Minnie Mus Skrevet 5. januar 2021 #33921 Del Skrevet 5. januar 2021 Plutselig er det tirsdag, og plutselig kan det bli hjemmeskole....Til å liksom være journalist, synes jeg språket er veldig dårlig og barnslig på en måte. Er det ikke voksne mennesker hun henvender seg til da? Virker som om hun "snakker" til små barn med tanke på formuleringen i tekstene hennes. 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Swan1998 Skrevet 5. januar 2021 #33922 Del Skrevet 5. januar 2021 tranedatter skrev (6 timer siden): Søker man på online pt kommer maaaange tjenester opp. Noen ned i 50,- i mnd! Her en annen, med live-klasser og tv-kjendisen Yngve: Naardic Interaktiv Trening - Online Interactive Training Norway Drøyt 4000 for et helt år. Naardic har seriøse gründere i ryggen, har hentet inn millioner og har en rekke dyktige trenere inkludert Olaf Tufte i stallen. Netfit når dem dessverre ikke til ankelen en gang og er altfor sent ute. 31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokoknit Skrevet 5. januar 2021 #33923 Del Skrevet 5. januar 2021 Prisene på treningsopplegget deres som annonseres på instastory er helt hårreisende, personlig oppfølgning eller ei! Det koster ikke så mye å sette opp et godt treningsprogram tilpasset ens forutsetninger for løpsforbereding! Dessuten er det ingen gode grunner til å velge dem som trenere fremfor hvilken som helst annen PT-tjeneste eller forsåvidt hvilkensomhelst løpeinteressert person der ute. Finnes sikkert masse halvproffe friidrettsutøvere som setter opp program for forberedelse til løp nesten gratis og tar den det gjelder sin form som utgangspunkt. LKE har noen gode resultater fra egne løp å vise til fra 2020, men har vel trent seriøst mot løping først siste året og ble vel skadet for noen mnd siden? Selv om han nå virker å være tilbake? Tror ikke det nødvendigvis er ekspertise jeg ville valgt å bruke masse penger på, han har vel foreløpig ingen andre utøvere å vise til som har blitt trent av ham og har oppnådd gode resultater. Etter å ha fulgt på insta og strava er treningen hans veldig bra og målrettet, men skade kan jo gi mistanke om at belastning har økt for raskt og at han er blitt litt for ivrig, uten at jeg kan si sikkert at det er tilfellet. Likevel litt skummelt hvis det også skjer med kundene. Hadde ikke vært så kritisk hvis prisen ikke hadde vært så høy da jeg tror LKE sikkert kan bli en god trener for løp når han får litt mer erfaring, men å kreve den prisen nå er helt hinsides. Han er sikkert en god trener for generell trening og styrketrening som nyutdannet Pt, men burde vel da legge seg på litt mer normale startpriser? Det sier alt at Ingrid Kristiansens program- der man faktisk har flere pt- timer med oppmøte og inkl tester på mølle (mulig vo2max også ifm formtestene?) er billigere for et år enn hva netfit er for et år! Dersom CBE også skal være frontfigur for treningsopplegget mot løp blir jeg enda mer kritisk. Oslo halvmaraton som hun løp var jo for flere år siden nå, men tatt i betraktning av at hun i mange år før det har trent 5-6 ganger i uken hvorav en stor andel har vært løping som hun etter eget utsagn elsker å drive med, var resultatet mye dårligere enn hva jeg ville trodd på forhånd. Det kan jo være at hun ikke gav alt selvfølgelig, men det er jo dårlig reklame hvis de selger «optimal løpsforberedelse.» Jeg har løpt samme løp, gikk i nedoverbakkene pga en hofteskade, sluttiden var likevel ca 10 min raskere, og jeg synes mitt eget resultat var ganske dårlig utifra hvordan formen min hadde vært. Jeg trente mye mindre enn CBE på det tidspunktet. (sier ikke at tiden til CBE er dårlig for alle, men at med de treningsmengdene som ble dokumentert på some hadde jeg forventet at hun lett skulle klart å løpe mellom 1.40 og 1.50 minst) Hun har forbedret seg en del på løping siste året, men progresjon utifra hva som vises på strava og insta er ikke så veldig imponerende når man tar tiden hun faktisk virker å sette av til trening og totalt antall timer løping i betraktning. Hvis mitt mål var å perse på et løp ville jeg ikke hatt treneren til CBE. Hun får evt motbevise det dersom det blir mulig å delta i løp i år, men foreløpig er det ingen resultater som forsvarer så høye priser. Jeg vil også tro at de som trenger hjelp med kosthold ifm trening ikke nødvendigvis er de