Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Pinto2013 skrev (3 minutter siden):

Men hvorfor måtte de filme alle netfitvideoene på nytt med baliontreningstøy, hvis de uansett kommer til å bytte merker før appen er i gang? Skjønner ikke helt det der. 

Har ikke fulgt veldig med på Netfit og hvem som har vært sponsorer/annonsører før B A Lion, men vil vel tro at B A Lion ønsket sitt eget merke i forsetet, ikke tidligere annonsørers. 

Jeg ser det slik nå, at Netfit aldri ble noe av, - annet enn et fancy navn og "liksom-opplegg" som fungerer som bakteppe til nettopp fotoshoots og reklame for treningstøy. 

Så, da er det vel å rydde bort B A Lion og kjøre på med nye filmer for den nye annonsøren.

• Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer, de måtte filme alt på nytt fordi Balion nå var sponsor og hadde sånn tro på appen! 
Det var i september i fjor, og da telte hun uker, dager, timer og minutter til lansering (altså ikke måneder...). Tror hele greia koker bort i kålen jeg også. Greit nok å ikke lansere noe før de er fornøyd med det, men når de nå er på fjerde(?) året og minst to lanseringstidspunkt har blitt annonsert og så forbigått i stillhet, så tenker jeg mitt.

• Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (35 minutter siden):

Der signerer hun egentlig påstandene om at de "personlige favorittene" hun viser frem er kjøpte meninger. Utrolig at det fortsatt er annonsører som syns "venninneråd-konseptet" er stedet å bruke reklamepengene. De henger i tilfelle veldig etter. 

Er dette en nyhet eller overraskende mener du? Det er jobben hennes å selge annonser

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hut skrev (2 minutter siden):

Er dette en nyhet eller overraskende mener du? Det er jobben hennes å selge annonser

Det som er overraskende er at annonsører fortsatt tror at "personlig favoritt" og venninneråd-konseptet fungerer. 

• Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så litt på disse øktene på Netfit, er det noen som blir inspirert av dette? Jeg er oppriktig nysgjerrig. Man ser masse manualer i bakgrunnen, men ikke en eneste øvelse er med noe vekt? Bare hopp og sprett og en del øvelser som, for meg, viser dårlig teknikk. 

• Liker 47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gunvald skrev (7 minutter siden):

Jeg så litt på disse øktene på Netfit, er det noen som blir inspirert av dette? Jeg er oppriktig nysgjerrig. Man ser masse manualer i bakgrunnen, men ikke en eneste øvelse er med noe vekt? Bare hopp og sprett og en del øvelser som, for meg, viser dårlig teknikk. 

Jeg lurer også oppriktig på dette. Sammenlignet med andre som deler trening på nett, så ser jeg ikke helt hvordan de kan fenge (annet enn fansen kanskje, de følger jo uansett) Det forklares ingenting, det hoppes og sprettes, teknikker ser ikke ut til å være helt på plass, ingen kommunikasjon med seeren, og det værste - "boomerang"-effekten i Instagram gjør at man ikke kan følge dette på noen måte. 

De lærer jo ikke bort noe, de bare viser klippet og redigert film av egentrening, 

• Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
hufsaaaaa skrev (1 time siden):

Stemmer, de måtte filme alt på nytt fordi Balion nå var sponsor og hadde sånn tro på appen! 
Det var i september i fjor, og da telte hun uker, dager, timer og minutter til lansering (altså ikke måneder...). Tror hele greia koker bort i kålen jeg også. Greit nok å ikke lansere noe før de er fornøyd med det, men når de nå er på fjerde(?) året og minst to lanseringstidspunkt har blitt annonsert og så forbigått i stillhet, så tenker jeg mitt.

Men du kan være helt sikker på at dersom de må svare på hva som skjedde med Netfit-appen så vil skylden for at det ikke ble noe av ligge et helt annet sted. 

Ellers, så fryder jeg meg over dokmumenteringen på de siste sidene i tråden. Den kollektive hukommelsen er det ingen som slår. Og det er nettopp dette som gjør at influencere generelt og CBE spesielt misliker KG. Det som gjennomsyrer bransjen er jo nettopp et omtrentlig forhold til sannheten, enten det er skryt av produkter,  redigering og filterbruk, sletting av kritikk og blokkering av lesere som stiller spørsmål. De iscenesetter seg selv på daglig basis og har full kontroll i egne kanaler, og da er det veldig gøy når man kan klaske i bordet med dokumenterbar sannhet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollontaj skrev (1 minutt siden):

Så flaut det opplegget deres er. Rumpe-bløffing, Netfit-surr, bytte av merker ettersom hvem som betaler og ikke etter hva som skaper troverdighet. At de gidder. 

Men, er ikke det konseptet? Få betalt for å reklamere for et produkt? 🤔😊

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Timeplan
52 minutter siden, Emma Marie said:

50% på hele butikken hos makeup mekka, og kun 25% med koden fra fruen. Hvor er logikken?

https://www.carolinebergeriksen.no

https://www.makeupmekka.no

Logikken er vel at Makeup Mekka kjører sine egen tilbud og kampanjer ved siden av de faste avtalene de har med sikkert opptil flere influensere. Cbe sin kode kan du bruke når som helst, halv pris på hele butikken antar jeg at gjelder i en begrenset periode. Dette virker ikke spesielt mystisk igrunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Timeplan
20 minutter siden, Klaraku78 said:

Akkurat i det tilfelle her angående Balion, så kunne nok ingen sagt det bedre enn det cbe gjorde selv: samarbeidsavtalen er over, så da går jeg videre. 

Det må jo være utrolig slitsomt å ha meninger utifra hvem som betaler deg. Ene dagen er det merke best, neste dag så har man elsk på et helt annet merke. Jeg kan ikke skjønne at folk kan bli påvirket av disse reklamene. Kanskje for 10 år siden, men i 2021?....

Dessuten får hun det nå til å høres ut som om avtalen med Balion i utgangspunktet var for en begrenset periode på omtrent 8 måneder, at kontrakten bare har løpt ut, og at planen dermed alltid har vært å knytte seg til et nytt merke etterpå. Til tross for at de har brukt flerfoldige mer eller mindre produktive arbeidstimer på å ta (nye) bilder og filmer med klærne fra denne samarbeidspartneren for å bruke i appen som aldri kommer.

Jeg hadde skammet meg om jeg holdt på sånn med firmaet mitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Isild skrev (1 time siden):

Det som er overraskende er at annonsører fortsatt tror at "personlig favoritt" og venninneråd-konseptet fungerer. 

Enig. Er på ingen måte overrasket over at CBEs, og andre influenceres, elsk på, har alltid brukt, legg til mer svada ikke stemmer. Dette er tross alt konseptet til influencerne. Lat som om du er venninne som bryr seg og selg inn produktet som venninneråd.

Det som overrasker meg er at annonsører fortsatt i 2021 tror denne ekstremt lett gjennomskuelige strategien fungerer bedre enn «vanlig» synliggjøring av produktet. Tvert i mot tenker jeg. Når en annonsør velger annonseplattform får de også alt det negative som forbindes med denne annonseplattformen på kjøpet. Barneeksponering, dårlig etiske standarder, løgn, ufin oppførelse, kroppspress, tidligere skandaler og så videre, som vil forbindes med produktet. I tillegg er ikke alle influencere renhårige med hensyn til sin oppgave som betalt annonseplattform. Med BAlion i bakhodet fikk de ikke bare CBEs "venninnetips" men også fortalt tydelig av CBE at produktet gir gnagsår og ikke kan brukes til lengrevarende trening. Det var neppe det BAlion ønsket, men CBE gjør som hun vil i kanalene sine og for henne var det viktigere å vise hvor barsk hun er og trener til tross for gnagsår enn å sette produktets interesse først. 

• Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hut skrev (2 timer siden):

Og det er en helt real jobb. Det skurrer bare litt når det fremstilles som gode tips mellom venninner når det i bunn og grunn er ren business. 

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hut skrev (2 timer siden):

Det er vel ingen av kritikerne i denne tråden som ikke vet det.  Det er måten hun gjør det på, og narrativet hun serverer om gode tips og hvor mye hun bare ELSKER det som til en hver tid betaler regningene hennes, som kritiseres. Og at hun drar med ungene på jobb til stadighet. Eller - det er greit å ta med ungene på jobb, men ugreit å sette dem i arbeid de ikke har noen forutsetninger for å forstå konsekvensene av.

• Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallepalle2 skrev (17 minutter siden):

Og det er en helt real jobb. Det skurrer bare litt når det fremstilles som gode tips mellom venninner når det i bunn og grunn er ren business. 

Selvfølgelig skurrer det, det er bare (dårlig ) reklame. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...