Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Var innom Netfit nå og ser at barna er med i noen treningsfilmer. Altså..jeg har ikke ord. 

• Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke noe rart at de pådrar seg løpeskader når de løper mil etter mil hver dag året gjennom uten å legge inn noen hviledager. Tredemølleløping er i tillegg veldig ensidig og belastende for knær/bein og rygg, særlig hvis man ikke løper med helling på løpebåndet. 

Jeg løpte selv på meg et tretthetsbrudd i kneet pga jeg bare løp på tredemølla, mange mil hver uke, uten å ha helling på båndet. Både ortopeden og fysioterapauten sa at jeg var ikke den første med den type skade pga mye tredemølleløping. 

Cbe burde lytte til kroppen og la kneet hvile, ikke kjøre på med 8km på elipsemaskin. Hun risikerer 6-8 uker med skinne på beinet og null belastning hvis hun fortsetter i dette sporet hun kjører på med nå. 

• Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg runder 7 måneder med kneproblemer nå, og det ble garantert ikke bedre av at jeg de første par dagene etter skaden presset kneet "som normalt". MR først etter 6 uker, og da var det litt sent å begynne med krykker og avslapning. :sukk:Heldigvis mye bedre nå, men jeg er langt unna å kunne ta noen løpesteg eller gå på lange skogsturer. Lytt til kroppen og ta nødvendige hensyn!

Har fulgt litt med på spørsmålsrundene NetFit har kjørt på Instagram story den siste tiden, og kjenner jeg blir mer og mer oppgitt. Hva i all verden er det de "lærer" bort? 

• Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maayaaa skrev (55 minutter siden):

Jeg reagerte også på dette. 

Hva med å finne ut hva smerten kommer av før man bare peser videre? En akutt skade skal ha ro, og man skulle tro at i alle fall LKE har lært dette. Han skriver jo at det ikke er farlig med litt smerte når man trener, og nå ser man resultatet. Før man skal godta smerte under trening må man først lære å kjenne forskjell på "farlig" smerte og "bare" ubehag! Om man presser seg for hardt og ikke lytter til kroppens signaler, så skader man seg. De kunne forresten laget noe content om akkurat dette med smerte, restitusjon og igangsetting. (Værsågod, Lasse.)

Det trengs ikke å lytte til kroppen eller å kjenne etter. Det siste dette paret trenger er noen som kan gi dem råd og tips. Det er jo tross alt en selvutnevt lege og et par treningseksperter i hus der. 

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Maayaaa
Monimoni skrev (1 time siden):

Det trengs ikke å lytte til kroppen eller å kjenne etter. Det siste dette paret trenger er noen som kan gi dem råd og tips. Det er jo tross alt en selvutnevt lege og et par treningseksperter i hus der. 

Ja, det er sant. 🤣

Gunvald skrev (22 minutter siden):

Hun kjenner igjen symptomene, men kjører på likevel. Helt sinnsykt. Og det er selvsagt viktig å fortelle at det ble 8 km. Det holder aldri med å bare fortelle at man løp. 

Vi er mange med tidligere bakgrunn i spiseforstyrrelser som kjenner igjen fokuset på tall, enten det dreier seg om vekt, avstand eller kalorier inntatt. At man har oversikt over næringsinntak når man har trening som interesse og/eller yrke er ikke feil, men om man skal ut i offentligheten med egne tall, så skal man være ekstremt våken for hva man velger å kringkaste. Dette har CBE (altså begge ansatte) blitt fortalt i årevis, men de nekter å høre.

Interessant nok har coach Eriksen (hvem er det han coacher egentlig?) lagt ut et innlegg på insta om at han alltid har vært dårlig til å ta det med ro når kroppen sier fra (samtidig som han avslører hvor opphengt han er i at det skal se bra nok ut på Strava). Usedvanlig ydmykt for å være ham, kan man håpe på en stor oppvåkning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

NewStart87 skrev (1 minutt siden):

Går det ikke an å ta seg litt hvile med det vonde kneet?! 

9C66E74A-3B94-4457-A5BC-255EAB8C1986.jpeg

Nei, viktig å by seg frem likevel 😂🙈

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, NewStart87 said:

Caroline, MÅ du trene hver dag?..

3ED551BE-BF06-4401-8071-6E6041487803.jpeg

Hennes eneste skade blir det vel ikke riktig av firmaet å hevde at det er.  I fjor sommer måtte de avbryte en ambisiøs topptur da Caroline fikk en lyskeskade som gjorde turen om til en «overlevelsestur» og «kappløp med tiden» som ektemannen dramatisk beskrev det som på sin instagramkonto i tillegg til på Strava (se skjermbilde fra Strava under).

Denne skaden var betydelig nok til at den førte til flere dagers stillhet på firmaets sosiale medier, så det er rart at Caroline glemmer å ta det med i regnskapet. 

4CF7D746-D5A9-4894-A82B-754CC945596D.jpeg

Endret av Mme Blavatsky
  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Mme Blavatsky skrev (5 minutter siden):

Hennes eneste skade blir det vel ikke riktig av firmaet å hevde at det er.  I fjor sommer måtte de avbryte en ambisiøs topptur da Caroline fikk en lyskeskade/rabdomyolyse som gjorde turen om til en «overlevelsestur» som ektemannen kalte det på sin instagramkonto i tillegg til på Strava (se skjermbilde fra Strava under).

Denne skaden var betydelig nok til at den førte til flere dagers stillhet på firmaets sosiale medier, så det er rart at Caroline glemmer å ta det med i regnskapet. 

4CF7D746-D5A9-4894-A82B-754CC945596D.jpeg

Hvor skrev de at hun fikk rabdomyolyse?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går altså ikke an å ta fri fra trening én eneste dag der i gården. Noen ganger kan man jo spørre seg om grunnen til at hun har treningsrom hjemme. Fordi det virker jo som om det er for å få vist seg mest mulig fram med minst mulig klær. Sånn kan man jo ikke holde på på et treningssenter. I hvert fall ikke i like sinnsvak mengde som her. 

• Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror hun kjeder seg. Antagelig ikke så mange nye samarbeid og møter for tida, og hva i all verden skal hun finne på hvis hun ikke kan trene/dusje/sminke i 3 timer hver formiddag? 

Endret av Tistelblad
skrivefeil
  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig suspekt at løpeskaden kommer akkurat samtidig som de har fått ellipsemaskin i hus. Samtidig tviler jeg ikke på at de kan pådra seg belastningsskader med den økningen de begge har hatt i løpemengde det siste året. Jeg vil tro CBE har tatt initiativ til et samarbeid og at de har fått den mot reklameinnlegg hvor de lenker til produktet.

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...