samme som trenger et finpusset treningsprogram for gode tider på et løp, men at det heller er de som trenger personlig oppmunting av en PT for å komme seg over dørstokkmila, og som kanskje løper løp fordi det er gøy å prøve og utfordre seg selv, og den prisen blir da horribelt høy hvis det er det som er målgruppen, de kan få samme hjelp langt rimeligere! Vil også tro at hvis de får henvendelser på natta, i helgene, mens de selv trener, jobber, etc, så vil de vel neppe svare på det med en gang, så stiller meg litt skeptisk til uttalelsen om 24/7-oppfølgning. Men det gjenstår jo å se. 46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trynefaktor Skrevet 6. januar 2021 #33924 Del Skrevet 6. januar 2021 Flåsete fra meg i natten,men: Jeg har kikket en del på LKE på Strava, og på mannen min sin. Ser at sistnevntes progresjon er en del bedre, han har også holdt seg skadefri. Bedre tider på løp osv. Kanskje en forretningsidé dette 🤣 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MorUgle Skrevet 6. januar 2021 #33925 Del Skrevet 6. januar 2021 Kokoknit skrev (6 timer siden): Prisene på treningsopplegget deres som annonseres på instastory er helt hårreisende, personlig oppfølgning eller ei! Det koster ikke så mye å sette opp et godt treningsprogram tilpasset ens forutsetninger for løpsforbereding! Dessuten er det ingen gode grunner til å velge dem som trenere fremfor hvilken som helst annen PT-tjeneste eller forsåvidt hvilkensomhelst løpeinteressert person der ute. Finnes sikkert masse halvproffe friidrettsutøvere som setter opp program for forberedelse til løp nesten gratis og tar den det gjelder sin form som utgangspunkt. LKE har noen gode resultater fra egne løp å vise til fra 2020, men har vel trent seriøst mot løping først siste året og ble vel skadet for noen mnd siden? Selv om han nå virker å være tilbake? Tror ikke det nødvendigvis er ekspertise jeg ville valgt å bruke masse penger på, han har vel foreløpig ingen andre utøvere å vise til som har blitt trent av ham og har oppnådd gode resultater. Etter å ha fulgt på insta og strava er treningen hans veldig bra og målrettet, men skade kan jo gi mistanke om at belastning har økt for raskt og at han er blitt litt for ivrig, uten at jeg kan si sikkert at det er tilfellet. Likevel litt skummelt hvis det også skjer med kundene. Hadde ikke vært så kritisk hvis prisen ikke hadde vært så høy da jeg tror LKE sikkert kan bli en god trener for løp når han får litt mer erfaring, men å kreve den prisen nå er helt hinsides. Han er sikkert en god trener for generell trening og styrketrening som nyutdannet Pt, men burde vel da legge seg på litt mer normale startpriser? Det sier alt at Ingrid Kristiansens program- der man faktisk har flere pt- timer med oppmøte og inkl tester på mølle (mulig vo2max også ifm formtestene?) er billigere for et år enn hva netfit er for et år! Dersom CBE også skal være frontfigur for treningsopplegget mot løp blir jeg enda mer kritisk. Oslo halvmaraton som hun løp var jo for flere år siden nå, men tatt i betraktning av at hun i mange år før det har trent 5-6 ganger i uken hvorav en stor andel har vært løping som hun etter eget utsagn elsker å drive med, var resultatet mye dårligere enn hva jeg ville trodd på forhånd. Det kan jo være at hun ikke gav alt selvfølgelig, men det er jo dårlig reklame hvis de selger «optimal løpsforberedelse.» Jeg har løpt samme løp, gikk i nedoverbakkene pga en hofteskade, sluttiden var likevel ca 10 min raskere, og jeg synes mitt eget resultat var ganske dårlig utifra hvordan formen min hadde vært. Jeg trente mye mindre enn CBE på det tidspunktet. (sier ikke at tiden til CBE er dårlig for alle, men at med de treningsmengdene som ble dokumentert på some hadde jeg forventet at hun lett skulle klart å løpe mellom 1.40 og 1.50 minst) Hun har forbedret seg en del på løping siste året, men progresjon utifra hva som vises på strava og insta er ikke så veldig imponerende når man tar tiden hun faktisk virker å sette av til trening og totalt antall timer løping i betraktning. Hvis mitt mål var å perse på et løp ville jeg ikke hatt treneren til CBE. Hun får evt motbevise det dersom det blir mulig å delta i løp i år, men foreløpig er det ingen resultater som forsvarer så høye priser. Jeg vil også tro at de som trenger hjelp med kosthold ifm trening