Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest goldlion

Det som slår meg som det verste med CBE og andre influencers er at barna en dag kommer til å våkne opp og innse at de har levd i et slags Truman Show, hvor tusenvis av fremmede har sett store deler av oppveksten deres. Og at de ikke hadde en aning om dette selv! Hadde jeg selv innsett dette som voksen, så hadde jeg blitt utrolig trist.

Innlegget er ryddet for persondebatt.

Endret av goldlion
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare meg som synes bursdagsfeiringene av barna er noe sjelløse og materialistiske? Noe av magien med barnebursdagene mine var jo alt arbeidet foreldrene mine la ned selv (ikke at de kjøpte alt av ekstravagant stasj på ebay). 

Når alle barna elsket kaken mamma hadde laget selv, og jeg stolt kunne fortelle at det var min mamma som hadde laget den ❤️ Foreldrene deres som kom og spurte etter oppskrift. Og alle lekene pappa hadde for oss, som ble vel kopiert av andre foreldre i deres barns selskap igjen. Vi barna gav jo faen i om ballongene var fra Nille, så lenge foreldrene hadde lagt tid og hjerte i kakene og opplevelsen for alle barna. Ikke ble det tatt bilder for å skryte på en blogg heller, men bilder av barna og foreldrene mine med smil om munnen for å bevare som minner 🥰

• Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kefalinia
NewStart87 skrev (På 5.5.2021 den 18.03):

Ikke store porsjonen. 

9F553080-0B76-4DF8-B5FD-19E0B5C13D66.png

Sønnen min på to år spiser mer jo 😮  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pøbelsara skrev (2 timer siden):

Ja. For man kan jo ikke både stikke innom KG i løpet av en dag og ta seg en treningstur. Herlighet - PRØV å vær litt saklig og redelig i argumentasjonen din i hvert fall. Ta deg en runde og sjekk hvor mange som poster i denne tråden. Og husk at også du - og @Levina deltar i denne tråden.  Rekker du å trene og skrive på KG? :vetikke: 

Jeg er nok rene mirakelkvinnen, for jeg har fullført mange års emitterende høyere utdanning, jobber i en 100 % stilling som ofte medfører mer arbeid enn mellom 0800 og 1600. jeg har barn. Jeg har hund. Jeg driver flere typer ukentlige aktiviteter. Jeg sminker meg og dusjer hver eneste dag - jeg trener hver dag. I tillegg rekker jeg innom KG uten at jeg må gi avkall på noe av det andre. 

mvh superwoman

Du och jag! 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lin11
goldlion skrev (2 timer siden):

Det som slår meg som det verste med CBE og andre influencers er at barna en dag kommer til å våkne opp og innse at de har levd i et slags Truman Show, hvor tusenvis av fremmede har sett store deler av oppveksten deres. Og at de ikke hadde en aning om dette selv! Det må være traumatisk og utrolig trist.

Det som også er ille, er at barns barndom blir presentert på en bedriftskanal med denne bedriftens behov for inntjening og tilsvarende narrativ som bakteppe. For et sjokk det må være som voksen å oppdage at noen har konstruert en «barndom» som ligger åpent for alle på nett. 

Endret av Lin11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

RunForestRun skrev (2 timer siden):

Det kan virke som om herr og fru trener målrettet mot noe. Kanskje det nye narrativet er som følger: Herr og fru skaper seg et navn innen ultraløping. Neste steg er at Netfit er oppe og går, og at blogginga retter seg nesten utelukkende mot løping. Jeg tipper vi er vitne til en nøye planlagt omprofilering her..

Tror du er inne på noe der! Likevel tror jeg kanskje det bare er herr som er i stand til å bli ultraløper på et visst nivå av de to 😅 Hun har riktignok begynt å jogge litt ute nå (nei, vent, hun har alltid elsket å løpe ute - til tross for at det er tredemølle som har vært dokumentert), men jeg tror ikke ultraløp ligger for henne. 

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Powerball
lille sangfugl skrev (20 minutter siden):

Hvordan sjekker man antall lesere/klikk på en blogg?

Unnskyld om det er avsporing. Men det er ikke noe poeng i å sjekke antall lesere på blogg. Bloggsjangeren er døende og de fleste såkalte influensere har lagt ned bloggene sine for lengst. F eks Sophie Elise og Pilotfrue. CBE blogger vel knapt nok ukentlig nå, og skriftspråket hennes er på nivå med en 14-årings. Instagram når et globalt publikum, nesten uansett morsmål. Pengene ligger der og ikke på en liten norsk blogg.

