FotbaIlflua Skrevet 8. januar 2021 #34041 Del Skrevet 8. januar 2021 (endret) Tørst skrev (10 minutter siden): Jepp, JLo fikk kritikk for det samme i sin tid 😄 Maria Haukaas Storeng røk vel ut av Idol pga det samme. Det norske folk var ikke klare for håret. Kulturell appropriasjon er ufint, si. Maria hadde afro og sang en sang av en afroamerikansk sangerinne (MaryMary). Det var nok kombinasjonen folk reagerte på, ikke bare håret i seg selv. Endret 8. januar 2021 av FotbaIlflua 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tørst Skrevet 8. januar 2021 #34042 Del Skrevet 8. januar 2021 Sjela skrev (3 minutter siden): Om det er Jennifer Beals eller J.Lo hun prøver å være er det fremdeles ikke helt innafor i disse tider... Jeg tenkte også på Maria fra Idol da jeg så håret. Skal være helt ærlig her, men jeg forstår virkelig ikke problemet med at en hvit kvinne i 2021 etterligner en film fra åttitallet (med en annen hvit kvinne, med åttitallssveis?) og en musikkvideo fra 2000-tallet med en annen hvit kvinne (riktignok latinamerikaner) som etterligner filmen fra åttitallet. De gjør jo ikke narr, men hedrer filmen, liksom? 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FotbaIlflua Skrevet 8. januar 2021 #34043 Del Skrevet 8. januar 2021 pøbelsara skrev (5 minutter siden): Jeg tenker at treningen hennes ikke er noe vi behøver å spekulere i. Men når jeg ser henne med vektstangen, ser jeg at hun burde få veiledning i å vippe bekkenet frem når hun holder på - det forundrer meg at hun svaier gjennom hele den øvelsen. Selv om hun har naturlig svai, vil jeg tro hun kan bevege hofter og bekken? Hun kan jo potensielt skade ryggen veldig når hun løfter så tungt med full svai. Hun er såpass fleksibel også at det å ta øvelser riktig ikke burde være et problem. Det er mer utfordrende for de som er stive i leddene, da kommer man ikke alltid ned/ut/fram i riktig posisjon. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tørst Skrevet 8. januar 2021 #34044 Del Skrevet 8. januar 2021 FotbaIlflua skrev (2 minutter siden): Maria hadde afro og sang en sang av en afroamerikansk sangerinne (MaryMary). Det var nok kobinasjonen folk reagerte på, ikke bare håret i seg selv. Ja, det er kanskje en litt annen sak. Men hadde det vært det samme om en mer melaninrik kvinne enn Maria hadde kledd seg ut med hår og stil og sunget samme sang? Jeg sier ikke at det var riktig gjort, altså. Jeg mener egentlig ikke så mye om det, egentlig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjela Skrevet 8. januar 2021 #34045 Del Skrevet 8. januar 2021 Tørst skrev (1 minutt siden): Skal være helt ærlig her, men jeg forstår virkelig ikke problemet med at en hvit kvinne i 2021 etterligner en film fra åttitallet (med en annen hvit kvinne, med åttitallssveis?) og en musikkvideo fra 2000-tallet med en annen hvit kvinne (riktignok latinamerikaner) som etterligner filmen fra åttitallet. De gjør jo ikke narr, men hedrer filmen, liksom? Jennifer Beals er ikke etnisk hvit, ei heller J.Lo. Men som jeg skrev i hovedinnlegget mitt så forundret det meg bare at ingen hadde påpekt dette da det er så stort fokus på dette for tiden. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tranedatter Skrevet 8. januar 2021 #34046 Del Skrevet 8. januar 2021 Jeg tenkte Hallo 80-tallet ringte og vil ha hjemmepermanenten tilbake! (jeg var en av de synderne i hin hårde dager..) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FotbaIlflua Skrevet 8. januar 2021 #34047 Del Skrevet 8. januar 2021 Tørst skrev (5 minutter siden): Skal være helt ærlig her, men jeg forstår virkelig ikke problemet med at en hvit kvinne i 2021 etterligner en film fra åttitallet (med en annen hvit kvinne, med åttitallssveis?) og en musikkvideo fra 2000-tallet med en annen hvit kvinne (riktignok latinamerikaner) som etterligner filmen fra åttitallet. De gjør jo ikke narr, men hedrer filmen, liksom? Jennifer Beals er halvt afroamerikansk. Man regnes heller ikke som hvit når man er fra Puerto Rico. Første tanken min var Sandy fra Grease, som også er i vinden for tiden mtp kritikken de har fått nylig. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Swan1998 Skrevet 8. januar 2021 Populært innlegg #34048 Del Skrevet 8. januar 2021 pøbelsara skrev (9 minutter siden): Jeg tenker at treningen hennes ikke er noe vi behøver å spekulere i. Men når jeg ser henne med vektstangen, ser jeg at hun burde få veiledning i å vippe bekkenet frem når hun holder på - det forundrer meg at hun svaier gjennom hele den øvelsen. Selv om hun har naturlig svai, vil jeg tro hun kan bevege hofter og bekken? Hun kan jo potensielt skade ryggen veldig når hun løfter så tungt med full svai. Hun trener jo ikke!! Hun poserer og svaier i ryggen for å skape en illusjon av STOR rumpe. Dere skjønner vel det?! Ikke noe poeng å diskutere teknikk eller mangel på sådan vedrørende illustrasjoner som kun er posering. 52 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FotbaIlflua Skrevet 8. januar 2021 #34049 Del Skrevet 8. januar 2021 Tørst skrev (5 minutter siden): Ja, det er kanskje en litt annen sak. Men hadde det vært det samme om en mer melaninrik kvinne enn Maria hadde kledd seg ut med hår og stil og sunget samme sang? Jeg sier ikke at det var riktig gjort, altså. Jeg mener egentlig ikke så mye om det, egentlig. De med afroamerikansk opphav kan, resten blir ansett som blackface i disse dager. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tørst Skrevet 8. januar 2021 #34050 Del Skrevet 8. januar 2021 Sjela skrev (2 minutter siden): Jennifer Beals er ikke etnisk hvit, ei heller J.Lo. Men som jeg skrev i hovedinnlegget mitt så forundret det meg bare at ingen hadde påpekt dette da det er så stort fokus på dette for tiden. Haha, har aldri tenkt på Beals som noe annet enn hvit, og når jeg googler henne nå, ser hun jo ut som en helt ordinær hvit amerikaner med bakgrunn fra kanskje syd-Europa eller noe 😄 Jeg syns det må være lov for en erkehvit norsk influencer å ta permanent for en dag og etterligne noen i en gammel film, altså, uten å få slengt R-ordet etter seg av den grunn. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tørst Skrevet 8. januar 2021 #34051 Del Skrevet 8. januar 2021 FotbaIlflua skrev (1 minutt siden): De med afroamerikansk opphav kan, resten blir ansett som blackface i disse dager. Strengt, men må vel være slik, ja. Har vært nok den andre veien nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
123Frustrert Skrevet 8. januar 2021 #34052 Del Skrevet 8. januar 2021 Jeg lo ikke av hvem eller hva hun prøvde å fremstå. Jeg lo egentlig mer av hvordan hun forsøkte å fremstå. Jeg synes alle som er nevnt her er flotte damer, med en naturlig utstråling. For å si den sånn: den utstrålingen kommer ikke med håret cbe. Man er ikke sexy bare fordi man har krøller. Det er ikke sexy og filme seg selv i speilet og vri seg rundt så rumpen kommer frem og nyte synes av seg selv. Det er faktisk langt fra sexy,det er bare komisk. 47 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjela Skrevet 8. januar 2021 #34053 Del Skrevet 8. januar 2021 Tørst skrev (2 minutter siden): Haha, har aldri tenkt på Beals som noe annet enn hvit, og når jeg googler henne nå, ser hun jo ut som en helt ordinær hvit amerikaner med bakgrunn fra kanskje syd-Europa eller noe 😄 Jeg syns det må være lov for en erkehvit norsk influencer å ta permanent for en dag og etterligne noen i en gammel film, altså, uten å få slengt R-ordet etter seg av den grunn. Vel, her er det vel ingen som har slengt R-ordet inn i diskusjonen. Jeg tenker det må gå an å diskutere at man ikke er mer opplyst om hva som rører seg i samfunnet om dagen. Kulturell appropriasjon betyr ikke nødvendigvis rasisme. Og har vi ikke sett denne flashdance-greia tusen ganger før? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