ikke nødvendigvis er de samme som trenger et finpusset treningsprogram for gode tider på et løp, men at det heller er de som trenger personlig oppmunting av en PT for å komme seg over dørstokkmila, og som kanskje løper løp fordi det er gøy å prøve og utfordre seg selv, og den prisen blir da horribelt høy hvis det er det som er målgruppen, de kan få samme hjelp langt rimeligere! Vil også tro at hvis de får henvendelser på natta, i helgene, mens de selv trener, jobber, etc, så vil de vel neppe svare på det med en gang, så stiller meg litt skeptisk til uttalelsen om 24/7-oppfølgning. Men det gjenstår jo å se. Minner meg litt om ABD sitt program som hun ikke klarte å følge opp. Husk med Netfit får dere delikate bilder av pupper og rumpe i tillegg 🤣😂 Anbefaler heller å kontakte frisklivsentralene der dere bor. Det er gratis. 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MorUgle Skrevet 6. januar 2021 #33926 Del Skrevet 6. januar 2021 Trynefaktor skrev (2 timer siden): Flåsete fra meg i natten,men: Jeg har kikket en del på LKE på Strava, og på mannen min sin. Ser at sistnevntes progresjon er en del bedre, han har også holdt seg skadefri. Bedre tider på løp osv. Kanskje en forretningsidé dette 🤣 Kjør på🙌🏽👍🏽 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Tistelblad Skrevet 6. januar 2021 Populært innlegg #33927 Del Skrevet 6. januar 2021 Jeg greier ikke dy meg. Nå får netfit spørsmål om løping fra en som er nybegynner, og svaret er å ligge så og så mange prosent av makspuls og så og så mye på "borgs skala". Hvis man skal lære en nybegynner å løpe, så er ikke dette veien å gå! I stedet får det løping til å virke mer komplisert enn det trenger å være. Man kan da spørre seg om lke egentlig vil motivere og lære bort som en god pt skal, eller om det kun handler om å skryte av seg selv og hvor mange artikler han selv har lest. 69 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Tistelblad Skrevet 6. januar 2021 Populært innlegg #33928 Del Skrevet 6. januar 2021 Dessuten, som svar på spørsmål om flat mage, svarer netfit at det ikke handler om trening, men om kaloriunderskudd og lav fettprosent. Hva forteller det leseren når cbe på omtrent hvert eneste bilde av seg selv setter fokus på den flate magen sin? At hun er sunn og spiser godt, eller at hun jobber for å ha så lav fettprosent som mulig? Bittelitt irritasjon på morran, her altså 59 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klaraku78 Skrevet 6. januar 2021 #33929 Del Skrevet 6. januar 2021 Tistelblad skrev (14 minutter siden): Dessuten, som svar på spørsmål om flat mage, svarer netfit at det ikke handler om trening, men om kaloriunderskudd og lav fettprosent. Hva forteller det leseren når cbe på omtrent hvert eneste bilde av seg selv setter fokus på den flate magen sin? At hun er sunn og spiser godt, eller at hun jobber for å ha så lav fettprosent som mulig? Bittelitt irritasjon på morran, her altså Hvorfor ha så stort fokus på den magen når hun viser øvelser for Netfit? Hvis flat mage ikke handler om å trene magen. Hun har jo vist frem utrolig mange øvelser for magen, kontra armer feks. Hele netfit opplegget handler jo ikke om å inspirere eller hjelpe andre. Det er bare for skyt og selvdigging. 36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tranedatter Skrevet 6. januar 2021 #33930 Del Skrevet 6. januar 2021 Tistelblad skrev (26 minutter siden): Jeg greier ikke dy meg. Nå får netfit spørsmål om løping fra en som er nybegynner, og svaret er å ligge så og så mange prosent av makspuls og så og så mye på "borgs skala". Hvis man skal lære en nybegynner å løpe, så er ikke dette veien å gå! I stedet får det løping til å virke mer komplisert enn det trenger å være. Man kan da spørre seg om lke egentlig vil motivere og lære bort som en god pt skal, eller om det kun handler om å skryte av seg selv og hvor mange artikler han selv har lest. Typisk svar av en skrivebordsekspert. LKE har lest masse artikler og liker fine ord og uttrykk. Men formidle trening, tilpasset mottakeren, kan han ikke. Han har rett og slett ingen erfaring å vise til. Kan han ikke engasjere seg i det lokale fotballforbundet istedet? Engasjere seg i ungdomsidrett, få barn og ungdom ut av soffan og ut å røre på seg?! Dette handler jo bare om å få en (til) tittel, ikke om oppriktig ønske om å formidle treningsglede, kunnskap og hjelpe andre. Å coache andre handler om mottaker -IKKE coachen selv! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lin11 Skrevet 6. januar 2021 #33931 Del Skrevet 6. januar 2021 Tistelblad skrev (34 minutter siden): Jeg greier ikke dy meg. Nå får netfit spørsmål om løping fra en som er nybegynner, og svaret er å ligge så og så mange prosent av makspuls og så og så mye på "borgs skala". Hvis man skal lære en nybegynner å løpe, så er ikke dette veien å gå! I stedet får det løping til å virke mer komplisert enn det trenger å være. Man kan da spørre seg om lke egentlig vil motivere og lære bort som en god pt skal, eller om det kun handler om å skryte av seg selv og hvor mange artikler han selv har lest. Klaraku78 skrev (11 minutter siden): Hvorfor ha så stort fokus på den magen når hun viser øvelser for Netfit? Hvis flat mage ikke handler om å trene magen. Hun har jo vist frem utrolig mange øvelser for magen, kontra armer feks. Hele netfit opplegget handler jo ikke om å inspirere eller hjelpe andre. Det er bare for skyt og selvdigging. Tenker på ABD. Har LKE tenkt over at dette er firma som faktisk kan bli stilt til veggs for å ikke ha innfridd? Greit å drite seg ut på bloggen og være tøff i tryne i kommentarfeltet der. Men dette er et tilbud som folk skal betale for og hvor kunden har rettigheter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inocybe Skrevet 6. januar 2021 #33932 Del Skrevet 6. januar 2021 Tistelblad skrev (31 minutter siden): Dessuten, som svar på spørsmål om flat mage, svarer netfit at det ikke handler om trening, men om kaloriunderskudd og lav fettprosent. Hva forteller det leseren når cbe på omtrent hvert eneste bilde av seg selv setter fokus på den flate magen sin? At hun er sunn og spiser godt, eller at hun jobber for å ha så lav fettprosent som mulig? Bittelitt irritasjon på morran, her altså De reelle "flat mageøvelsene" foregår altså foran kjøleskapet. Stemmer for så vidt bra med mengdene av styrkeøvelsene vi har sett utført hvor corestyrken ikke imponerer. Samt basal viten om kosthold, kropp og trening. Det som ikke stemmer er påstandene om sunn livsstil. 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inocybe Skrevet 6. januar 2021 #33933 Del Skrevet 6. januar 2021 Lin11 skrev (5 minutter siden): Tenker på ABD. Har LKE tenkt over at dette er firma som faktisk kan bli stilt til veggs for å ikke ha innfridd? Greit å drite seg ut på bloggen og være tøff i tryne i kommentarfeltet der. Men dette er et tilbud som folk skal betale for og hvor kunden har rettigheter. Godt poeng. Forbrukerne har rettigheter som LKE må innfri. Ikke sikkert det blir et reelt problem da siden jeg tviler på så veldig mange anser opplegget som fristende. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Mrs Bella Skrevet 6. januar 2021 Populært innlegg #33934 Del Skrevet 6. januar 2021 Tistelblad skrev (43 minutter siden): Dessuten, som svar på spørsmål om flat mage, svarer netfit at det ikke handler om trening, men om kaloriunderskudd og lav fettprosent. Hva forteller det leseren når cbe på omtrent hvert eneste bilde av seg selv setter fokus på den flate magen sin? At hun er sunn og spiser godt, eller at hun jobber for å ha så lav fettprosent som mulig? Bittelitt irritasjon på morran, her altså Å bygge muskler gjøres på kalorioverskudd. For å få musklene mer synlige, så ligger man på kaloriunderskudd og forbrenne fett. dette gjøres med å periodisere treningen. Har aldri sett CBE gjøre det. Hvis netfitmodellen hadde vært gjennomtrent, så hadde vedkommende hatt mer synlige muskler på hele kroppen. Noe som også er rart, er at ‘fettet’ hennes har lagt seg der hun ønsker - rumpe, hofter og bryster. En løperkropp har generelt mindre fett, eller former, på disse stedene, og resten av kroppen. Her er det noe som ikke henger sammen da hun faktisk har former... Å punktslanke f eks kun magen, er jo ikke mulig. Å trene kvinnebrystene større, er jo heller ikke mulig. Hvis netfitmodellen er vektstabil, som hun bruker som begrep på instastory, så er det annet enn trening/kosthold som gir henne resultater. 