Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

NewStart87 skrev (19 timer siden):

Jeg skjønner dem. De lever godt på svært så behagelige dager, man kan jo strengt tatt ikke kalle det de lever av for en jobb, men fritid som de har uendelig av. 

Tenk å tjene mye penger på å trene, ta skjønnhetsbehandlinger, reklamere for produkter og ta selfies. Kontrasten blir stor den dagen de må ut i en ordinær jobb med mye mindre utbetaling enn hva dem har nå. Da kommer de to til å slite og virkelig innse hva slags luksusliv de har levd alle disse årene. 

Jeg skjønner dem og. 

Men håper folk flest ser livet som presenteres i bloggen og på Instagram som det det er: En tilværelse de fleste av oss bare kan drømme om, når det kommer til egentid/fritid. Så klart man ser bra ut når man får nok søvn, har tid/overskudd til å trene hver dag, pleie hud og hår og lage sunn mat fra bunnen av. Overgangen til ordinært arbeidsliv og «tidsklemma» kan bli knallhard. Det tror jeg de innerst inne vet selv også. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Guffen skrev (2 timer siden):

Bare lys å skygge her og...

Skjermbilde 2021-05-04 kl. 11.36.27.png

Skjermbilde 2021-05-04 kl. 11.33.29.png

På det nederste bildet her er det også noe merkelig som har skjedd med hennes høyre kinn. Ser ut som det er lagt en halv boksehanske utenpå huden. Dreier seg om redigering.

Endret av Havnefogden
Endret noe tekst for ikke å omtale en persons utseende.
  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navani skrev (56 minutter siden):

Ikke bare "litt" heller. Det der hadde ikke vært innafor hos alle magasinene som nå fronter naturlige kvinner med naturlige kropper. Veldig tydelig photoshoppet, og mye kraftigere blur enn nødvendig.

Skal man først bruke blur/airbrush bør man gjøre en bedre jobb enn det, og ha finere overganger og mindre faktisk blur. Huden ser flat og livløs ut. Tror ikke det er hva hun er ute etter egentlig. 

På det første bildet er overgangen fra linjene under venstre (hennes høyre) øye til blur veldig plutselig og unaturlig. På det andre bildet, spesielt på haken, ser man at det er store blokker med lik farge, ikke en naturlig overgang slik en naturlig hud har i lyset. Forskjellen på lyset som treffer panna (under pannelugg) og haka er også meget avslørende for bruk av kraftig redigering. Porer forsvinner, og alt blir flatt.

Takk for god beskrivelse. Vi trenger mer informasjon og bevissthet rundt redigering, spesielt når produkter som sminke og hudpleie selges via gjennomredigerte bilder. Et overedigert bilde som dette er ubrukelig for produktets formål overfor målgruppen som ikke kan se/sammenligne med utgangspunktet.

Igjen, knakende dårlig reklamejobb for annonsør.

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
Havnefogden skrev (6 minutter siden):

—-snipp

....😳🤔

Langt over grensen for hvordan det er greit å omtale andre. 

Skjerpings!

Endret av CecilieX
Fjernet kommentar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CecilieX skrev (2 minutter siden):

Langt over grensen for hvordan det er greit å omtale andre. 

Skjerpings!

Det er ikke noens egentlige utseende jeg omtaler. Det er redigerings/forfalsknings/fotoshopping jeg kommenterte. Hadde det vært noens faktiske utseende, ja, da er jeg enig. Forsøkte meg med en spøk i siste setning, som tydeligvis ikke gikk hjem hos deg, og kanskje flere. Det beklager jeg!

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Havnefogden skrev (22 minutter siden):

På det nederste bildet her er det også noe merkelig som har skjedd med hennes høyre kinn. Ser ut som det er lagt en halv boksehanske utenpå huden. Dette er kanskje svaret på hvorfor vi ikke ser henne fra høyre noen gang....😳🤔

Hvis man har sett henne på tv så vet man at hun er helt normal både på Høyre og Venstre side. De fleste har en «bedre» side når en blir tatt bilde av sikkert derfor hun alltid tar bilde fra den siden. Og det gjør ikke meg noen ting i alle fall. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Havnefogden skrev (28 minutter siden):

På det nederste bildet her er det også noe merkelig som har skjedd med hennes høyre kinn. Ser ut som det er lagt en halv boksehanske utenpå huden. Dette er kanskje svaret på hvorfor vi ikke ser henne fra høyre noen gang....😳🤔

Det er veldig ugreit å omtale andres utseende på den måten. Skjerp deg!

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollontaj skrev (14 timer siden):

Merksnodig video, lyset er jo helt vilt. Men pluss i boka for å ikke ha på filter, her ser man jo linjer rundt munnen feks, selv om mye annet ble «off» feks de hvite rundingene på øynene, hva skyldes det? 

https://www.instagram.com/p/CM5GbrhnOEa/

Fint at noen også viser "bak fasaden"
Særlig når man fronter produkter som sminke og hudprodukter...

Endret av Guffen
  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Powerball
Guffen skrev (9 minutter siden):

https://www.instagram.com/p/CM5GbrhnOEa/

Fint at noen også viser "bak fasaden"
Særlig når man fronter produkter som sminke og hudprodukter...

Wow! Men dette er jo et kraftig filter! Var det ikke nettopp det annonsøren har nektet CBE å bruke i sminkereklamene? Og så gjør hun det likevel? 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maayaaa

Etter å tittet litt på noen blogginnlegg fra 2011, så får jeg følelsen av at CBE har bygget et gyllent bur som hun ikke kommer ut av. Hun har alltid vært opptatt av utseende og trening, men det hadde vært så hyggelig å se henne eldes med stil. Den største forskjellen fra hun var ung er den massive sminkebruken. (NB; Jeg sier at hun er gammel, tvert imot sminker hun seg eldre enn hun er.) Før la hun ut flere sminkefrie bilder fra trening/turer/ferier.

