Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Når det gjelder alkohol forbruket til CBE&co så skal det merkes uansett. Dette fikk Tone Damlie hardt erfart etter å ha fått en saftig bot på brudd ift merking av sponsing, annonsering å reklamering. Så lenge det synes på storyen og bildet av vinen, ølen etc så skal det merkes.

Nå husker jeg ikke hvem som nevnte ang alkohol her i tråden. Men min kommentar er henvis til den kommentaren🙂

Jeg har selv hatt problemer med å forstå når tid en skal merkes å ikke merkes når det gjelder alkohol som blir tatt med bevisst eller ubevisst. Om jeg ikke husker feil, så mener jeg at det har vært en diskusjon om dette. Og jeg ba så om få det inn med teskje, siden jeg var helt blank på temaet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, MaleficentAurora skrev:

Når det gjelder alkohol forbruket til CBE&co så skal det merkes uansett. Dette fikk Tone Damlie hardt erfart etter å ha fått en saftig bot på brudd ift merking av sponsing, annonsering å reklamering. Så lenge det synes på storyen og bildet av vinen, ølen etc så skal det merkes.

Nå husker jeg ikke hvem som nevnte ang alkohol her i tråden. Men min kommentar er henvis til den kommentaren🙂

Jeg har selv hatt problemer med å forstå når tid en skal merkes å ikke merkes når det gjelder alkohol som blir tatt med bevisst eller ubevisst. Om jeg ikke husker feil, så mener jeg at det har vært en diskusjon om dette. Og jeg ba så om få det inn med teskje, siden jeg var helt blank på temaet.

Du skal jo ikke merke alkohol? Det er et forbud mot å blande reklame og alkohol. CBE har flere ganger brutt denne regelen https://influencere.wordpress.com/cbe-brudd-pa-alkoholloven/ og LK kverrulerte i avisen at om at han ikke var enig i regelverket. https://www.vg.no/rampelys/i/WVkB2/lars-kristian-eriksen-tar-kona-i-forsvar 

• Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er viktig å snakke om CBE.nos kroppsfokus. Ikke selve kroppen selvsagt, det er slett ikke greit å kommentere slik noen få gjør (og som det heldigvis ble reagert på senest i går), men hvordan den fremstilles.

Det er viktig fordi slankende positurer, redigering/filtere og annen manipulering av en allerede helt flott og fin kropp sender signaler til oss, bevisst eller ubevisst. Det handler om at man kanskje kan begynne å tro at hvis man bare trener og lever som CBE, vil man også se slik ut. Og når det som vises fram er kjørt gjennom ulike filtre, redigert og justert for å passe inn i et uoppnåelig ideal, blir det jo nettopp det. Uoppnåelig. Det blir et ideal som ingen kan leve opp til, og som til syvende og sist kan være skadelig.

Vi trenger ikke mer kroppspress! Og vi trenger ikke redigerte eller poserende influencere som til stadighet minner oss på egen utilstrekkelighet. Hva vil de oppnå, egentlig? 

• Liker 48
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.9.2020 den 17.50, MaleficentAurora skrev:

Du er fortsatt ganske blank, ser jeg! Er ulovlig både å:

- reklamere for alkohol

og å

- inkludere alkohol (eller drikker som kan fremstå som alkohol) i reklamer for andre ting

her i Norge. Ergo skal aldri innlegg med alkohol i seg være reklame eller merkes deretter.

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.9.2020 den 9.45, Lille_Krokodille skrev:

Kanskje Vestlia synes det var kjipt å bli hengt ut av dem på Twitter for å ikke klare å levere kaffen i tide til desserten.... 

Ja, kanskje det  

Den ivrige taggingen av hotellet sluttet hun brått med nå også.  Fornemmelse, eller fisking etter spons som ikke førte fram.?

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

43 minutter siden, MiniMjau skrev:

Ja, kanskje det  

Den ivrige taggingen av hotellet sluttet hun brått med nå også.  Fornemmelse, eller fisking etter spons som ikke førte fram.?

Det beit jeg også merke i. Hun som alltid bruker å nevne hotellene de er på. Kanskje hun ikke ble sponset denne gangen, og dermed lar hun vær, hvem vet🤷‍♀️

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Rubella skrev:

Du er fortsatt ganske blank, ser jeg! Er ulovlig både å:

- reklamere for alkohol

og å

- inkludere alkohol (eller drikker som kan fremstå som alkohol) i reklamer for andre ting

her i Norge. Ergo skal aldri innlegg med alkohol i seg være reklame eller merkes deretter.

Om jeg forsatt er ganske blank på saken eller ikke, er ikke viktig. Jeg stiller i det minste spørsmåler om det er noe jeg usikker på. Noe jeg gjorde og fikk svar fra de det galdt ang temaet. 

Endret av MaleficentAurora
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Halle-Palle said:

«En route to Geilo»

Kan man skrive slikt da🤔

Ja, det er uttrykk: https://snl.no/en_route

En route er fransk og betyr underveis, på vei eller fremad.

Samtidig er språkblandingen - i dette tilfellet fransk og engelsk i overskrift, norsk i brødtekst - stilistisk uelegant. Man ser dessverre mye av slikt kaudervelsk blant rosabloggere, så CBE er i så henseende ikke et enestående tilfelle.
Men jeg tror CBE er den eneste som ville ha bastant påstått at det er "lek med språket". 

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Pjolterbeist skrev:

Ja, det er uttrykk: https://snl.no/en_route

Samtidig er språkblandingen - i dette tilfellet fransk og engelsk i overskrift, norsk i brødtekst - stilistisk uelegant. Man ser dessverre mye av slikt kaudervelsk blant rosabloggere, så CBE er i så henseende ikke et enestående tilfelle.
Men jeg tror CBE er den eneste som ville ha bastant påstått at det er "lek med språket". 

Men heter det en route TO Geilo?? 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

25 minutter siden, Roadrunner skrev:

Mye TwentyFour på story om dagen, hvor er reklamemerkingen? 

#oppgitt

Kommer nok i neste uke for da er høstferien over

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen kan si at bildene på bloggen i dag er redigerte. Mørke bilder, og virker som "fyllmasse" i et innlegg. Tror de driver og legger ned bloggen. Den er ikke prioritert annet enn ved bursdager og høytider. Greit nok. 

Det kommer nok bedre innlegg ang Halloween og jul. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
16 minutter siden, SoWhat? skrev:

Ingen kan si at bildene på bloggen i dag er redigerte. Mørke bilder, og virker som "fyllmasse" i et innlegg. Tror de driver og legger ned bloggen. Den er ikke prioritert annet enn ved bursdager og høytider. Greit nok. 

Det kommer nok bedre innlegg ang Halloween og jul. 

Du mener vel igår. Hun har ikke oppdatert noe på bloggen i dag. Kun storien som det har vært mix av natur å de små.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, MaleficentAurora skrev:

Du mener vel igår. Hun har ikke oppdatert noe på bloggen i dag. Kun storien som det har vært mix av natur å de små.

I går 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, 123Frustrert skrev:

Burde vel ha blitt merket med reklame denne også? #bestiklassen

F01483B1-76B5-4F2E-AD57-B51FEC53623A.png

Hva er hun oppe i nå? 3 forskjellige jakker og 3 forskjellige par tursko. Og hvor ble det av alle jakkene og skoene fra i fjor?

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...