Endret av Powerball
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest goldlion
Lin11 skrev (9 minutter siden):

Det som også er ille, er at barns barndom blir presentert på en bedriftskanal med denne bedriftens behov for inntjening og tilsvarende narrativ som bakteppe for dette narrative. For et sjokk det må være som voksen å se dette. 

Ikke bare å se det, men å som voksen innse at man ble degradert til å bli kledd opp som skuespiller som barn, i regi av bedriftens inntjening. Et annet ord for dette er barnearbeid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ref blogginnlegg Bra hun ikke delte bilder av barn eller barnebursdag. Og at hun koste seg med is på joggeturen 😊

Endret av Klink
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (18 minutter siden):

Ref blogginnlegg Bra hun ikke delte bilder av barn eller barnebursdag. Og at hun koste seg med is på joggeturen 😊

Wow, fantastisk 🙂

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

loffen skrev (1 minutt siden):

Wow, fantastisk 🙂

Ja det er vel bra, spesielt den isen med tanke på mat og porsjonsdiskusjonen 😊

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klink skrev (27 minutter siden):

Hvordan vet du at bloggerfruen spiste isen selv? 

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Powerball skrev (34 minutter siden):

Unnskyld om det er avsporing. Men det er ikke noe poeng i å sjekke antall lesere på blogg. Bloggsjangeren er døende og de fleste såkalte influensere har lagt ned bloggene sine for lengst. F eks Sophie Elise og Pilotfrue. CBE blogger vel knapt nok ukentlig nå, og skriftspråket hennes er på nivå med en 14-årings. Instagram når et globalt publikum, nesten uansett morsmål. Pengene ligger der og ikke på en liten norsk blogg.

Ville bare si at om en går inn på bloggen er det flere blogginnlegg pr uke hos cbe fremdele. I alle fall hittil k mai og i april. 

Endret av Klink
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kleenex skrev (4 minutter siden):

Hvordan vet du at bloggerfruen spiste isen selv? 

Det var bilde av to iser, da er det mest naturlige å gå ut fra at de spiste hver sin. Ut fra hvordan det ser ut på bloggen kan en anta at hun spiste den selv. Forresten står det også at isen smakte godt likevel. (Til tross for regn) 

Endret av Klink
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Lavande
lille sangfugl skrev (54 minutter siden):

Hvordan sjekker man antall lesere/klikk på en blogg?

Her ligger lenke til en side der det står antall daglige unike lesere:

Lavande skrev (På 6.5.2021 den 23.02):

Sjekket nå:

- 1937 daglige unike lesere på bloggen - https://www.gositestat.com/site/carolinebergeriksen.no

Screenshot_20210506-230113_Chrome.thumb.jpg.cba5c3a6530f4e5df3fe56c995418f9f.jpg

1,16% engasjementrate På Instagram - https://socialblade.com/instagram/user/carolinebergeriksenno

Screenshot_20210506-225929_Chrome.jpg.e4b32b09131400ed04e38c66527841ce.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (5 minutter siden):

Ville bare si at om en går inn på bloggen er det flere blogginnlegg pr uke hos cbe fremdele. I alle fall hittil k mai og i april. 

6 i april, vel? Senest i april 2020 var det 29. Den bloggen er kjørt. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollontaj skrev (3 minutter siden):

6 i april, vel? Senest i april 2020 var det 29. Den bloggen er kjørt. 

Det kan godt hende, bare avkrefter at hun ikke legger ut innlegg  lenger, for det gjør hun. Telte 18 blogginnlegg i april. 

Endret av Klink
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (16 minutter siden):

Det var bilde av to iser, da er det mest naturlige å gå ut fra at de spiste hver sin. Ut fra hvordan det ser ut på bloggen kan en anta at hun spiste den selv. Forresten står det også at isen smakte godt likevel. (Til tross for regn) 

Hvis man går ut fra det som er presentert i hennes kanaler: kun isoppskrifter som ikke inneholder vanlige ingredienser til det vi forbinder med fløteis i Norge, samt har fremmet en fruktis med stevia (kunstig søting iallfall), aldri sett henne spise en vanlig is, så hvorfor tro på noe som er helt motsatt av det hun har kommunisert gjennom mange år? Er CBE troverdig? 

(PS. Siden noen mener man ikke kan ytre seg når man vil her; er det ok siden jeg har syklet en time i dag, samt ikke sitter her inne, jeg står? ☺️)

Endret av Kollontaj
  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...