55 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lin11 Skrevet 6. januar 2021 #33935 Del Skrevet 6. januar 2021 (endret) Mrs Bella skrev (22 minutter siden): Å bygge muskler gjøres på kalorioverskudd. For å få musklene mer synlige, så ligger man på kaloriunderskudd og forbrenne fett. dette gjøres med å periodisere treningen. Har aldri sett CBE gjøre det. Hvis netfitmodellen hadde vært gjennomtrent, så hadde vedkommende hatt mer synlige muskler på hele kroppen. Noe som også er rart, er at ‘fettet’ hennes har lagt seg der hun ønsker - rumpe, hofter og bryster. En løperkropp har generelt mindre fett, eller former, på disse stedene, og resten av kroppen. Her er det noe som ikke henger sammen da hun faktisk har former... Å punktslanke f eks kun magen, er jo ikke mulig. Å trene kvinnebrystene større, er jo heller ikke mulig. Hvis netfitmodellen er vektstabil, som hun bruker som begrep på instastory, så er det annet enn trening/kosthold som gir henne resultater. Dette ☝Man bygger muskler sammen med matinntaket. Hva skjedde med å være sunn? Er Netfit et thinspo tilbud? Endret 6. januar 2021 av Lin11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 6. januar 2021 #33936 Del Skrevet 6. januar 2021 Jeg tenker at et treningsprogram til 4000,- bør være omfattende, skreddersydd og veldig bra. Hvorvidt det som tilbys hos LKE/CBE & co, er dette, gjenstår jo å se. For meg høres det dyrt ut, men det står jo ikke noe om hvor omfattende det er, eller mer om hva det faktisk innebærer. 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FotbaIlflua Skrevet 6. januar 2021 #33937 Del Skrevet 6. januar 2021 Netfit-frontfiguren CBE informerer i story på netfit sin instagram at hun kun trener overkropp uten vekter eller med kroppsvekt. Da er det er ikke rart at hun har så lite muskelmasse i overkroppen til å trene omtrent daglig. Om økt muskelmasse/styrke er målet, bør man innføre vekter i tillegg. (Om man øker muskelmassen i overkroppen blir man ofte bredere over ryggen, og det blir vanskeligere å presse seg inn i XS. Om dette er årsaken til å ikke trene styrke med vekter blir bare spekulasjoner, men jeg vet hva jeg selv tenker mtp hva som har blitt kommunisert de siste 12 årene) 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lin11 Skrevet 6. januar 2021 #33938 Del Skrevet 6. januar 2021 FotbaIlflua skrev (9 minutter siden): Netfit-frontfiguren CBE informerer i story på netfit sin instagram at hun kun trener overkropp uten vekter eller med kroppsvekt. Da er det er ikke rart at hun har så lite muskelmasse i overkroppen til å trene omtrent daglig. Om økt muskelmasse/styrke er målet, bør man innføre vekter i tillegg. (Om man øker muskelmassen i overkroppen blir man ofte bredere over ryggen, og det blir vanskeligere å presse seg inn i XS. Om dette er årsaken til å ikke trene styrke med vekter blir bare spekulasjoner, men jeg vet hva jeg selv tenker mtp hva som har blitt kommunisert de siste 12 årene) Dette er interessant, med tanke på at hennes ektefelle og samarbeidspartner LKE la ut bilde på IG story av tunge vekter som «Caroline» visstnok hadde trent med. Mulig det var ironi? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FotbaIlflua Skrevet 6. januar 2021 #33939 Del Skrevet 6. januar 2021 Lin11 skrev (2 minutter siden): Dette er interessant, med tanke på at hennes ektefelle og samarbeidspartner LKE la ut bilde på IG story av tunge vekter som «Caroline» visstnok hadde trent med. Mulig det var ironi? I tillegg er oppskriften på å stramme opp kroppen uten å gå opp i vekt ved hjelp av hjemmetrening følgende; kaloriunderskudd og cardio ref netfit. Det er helt feil, man strammer ikke opp kroppen ved å slanke seg og drive med cardio, man strammer opp ved å trene styrketrening. 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tranedatter Skrevet 6. januar 2021 #33940 Del Skrevet 6. januar 2021 Hjemmesider kan enhver mennesker enkelt lage idag. Som funker. Nå har netfit holdt på i 2,5 år, eller er det snart 3 år?? Og siden ser ut som noe som ikke burde vært lagt ut online enda. Ingen lenker funker, startsiden blir jeg svimmel av. Alt for hoppete video. Og siste treningsinnlegget på instagram: Frua burde trene mer og sminke seg mindre. Svak i overkroppen under burpees . Man ser at liksom overkroppen henger etter med svai i ryggen fordi hun har vansker med å komme seg opp i "ett hopp". Allerede på rep 2 har hun vansker med å hoppe opp ordentlig. Tredje rep får vi ikke se... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå