Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Uff, tenk å klage på at det er vanskelig å løpe en mil fordi barna er hjemme.  :huh:  Skjønner ikke problemet. 
Ta fri en dag, tren når de har lagt seg, eller hva som helst. Og slutt å legg ut alt de gjør hele lørdagen. :grine: 

• Liker 47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

36 minutter siden, 123Frustrert skrev:

Man burde jo tipse de for at hingst kjøpt de jakkene selv tror jeg ikke på. I ny farge på bloggen i dag, men matchende sko. Det er ikke mulig at et voksent menneske kjøper, ja, hva er det? Tre-fire par fjellsko i løpet av en sesong. Og selv om hun gjerne vil ha det til at de går mye i fjellet gjør de absolutt ikke det og uansett ikke slitt ut så mange par sko. 

Det er reklame. Google fenomenet.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, 123Frustrert skrev:

Man burde jo tipse de for at hingst kjøpt de jakkene selv tror jeg ikke på. I ny farge på bloggen i dag, men matchende sko. Det er ikke mulig at et voksent menneske kjøper, ja, hva er det? Tre-fire par fjellsko i løpet av en sesong. Og selv om hun gjerne vil ha det til at de går mye i fjellet gjør de absolutt ikke det og uansett ikke slitt ut så mange par sko. 

Trist at leserne får inntrykk av at aktiviteter i fjell og skog skal være avhengig av så mye klær og sko, for sånn er det ikke! Du klarer deg fint med ett par fjellsko - og man har dem lenge om du går for kvalitet. Særlig klima -eller miljøvennlig er det heller ikke. 

• Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, LiamG skrev:

Nå har CBE avkreftet at det er reklame, da regner jeg med at det er kjøpt inn for anledningen. 🤐

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Kollontaj skrev:

Nå har CBE avkreftet at det er reklame, da regner jeg med at det er kjøpt inn for anledningen. 🤐

Jeg skjønner ikke den evige diskusjonen. Det er en reklamekanal. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, LiamG skrev:

Selvfølgelig er det en reklamekanal. Akkurat disse klærne i denne ferien har CBE.no tydeligvis kjøpt inn for anledningen, uten avtale med den annonsøren de hadde avtale med for få uker siden, så det er ikke akkurat lett å forstå når det er betalt reklame man ser.  Jeg opplever selvsagt alt som reklame. 

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, LiamG skrev:

Jepp og da skal det merkes reklame !

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Kollontaj skrev:

Selvfølgelig er det en reklamekanal. Akkurat disse klærne i denne ferien har CBE.no tydeligvis kjøpt inn for anledningen, uten avtale med den annonsøren de hadde avtale med for få uker siden, så det er ikke akkurat lett å forstå når det er betalt reklame man ser.  Jeg opplever selvsagt alt som reklame. 

5 minutter siden, 123Frustrert skrev:

Jepp og da skal det merkes reklame !

Ja det skal merkes som reklame. Hva er greia? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, LiamG skrev:

At det ikke merkes som reklame, i tillegg andre uheldige sider ved forbruksbonanzaen. 

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, LiamG skrev:

::raven: Folk reagerer på at det ikke er det vel!

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, loffen skrev:

::raven: Folk reagerer på at det ikke er det vel!

Skjønner det. Men hva er hensikten med å repetere og repetere?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Kollontaj skrev:

Trist at leserne får inntrykk av at aktiviteter i fjell og skog skal være avhengig av så mye klær og sko, for sånn er det ikke! Du klarer deg fint med ett par fjellsko - og man har dem lenge om du går for kvalitet. Særlig klima -eller miljøvennlig er det heller ikke. 

Ser heller på Lars Monsen, da altså😊. Turglede. Ikke moteshow på tur. 

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, LiamG skrev:

Hva vet du om hvordan en vanlig dag i familien Eriksen ser ut?

Man vet faktisk veldig mye om hvordan store deler av hverdagen ser ut. Hvis du ikke tror at instastoryene er laget i et parallelt univers så gjør det at man filmer mange små snutter gjennom dagen at man får et godt inntrykk av familielivet deres. 

4 timer siden, LiamG skrev:

Bloggeier sier at det ikke er reklame. Mener du at hun lyver?

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, Kollontaj skrev:

Ja, jeg greier ikke skjønne hvorfor noen vil kjøpe inn så mange like jakker og "fjellsko", uten at det er ment å brukes i reklame. Men hun bruker jo metallsugerør og mambustannkost så da går det vel opp i opp, sånn miljømessig. 😅

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, LiamG skrev:

Det må du nesten ta med Caroline Berg Eriksen.

Det er hun som unnlater og unnlater å merke i reklamekanalen sin, og slik insisterer på at det vanvittige forbruket hun viser fram med den hensikt å påvirke andre er hennes eget private.

• Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Repetere og repetere" gjør man jo fordi CBE fortsetter og fortsetter. 

Selv om noen ikke bryr seg om hvorvidt reklame merkes rett eller merkes i hele tatt, så bryr andre seg mye om det. 

Anbefaler forøvrig alle å se "The Social Dilemma" på Netflix. Der tar de ganske grundig for seg den påvirkningen vi alle utsettes for via sosiale medier. 

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
11 timer siden, LiamG skrev:

Så lenge hun fortsetter å bryte markedsføringsloven er det innafor. Det er bare å merke korrekt, det. Veldig enkelt for de som kan og vet alt bedre enn alle andre og aldri tar feil. Eller er det flaut at det kommer frem at hele livet deres er en eneste stor reklamekatalog og ikke et vellykket familieliv ?

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å ha det helt klart når det gjelder repetering atter repetering.

Så lenge CBE ikke endrer  måten hun drifte bloggen eller IG kontoen sin så er det faktisk hun som står for alt av repeteringene. Dette har blitt påpekt utallige ganger i mange forskjellige variasjoner av meninger å synspunkter om det.

Det er ingen her i tråden som sitter å bruker tiden sin på og repetere CBE til de blir grønn i ansiktet fordi de kjeder seg, men derimot at mange av "oss" er møkka lei av at hun som har vært i blogg/influencere bransjen i 11år, ikke har noe forståelser for at det hun gjør er brudd på mange lovverk som hun er pliktet til og følge. På lik linje som alle andre bloggere å influencere må gjøre.

Istedenfor for å ta til seg nyere versjon eller endringer så kjøres det på som før. Joda, jeg har skjønt alt dette med glans magasinet og reklame kanal etc. Men likevel, så er det ikke farlig å se nytt på ting og det som skjer rundt seg via leserne og følgernes øyner. Noe jeg tenker iblant at CBE er livredd for, for da har ikke hun samne type kontroller lengre. 

Det er nå bare og ta denne fordømte kaffekoppen  som et eksempel; som limes oppi kameraet linsen så si hvert bindige dag, dager, uker, måneder og år etc etc.

Kan også ta med denne "venninne relasjonen" som hun mener at hun har til sine lesere på bloggen. Noe jeg ser ikke stemmer helt når man tittet innom kommentarfelt på bloggen. Hun lytter ikke til leserne sine og prøver ikke engang å forstå dem. Hva er det som blir gjort? Jo hun sensurere eller sletter kommentarer som er helt uskyldige. Om de blir godkjent så har hun selv gått inn og redigert kommentaren slik at det passer bedre til publisering, enn hva opprinnelige kommentaren ville ha blitt gjort. 

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, MaleficentAurora skrev:

Bare for å ha det helt klart når det gjelder repetering atter repetering.

Så lenge CBE ikke endrer  måten hun drifte bloggen eller IG kontoen sin så er det faktisk hun som står for alt av repeteringene. Dette har blitt påpekt utallige ganger i mange forskjellige variasjoner av meninger å synspunkter om det.

Det er ingen her i tråden som sitter å bruker tiden sin på og repetere CBE til de blir grønn i ansiktet fordi de kjeder seg, men derimot at mange av "oss" er møkka lei av at hun som har vært i blogg/influencere bransjen i 11år, ikke har noe forståelser for at det hun gjør er brudd på mange lovverk som hun er pliktet til og følge. På lik linje som alle andre bloggere å influencere må gjøre.

Istedenfor for å ta til seg nyere versjon eller endringer så kjøres det på som før. Joda, jeg har skjønt alt dette med glans magasinet og reklame kanal etc. Men likevel, så er det ikke farlig å se nytt på ting og det som skjer rundt seg via leserne og følgernes øyner. Noe jeg tenker iblant at CBE er livredd for, for da har ikke hun samne type kontroller lengre. 

Det er nå bare og ta denne fordømte kaffekoppen  som et eksempel; som limes oppi kameraet linsen så si hvert bindige dag, dager, uker, måneder og år etc etc.

Kan også ta med denne "venninne relasjonen" som hun mener at hun har til sine lesere på bloggen. Noe jeg ser ikke stemmer helt når man tittet innom kommentarfelt på bloggen. Hun lytter ikke til leserne sine og prøver ikke engang å forstå dem. Hva er det som blir gjort? Jo hun sensurere eller sletter kommentarer som er helt uskyldige. Om de blir godkjent så har hun selv gått inn og redigert kommentaren slik at det passer bedre til publisering, enn hva opprinnelige kommentaren ville ha blitt gjort. 

Men nå er det knapt kommentarer på noen av blogginnleggene. Er det så få som kommenterer eller er det hun som redigerer så kraftig? 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Halle-Palle skrev:

Men nå er det knapt kommentarer på noen av blogginnleggene. Er det så få som kommenterer eller er det hun som redigerer så kraftig? 

Tror nok det er en god blanding av begge deler.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...