neon_sun Skrevet 8. januar 2021 #34054 Del Skrevet 8. januar 2021 Tørst skrev (34 minutter siden): Haha, har aldri tenkt på Beals som noe annet enn hvit, og når jeg googler henne nå, ser hun jo ut som en helt ordinær hvit amerikaner med bakgrunn fra kanskje syd-Europa eller noe 😄 Jeg syns det må være lov for en erkehvit norsk influencer å ta permanent for en dag og etterligne noen i en gammel film, altså, uten å få slengt R-ordet etter seg av den grunn. Og jeg har aldri sett på Beals som noe annet enn farget 😂 Men det er vel øyet som ser, og jeg la først merke til henne i The L word der hele familien hennes var afro amerikanske og det var fokus på raseforskjeller. Men ja, jeg synes det er helt ok at CBE stiller med de krøllene der, ser ikke noe krenkende med det. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Halle-Palle Skrevet 8. januar 2021 #34055 Del Skrevet 8. januar 2021 pøbelsara skrev (1 time siden): Jeg tenker at treningen hennes ikke er noe vi behøver å spekulere i. Men når jeg ser henne med vektstangen, ser jeg at hun burde få veiledning i å vippe bekkenet frem når hun holder på - det forundrer meg at hun svaier gjennom hele den øvelsen. Selv om hun har naturlig svai, vil jeg tro hun kan bevege hofter og bekken? Hun kan jo potensielt skade ryggen veldig når hun løfter så tungt med full svai. Men hvis man ikke har svei i ryggen så kommer ikke rumpa frem og da er det jo ingen vits i å ta bilde? Det er 100 % posering foran trening i ALT. 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tørst Skrevet 8. januar 2021 #34056 Del Skrevet 8. januar 2021 neon_sun skrev (11 minutter siden): Og jeg har aldri sett på Beals som noe annet enn farget 😂 Men det er vel øyet som ser, og jeg la først merke til henne i The L word der hele familien hennes var afro amerikanske og det var fokus på raseforskjeller. Men ja, jeg synes det er helt ok at CBE stiller med de krøllene der, ser ikke noe krenkende med det. Ja, nettopp 😄 Så enkelt kan film, plot, kontekst og sminke endre synet til mottakeren. Jeg har bare sett flashdance for mange herrens år siden, og aldri tenkt over hennes blandede opprinnelse. Ikke det at jeg noen gang kommer til å anse CBE som noe annet enn en etnisk særping, samme hvor mange italienske gener hun hevder å ha. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 8. januar 2021 #34057 Del Skrevet 8. januar 2021 Sjela skrev (2 timer siden): I disse tider hvor kulturell appropriasjon er høyt på agendaen må jeg si at det overrasker meg at ingen påpeker håret hennes på den fotoshooten om jeg får lov til å sette det litt på spissen. Jeg skjønner ikke hva du vil med dette innlegget og hva ditt standpunkt er. Prøver du å pumpe opp en diskusjon, som du jo selv ser at ikke finnes? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MorUgle Skrevet 8. januar 2021 #34058 Del Skrevet 8. januar 2021 (endret) FotbaIlflua skrev (2 timer siden): Jennifer Beals er halvt afroamerikansk. Man regnes heller ikke som hvit når man er fra Puerto Rico. Første tanken min var Sandy fra Grease, som også er i vinden for tiden mtp kritikken de har fått nylig. Jeg tenkte på Baby fra Dirty Dancing Endret 8. januar 2021 av MorUgle 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FotbaIlflua Skrevet 8. januar 2021 #34059 Del Skrevet 8. januar 2021 MorUgle skrev (9 minutter siden): Jeg tenkte på Baby fra Dirty Dancing Baby fulgte bare moten på 80-tallet, hun er unnskyldt 😉 Nå skal det sies at den frisyren faktisk er på vei tilbake i motebildet. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vipser Skrevet 8. januar 2021 #34060 Del Skrevet 8. januar 2021 FotbaIlflua skrev (31 minutter siden): Baby fulgte bare moten på 80-tallet, hun er unnskyldt 😉 Nå skal det sies at den frisyren faktisk er på vei tilbake i motebildet. 60-tallet* 🤣 jeg synes det er tull og avsporing å trekke inn kulturell appropriasjon her. En permanent gjør ingen blackface. 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå