lillehammeren Skrevet 11. mai 2021 Populært innlegg #41869 Del Skrevet 11. mai 2021 Kvaliteten på øvelsene hun viser på Netfit er helt elendig. Hun ser ut som meg når jeg trener, og jeg trener 1 gang i året. Der ser fryktelig amatørmessig ut, og ser ut som hun ikke er i form til å klare å fullføre øvelsene... Jeg kan ikke fatte at dette kan inspirere. 54 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Felis Skrevet 11. mai 2021 Populært innlegg #41870 Del Skrevet 11. mai 2021 (endret) Stjernekikkeren skrev (12 timer siden): En ting er hva CBE gjør privat, jeg anbefaler uansett ikke å presse seg på den måten, men hun er influenser og gjør hva som helst for å være en offentlig person, men hun er ikke i det hele tatt klar over ansvaret det innebærer. Å presse seg til å trene med skader, og gi uttrykk over å være misfornøyd over å ikke få til alt hun ville, jf kunne ikke sparke boksesekken, sender veldig dårlige signaler. Det er ikke mange år siden man ble kjent med spiseforstyrrelsen ortoreksi, når det å være sunn og trent blir så altoppslukende at det går på helsa løs i stede. Sier ikke at noen har ortoreksi eller noen som helst spiseforstyrrelser, men man bør bære forsiktig og tenke over hva slags signaler man sender ut. CBE må gjerne TRO at hun henvender seg til kjøpesterke og høyt utdannede kvinner, men Internett er et åpent hav og du vet aldri hvem ditt publikum egentlig er. Så lenge de kan gjemme seg bak "bare scroll videre" og "hvis du påvirkes negativt, må du jobbe med deg selv", kommer de til å fortsette i samme spor. Et klassisk eksempel er graviditeten hennes, da hun redigerte seg tynnere, trente manisk og uttalte at graviditeten ikke skulle få ødelegge kroppen hennes. Samtidig varslet jordmødre landet rundt om en farlig trend, der kvinner ønsket seg små babyer. De slanket seg gjennom hele svangerskapet for å ikke ødelegge kroppen, samt at babyer under 3 kilo ble regnet som penest. Jeg sier ikke at Caroline skapte denne trenden helt alene. Faktisk er jeg helt sikker på at noen påvirket henne i den retningen, for Caroline Berg Eriksen har aldri vært først ute med noe som helst. Men jeg antar hun så på denne påvirkningen som positiv, for hun kunne skilte med sixpack få dager etter fødsel, noe som ga henne medieoppmerksomhet. Hvis hun noen gang i løpet av denne prosessen reflekterte over at definisjonen av yrket hennes er på påvirke andre, så tipper jeg hun mente at kun de som "tålte" påvirkningen skulle la seg inspirere. De som led av spiseforstyrrelser, fikk svake og underernærte barn osv, skulle selvfølgelig scrolls videre. Ikke søren om hun skulle bruke sin påvirkningskraft til å fortelle norske mødre at babyens helse er det viktigaste i et svangerskap... Jeg vet ikke om hun har reflektert mer over sin rolle siden den gang. Mitt inntrykk er at hun ikke mener å bedrive kroppspress. Faktisk tror jeg hun håper at det ikke skjer, for hvis vi alle fikk unaturlig tynn midje og synlig skjelett, så vil ikke CBE lenger være unik. Jeg tror hun ønsker å være uoppnåelig, for da er hun flinkere enn alle andre. Vi skal, med andre ord, påvirkes til å kjøpe det hun reklamerer for, men ikke påvirkes av kroppen som viser det fram. Og HVIS vi påvirkes av kroppen, kan vi enten scrolls videre, eller jobbe med oss selv. At CBE ikke selv lever opp til sitt eget ideal, tror jeg faktisk ikke hun ser selv. Hun er på ingen måte umerket av graviditetene, det er tydelig hver gang hun suger inn magen eller viser seg i utringede klær. Hun er heller ikke tynn nok i egne øyne, derav merkelige poseringer, photoshop og filter. Og manisk trening, etterfulgt av små porsjoner mat. Jeg tror hun har gått i sin egen felle, og blitt negativt påvirket av den hun ser på bilder, som deler hennes navn. Hun burde faktisk scrolled videre, for thinspoen har ikke gjort henne godt. Endret 11. mai 2021 av Felis 81 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lin11 Skrevet 11. mai 2021 #41871 Del Skrevet 11. mai 2021 Felis skrev (5 minutter siden): Så lenge de kan gjemme seg bak "bare scroll videre" og "hvis du påvirkes negativt, må du jobbe med deg selv", kommer