Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Lin11 skrev (9 timer siden):

Ja, utrolig hvor fort man kan  bygge muskler på strategiske plasser. Men ikke umulig med litt « lys og skygge». 

E96813DD-F89C-486F-A72D-E6C415B44C7E.jpeg

En god illustrasjon på hvordan lår kan bli like tynne som legger får man ved å jevnføre dette bildet av Fotballfrue med det festlige portrettet av Biden og Carter med fruer, som har gått verden rundt den siste uken:

Jill Biden, Jimmy and Rosalynn Carter, Joe Biden

https://www.bbc.com/news/world-us-canada-56988360

For å gjøre Carter-paret til dverger ift Biden-paret trenger man bare å bruke vidvinkel:

Sitat

Whilst Mr Biden is indeed slightly taller than Mr Carter, the image seems to be the result of distortion caused by using a wide-angle lens, says BBC picture editor Phil Coomes.

This has resulted in those close to the edge of the frame being enlarged, whilst pushing back those in the middle.

It's an optical effect that photographers can use to their advantage, or as in this case, it can create an artificial rendering of a scene.

Endret av Aricia
  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Klink skrev (7 minutter siden):

Jeg har tid til å svare på privattelefon i løpet av arbeidsdagen. Det har da min kjære også 🤷‍♀️

ok, men veldig mange har ikke ikke det. 

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lenebu skrev (4 timer siden):

Bildene der hun ligger i badekaret og reflekterer over hvor dårlig tid hun har om dagen er episke.

Jeg synes allikevel det beste med bloggposten er alle kommentarene hvor flere folk skriver at de føler de har fått bedre tid pga. corona, hvorpå CBE kverulerer med at døgnet ikke har fått flere timer og spør igjen og igjen hva leserne har "forsaket" for å sitte igjen med følelsen av å ha bedre tid enn før. Vet ikke om det har gått opp for henne, men mange av oss som ikke vanligvis sitter på hjemmekontor slipper nå timevis med pendling til og fra kontoret, og de med eldre barn som har fritidsaktiviteter slipper/slapp kjøring til/fra. Men fint hun skriver at hun og LKE jobber minst 8 timer til dagen, og at alle leserne som er uenige i at coronahverdagen er mer hektisk umulig kan jobbe like mange timer/like hardt som dem 🙄

Sammenligner man hvordan hun beskrev hverdagen og kverulerte den gang, med hverdagen nå 1 år senere, så ser vi hvor enormt motstridende alt er. Og med stadig nedgang i blogging, som tar en god del mer tid enn filterbilder på insta, så skjønner alle at ekteparet har i grunn ganske lite jobb om dagene. 

Og da passer det fint å ha økt interessen for løping og bruke timesvis om dagen begge to på turer hist og her. Skjønner godt at de trenger noe å fylle tiden med. LKE brukte vel og ganske så mye tid på bilder og behandling før, men dette er det jo og mye mindre av enn før. Og så lenge NetFit er relativt inaktivt, så blir det å kjøre et par spm runder i ny og ne og filme en økt av frua som poserer. 

De kommer aldri til å innrømme det, men jeg tror alle kan se at jobbmessig har de to aldri hatt mindre å gjøre enn nå.

• Liker 49
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bettys
MiniBaguette skrev (8 timer siden):

I tillegg bruker minst én av bedriftens ansatte tydeligvis et ikke ubetydelig antall timer på å saumfare forum, insta, Facebook etc for kritiske kommentarer om fruen (og fruens mann), for deretter å stalke, trakassere og blokkere. Lurer på hvor stor prosentandel av stillingen som går med til nettroll-virksomhet...🥴

Dette! Samt røkting av kommentarfeltet med tilhørende oppdikting av støttende kommentarer (eller hadde de tilsynelatende sluttet med det?🤔)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo nå Caroline har begynt med kveldsøkter også? Hun trener ikke bare en gang om dagen, men to! Noen ganger tre, løping ute, løping inne og så en kveldsøkt. Travle dager! 

• Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NewStart87 skrev (22 minutter siden):

Det er jo nå Caroline har begynt med kveldsøkter også? Hun trener ikke bare en gang om dagen, men to! Noen ganger tre, løping ute, løping inne og så en kveldsøkt. Travle dager! 

Er nok snakk om prioteringer.. noen henger her inne, mens andre velger å trene..

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lurer på hvem sin skyld det er at interessen for deres kanaler er på et historisk lavt nivå?

At treningsappuniverset ikke er lansert er utvikler sin feil, så det er jo greit (dvs. bortforklart)... Men hvor vanskelig er det egentlig å finne en ok utvikler? Det er jo mange som driver med slikt! Kanskje litt lengre mellom dem som gjør det gratis eller som spons (har inntrykk av at det er en viktig forutsetning for hva CBE og mannen driver med, ikke så mye satsning på egenhånd).

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Medici skrev (6 minutter siden):

Lurer på hvem sin skyld det er at interessen for deres kanaler er på et historisk lavt nivå?

At treningsappuniverset ikke er lansert er utvikler sin feil, så det er jo greit (dvs. bortforklart)... Men hvor vanskelig er det egentlig å finne en ok utvikler? Det er jo mange som driver med slikt! Kanskje litt lengre mellom dem som gjør det gratis eller som spons (har inntrykk av at det er en viktig forutsetning for hva CBE og mannen driver med, ikke så mye satsning på egenhånd).

Vil tro det er mange dyktige apputviklere der ute. Apper er i vinden som aldri før. 

Lurer litt på om den historisk lave interessen nettopp kan være grunnen til at appen lar vente på seg. Passer nok ikke helt med narrativet hvis det ikke blir den profesjonelle braksuksessen de ønsker at det skal bli. 

Endret av Isild
  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du merker jo som seer om influencerne jobber eller ei. Funky, SE,  Nyhus familien, Belinda og mange andre jobber som bare det for å fronte nye produkter innenfor eget merke eller selge sand i Sahara som om det sto om livet. Du ser at de jobber for pengene de drar inn, og at det antakelig er mange om beinet. 

Du ser ikke det samme hos Treasures. Der er det stort sett hobby som presenteres. Hvem vet om det trenes x2-3 per dag eller om det bare er en mulighet for privatpersonen å rømme fra unger, leken valp (leste nettopp intervju med Siv & Erna. Karma og Ozo er vel på samme alder cirka. Der var det travelt med valp!) suse litt rundt på pininterest etter inspirasjon eller se serie. Helt enig med dere som sier hun er fanget i eget gullbur. Det er mest av alt fascinerende opplever jeg.  

• Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan virke som om herr og fru trener målrettet mot noe. Kanskje det nye narrativet er som følger: Herr og fru skaper seg et navn innen ultraløping. Neste steg er at Netfit er oppe og går, og at blogginga retter seg nesten utelukkende mot løping. Jeg tipper vi er vitne til en nøye planlagt omprofilering her..

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

RunForestRun skrev (12 minutter siden):

Det kan virke som om herr og fru trener målrettet mot noe. Kanskje det nye narrativet er som følger: Herr og fru skaper seg et navn innen ultraløping. Neste steg er at Netfit er oppe og går, og at blogginga retter seg nesten utelukkende mot løping. Jeg tipper vi er vitne til en nøye planlagt omprofilering her..

Eller kanskje de totalt feilberegna hvor mye arbeid det var med ny valp og det derfor har vært mindre aktivitet på sosiale media. En sliten frue som tørker opp etter en ikke renslig valp passer nok ikke helt inn i ett glanset magasin. Frua sa jo selv at det hadde vært vanskelig og mye jobb i ett innlegg om bikkja. De må jo også leve opp til narrativet om hvor glad de er i å løpe ute og være  på tur. 
Så at det er en nøye planlagt omprofilering kjøper jeg ikke helt. 

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Medici skrev (39 minutter siden):

Jeg tenker det er slik at man får hva man betaler for. 

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sier folk «brekkie»? Aldri hørt verken ungdommer eller voksne si det før, kun bloggere.

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Australsk-engelsk for breakfast, rett og slett. Men Gud veit hvorfor det brukes av bloggere 🤷🏽‍♀️

27 minutter siden, likermegher said:

Sier folk «brekkie»? Aldri hørt verken ungdommer eller voksne si det før, kun bloggere.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
RunForestRun skrev (1 time siden):

Tenker jeg også. Mulig de har et løp i sikte men har på følelsen det viktigste er å bevise de kan gjennomføre uten å gå på smeller på grunn av for dårlige forberedelser. De har tross alt ikke god historikk der med avbrutte Rondane-turer (i flertall) i bakhodet.

Hvis det er omprofilering til ultraløp så tror jeg det blir for snevert. De som driver med ultraløp gidder ikke se på pupper og rumper og midje formidlet av et par uten formidlingsevne, empati eller kompetanse. Rådene og oppleggene deres er jo ofte helt på jordet og framstår som svada krydret med noen lange ord de ikke helt virker til å forså selv. Hva gjelder både standard lesere og ultraløpere så sovner nok brorparten av de enorme mengdene av løpe-stories. De er jo dritt kjedelige. Redd en slik omprofilering vil tvinge dem ut i vanlig lønnet jobb snart for er nok betydelig mindre penger enn i det de tradisjonelt har drevet med. 

• Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

RunForestRun skrev (1 time siden):

Får håpe det. Når du trener like mye som en idrettsutøver, uten restitusjonen som de legger inn, så må det enten være noe de jobber mot eller så er det noe annet uten at jeg ønsker å spekulere i bedriftseierens mentale helse. Men igjen, alt som legges ut på SoMe må taes med en klype salt. Likevel syns jeg det som formidles av overtrening og lite næring sender svært uheldige signaler ut til kunder/lesere. 

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oline12 skrev (4 minutter siden):

Får håpe det. Når du trener like mye som en idrettsutøver, uten restitusjonen som de legger inn, så må det enten være noe de jobber mot eller så er det noe annet uten at jeg ønsker å spekulere i bedriftseierens mentale helse. Men igjen, alt som legges ut på SoMe må taes med en klype salt. Likevel syns jeg det som formidles av overtrening og lite næring sender svært uheldige signaler ut til kunder/lesere. 

Det siste du skriver er bekymringsverdig. Jeg tror aldri det har vært kommunisert noe om kosthold og mye løping. Alt vi vet er at det er kaffe før CBE løper og knekkebrød med agurk etterpå. Ikke at dette nødvendigvis medfører riktighet, men det er bekymringsfullt å signalisere for andre som er mer usikre på hva de bør få i seg før og etter trening. 

Ellers tror jeg de trener mot fjell-løping til sommeren. Ganske mislykka i fjor, så CBE må både øve seg på lengre distanser og bygge muskler. 

• Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...