Hun har et naturlig veldig søtt ansikt, og hadde garantert sett superfresh ut om hun hadde slappet litt mer av og droppet festsminken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Powerball skrev (18 minutter siden):

Wow! Men dette er jo et kraftig filter! Var det ikke nettopp det annonsøren har nektet CBE å bruke i sminkereklamene? Og så gjør hun det likevel? 🤔

Tjah, det er uten filter...men er alt uten filter ekte? 

Endret av Guffen
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (5 timer siden):

man ser hvordan hun sminker seg selv om det er fra siden? 

Delvis men ikke helt. I enkelte klipp som foreksempel når hun legger hva ser ut som en lys grunnskygge så er vinkelen sett helt fra siden så vi ser ikke hvor hun drar produktet når hun beveger kosten over øyet. En som kan basic øyesminke forstår at hun mest sannsynlig skal legge en baseskygge over hele øyet slik man ofte gjør for å få de ulike skyggetonene til å blendes bedre sammen, men dette må man gjette seg litt til. Jeg har forøvrig større problemer med klippingen i videoen: Når hun legger overgangsskyggen i trinn to, en så kalt transition color, for å få en mer naturlig og jevn overgang til de mørkere tonene, så ser vi bare at hun legger produktet på øyet. I neste klipp er skyggen helt dust ut, men vi har ikke fått sett hvordan hun har blendet for å få den effekten. Blending kan gjøres på forskjellige måter for å få forskjellig effekt og form på øyet, så når hun hopper over dette punktet så uteblir også informasjon om hvordan publikum kan oppnå samme effekt. Utover i videoen ser vi også at hun har lagt produkt på undersiden av øyet på de nedre øyevippene. Det er veldig fint, for det gir et "ferdig" helhetsresultat, men vi ser ikke noen steder i videoen at hun faktisk legger noe produkt på undersiden av øynene. Kun det ferdig resultatet. Sminken er veldig fin, kler henne godt og er heller ikke så avansert så mange kan utføre den, men ettersom dette er en video som skal demonstrere og lære bort så synes jeg ikke den holder mål dessverre. 

• Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Powerball
Liver skrev (4 minutter siden):

Dette viste jeg faktisk ikke effekten av, ikke rart de som lager sminkevideoer alltid ser on fleek ut. 😳

Er det rart at kvinner sliter med dårlig selvtillit, utseendepress og lav selvfølelse.... 😔 Jeg skulle ønske at skjønnhetsfilter, retusjering og redigering ble ulovlig. For hva er poenget, alt er jo bare fake! Tenk å leve livet sitt på en løgn... legge ut retusjerte bilder av seg selv og skrive "takk!!!" når lettlurte lesere kommenterer med "åh så vakker du er!!"..... Jeg simpelthen elsker talentfulle, vakre og smarte kvinner som Jenny Skavlan og Linnéa Myhre. De er morsomme og lite selvhøytidelige. Viser seg frem uten filter og festsminke, i en helt enorm kontrast til ekstrem-fasadefrue CBE.

Endret av Powerball
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lin11
Powerball skrev (11 minutter siden):

Er det rart at kvinner sliter med dårlig selvtillit, utseendepress og lav selvfølelse.... 😔 Jeg skulle ønske at skjønnhetsfilter, retusjering og redigering ble ulovlig. For hva er poenget, alt er jo bare fake! Tenk å leve livet sitt på en løgn... legge ut retusjerte bilder av seg selv og skrive "takk!!!" når lettlurte lesere kommenterer med "åh så vakker du er!!"..... Jeg simpelthen elsker talentfulle, vakre og smarte kvinner som Jenny Skavlan og Linnéa Myhre. De er morsomme og lite selvhøytidelige. Viser seg frem uten filter og festsminke, i en helt enorm kontrast til ekstrem-fasadefrue CBE.

Jenny Skavlan er jo helt nydelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
likermegher skrev (9 timer siden):

Hva er greia med å le så j inn i kameraet?

Usaklig og unødvendig kommentar. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liver skrev (1 time siden):

Dette viste jeg faktisk ikke effekten av, ikke rart de som lager sminkevideoer alltid ser on fleek ut. 😳

Jeg  irriterte meg også over at sminken aldri satt slik som på kvinner i blad eller i sminkevideoer da jeg var yngre. Spesielt å få  foundation, pudder, concealer, rouge og alt mulig  i tjukke lag til å se bra ut , er jo håpløst 🤷‍♀️I dagslys ser det virkelig ikke bra ut. Så såg jeg en person jeg hadde sett og beundret sminken til  på nett på gata i Oslo. Oversminket og ikke naturlig i det hele tatt. Så da sluttet jeg å bry meg. Det er fake. 

Endret av Klink
  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (7 timer siden):

man ser hvordan hun sminker seg selv om det er fra siden? 

Ja, bevares. For blodfansen holder det nok til og med med en burka. Litt sminking gjennom luken ved øynene, liksom. Mer enn nok, si. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøken Scott skrev (1 minutt siden):

Ja, bevares. For blodfansen holder det nok til og med med en burka. Litt sminking gjennom luken ved øynene, liksom. Mer enn nok, si. 

Hvorfor sammenligner du det med burka? Det gir ingen mening. Blodfansen hvem er det? 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...