de til å fortsette i samme spor. Et klassisk eksempel er graviditeten hennes, da hun redigerte seg tynnere, trente manisk og uttalte at graviditeten ikke skulle få ødelegge kroppen hennes. Samtidig varslet jordmødre landet rundt om en farlig trend, der kvinner ønsket seg små babyer. De slanket seg gjennom hele svangerskapet for å ikke ødelegge kroppen, samt at babyer under 3 kilo ble regnet som penest. Jeg sier ikke at Caroline skapte denne trenden helt alene. Faktisk er jeg helt sikker på at noen påvirket henne i den retningen, for Caroline Berg Eriksen har aldri vært først ute med noe som helst. Men jeg antar hun så på denne påvirkningen som positiv, for hun kunne skilte med sixpack få dager etter fødsel, noe som ga henne medieoppmerksomhet. Hvis hun noen gang i løpet av denne prosessen reflekterte over at definisjonen av yrket hennes er på påvirke andre, så tipper jeg hun mente at kun de som "tålte" påvirkningen skulle la seg inspirere. De som led av spiseforstyrrelser, fikk svake og underernærte barn osv, skulle selvfølgelig scrolls videre. Ikke søren om hun skulle bruke sin påvirkningskraft til å fortelle norske mødre at babyens helse er det viktigaste i et svangerskap... Jeg vet ikke om hun har reflektert mer over sin rolle siden den gang. Mitt inntrykk er at hun ikke mener å bedrive kroppspress. Faktisk tror jeg hun håper at det ikke skjer, for hvis vi alle fikk unaturlig tynn midje og synlig skjelett, så vil ikke CBE lenger være unik. Jeg tror hun ønsker å være uoppnåelig, for da er hun flinkere enn alle andre. Vi skal, med andre ord, påvirkes til å kjøpe det hun reklamerer for, men ikke påvirkes av kroppen som viser det fram. Og HVIS vi påvirkes av kroppen, kan vi enten scrolls videre, eller jobbe med oss selv. At CBE ikke selv lever opp til sitt eget ideal, tror jeg faktisk ikke hun ser selv. Hun er på ingen måte umerket av graviditetene, det er tydelig hver gang hun suger inn magen eller viser seg i utringede klær. Hun er heller ikke tynn nok i egne øyne, derav merkelige poseringer, photoshop og filter. Og manisk trening, etterfulgt av små porsjoner mat. Jeg tror hun har gått i sin egen felle, og blitt negativt påvirket av den hun ser på bilder, som deler hennes navn. Hun burde faktisk scrolled videre, for thinspoen har ikke gjort henne godt. Det er en kjensgjerning at både SE AS og Caroline Berg Eriksen.no har blitt negativt påvirket av de personene de har latt seg bli inspirert av. Berg Eriksen har selv uttalt at hun legger ut content hun selv blir inspirert av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felis Skrevet 11. mai 2021 #41872 Del Skrevet 11. mai 2021 Lin11 skrev (37 minutter siden): Det er en kjensgjerning at både SE AS og Caroline Berg Eriksen.no har blitt negativt påvirket av de personene de har latt seg bli inspirert av. Berg Eriksen har selv uttalt at hun legger ut content hun selv blir inspirert av. Nemlig! I tillegg påvirkes hun tilsynelatende negativt av seg selv. Det er en ond sirkel. Hun poserer, redigerer osv, for å se ut på en spesiell måte, men hva møter henne da hun ser seg selv i speilet? Uten alle triksene hun bruker på bilder? Ikke rart hun løper manisk og spiser lite. Ikke engang Caroline Berg Eriksen kan leve opp til CBE. 35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kleenex Skrevet 11. mai 2021 #41873 Del Skrevet 11. mai 2021 Isola2 skrev (12 timer siden): Han spilte jo i både LSK og Odd også i eliteserien.Ganske dårlig som fotballspiller dog,men har tross alt vært toppidrettsutøver. LKE var en god fotballspiller i Odd. Han spilte i forsvar og scoret derfor ikke mye mål. Det skal han ha, han var ikke dårlig fotballspiller, men han satt mye på benken med skader ifg min mann. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sursøtsaus Skrevet 11. mai 2021 #41874 Del Skrevet 11. mai 2021 Era Vulgaris skrev (10 minutter siden): Wanna be Funkygine, tenker jeg. Funky har jo tidligere brukt barna aktivt i treningen sin, så nå må CBE gjøre et slags forsøk på å kopiere det. Det feiler grovt på alle plan. Det eneste de oppnår med dette er ytterligere eksponering av to uvitende barn. Tror du traff henne på kornet der med bare den setningen. Hun vil så gjerne bli oppfattet som Norges treningsinfluencer, men hun mangler troverdighet, utfordring og ikke minst dedikasjon. Tre minutter planke og hopp og sprett-trening gjør deg ikke klar for en utfordrende fjelltur, og mangel på grunnleggende styrketrening med vekter lager snarveier til kneskade selvom du løper langt og ofte. Det virker som de ønsker å oppnå Funky og Treningsfrue sin status ved å lage hardcore utfordringer som de selv ikke er fysisk klare for å utføre selv. Det skyter dem i leggen og er ikke minst farlig for deres egen helse og eventuelle følgere som er så uheldige og følger fotsporene deres ukritisk. 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Sol79 Skrevet 11. mai 2021 Populært innlegg #41875 Del Skrevet 11. mai 2021 Er vel ingen bragd i seg selv å gå 10.000 skritt før klokka 12 når man ikke jobber. Ser at hun er veldig stolt av det, jeg på min side er fornøyd med å ha registrert fire timer i timeloggen på jobb før klokka 12 og fått ungene ut av huset. Jeg skulle også gjerne gått tur og trent i flere timer hver dag når ungene var på skolen, men det er jo bare for folk uten jobb. 64 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Hallepalle2 Skrevet 11. mai 2021 Populært innlegg #41876 Del Skrevet 11. mai 2021 Sol79 skrev (9 minutter siden): Er vel ingen bragd i seg selv å gå 10.000 skritt før klokka 12 når man ikke jobber. Ser at hun er veldig stolt av det, jeg på min side er fornøyd med å ha registrert fire timer i timeloggen på jobb før klokka 12 og fått ungene ut av huset. Jeg skulle også gjerne gått tur og trent i flere timer hver dag når ungene var på skolen, men det er jo bare for folk uten jobb. Jeg tror at svært mange helsearbeidere tangerer det målet ganske tidlig på dagen. Det er mer samfunnsnyttig å samle skritt på et sykehusgulv enn på møllen. 56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marsh Skrevet 11. mai 2021 #41877 Del Skrevet 11. mai 2021 lillehammeren skrev (2 timer siden): Kvaliteten på øvelsene hun viser på Netfit er helt elendig. Hun ser ut som meg når jeg trener, og jeg trener 1 gang i året. Der ser fryktelig amatørmessig ut, og ser ut som hun ikke er i form til å klare å fullføre øvelsene... Jeg kan ikke fatte at dette kan inspirere. i tillegg har hun ganske dårlig holdning, som gjør at man tenker at kjernemuskulaturen ikke er spesielt god, og det er ingen god reklame.... 32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marsh Skrevet 11. mai 2021 #41878 Del Skrevet 11. mai 2021 Flytendesåpe skrev (19 timer siden): Etter en lang tid borte fra KG er jeg tilbake nå, og utrolig nok.. Samme brukere gnåler om de samme tingene dag inn dag ut på denne tråden. Hvordan er det i det hele tatt mulig? 🧐 Kanskje fordi CBE ikke har fornyet seg noe heller? 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs Bella Skrevet 11. mai 2021 #41879 Del Skrevet 11. mai 2021 CBE blir nok kjapt frisk igjen i kneet sitt. For noen dager siden (jmf story) løp hun på nye HOKA karbonsko. Gjorde de skoene at hun fikk vondt i kneet? CBE reklamerer for ellipsemaskin fra Sportsmaster. Har hun brukt den feil og fått vondt i knær? Når skaden hennes er på akkurat samme tidspunkt som disse produktene er vist frem, så er det dårlig reklame for bedriftene. Og netfit... i går snakket hun om å kjøre alternativ trening (story), hun skrev øvelsene, deretter postes den alternative økten på netfit-kontoen, som ble falt Full body. Det forunderlige er at øvelsene i den alternative treningen er de samme som ellers postes. 33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Kollontaj Skrevet 11. mai 2021 Populært innlegg #41880 Del Skrevet 11. mai 2021 Grunnet historikken tror jeg ikke noe på verken det ene eller det andre av trening og skader og at det ikke er sammenfall i reklame for ellipsemaskin. Klart CBE-personaen blir magisk frisk av opplegget, da kan de krysse av for det også: vi fikser skader så enkelt som bare det. At noen går på dette gjennomførte våset, er meg ei gåte. 54 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå