MaleficentAurora Skrevet 28. september 2020 #28921 Del Skrevet 28. september 2020 Når det gjelder alkohol forbruket til CBE&co så skal det merkes uansett. Dette fikk Tone Damlie hardt erfart etter å ha fått en saftig bot på brudd ift merking av sponsing, annonsering å reklamering. Så lenge det synes på storyen og bildet av vinen, ølen etc så skal det merkes. Nå husker jeg ikke hvem som nevnte ang alkohol her i tråden. Men min kommentar er henvis til den kommentaren🙂 Jeg har selv hatt problemer med å forstå når tid en skal merkes å ikke merkes når det gjelder alkohol som blir tatt med bevisst eller ubevisst. Om jeg ikke husker feil, så mener jeg at det har vært en diskusjon om dette. Og jeg ba så om få det inn med teskje, siden jeg var helt blank på temaet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pop up bruker Skrevet 28. september 2020 #28922 Del Skrevet 28. september 2020 8 minutter siden, MaleficentAurora skrev: Når det gjelder alkohol forbruket til CBE&co så skal det merkes uansett. Dette fikk Tone Damlie hardt erfart etter å ha fått en saftig bot på brudd ift merking av sponsing, annonsering å reklamering. Så lenge det synes på storyen og bildet av vinen, ølen etc så skal det merkes. Nå husker jeg ikke hvem som nevnte ang alkohol her i tråden. Men min kommentar er henvis til den kommentaren🙂 Jeg har selv hatt problemer med å forstå når tid en skal merkes å ikke merkes når det gjelder alkohol som blir tatt med bevisst eller ubevisst. Om jeg ikke husker feil, så mener jeg at det har vært en diskusjon om dette. Og jeg ba så om få det inn med teskje, siden jeg var helt blank på temaet. Du skal jo ikke merke alkohol? Det er et forbud mot å blande reklame og alkohol. CBE har flere ganger brutt denne regelen https://influencere.wordpress.com/cbe-brudd-pa-alkoholloven/ og LK kverrulerte i avisen at om at han ikke var enig i regelverket. https://www.vg.no/rampelys/i/WVkB2/lars-kristian-eriksen-tar-kona-i-forsvar 32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 28. september 2020 #28923 Del Skrevet 28. september 2020 Jeg synes det er viktig å snakke om CBE.nos kroppsfokus. Ikke selve kroppen selvsagt, det er slett ikke greit å kommentere slik noen få gjør (og som det heldigvis ble reagert på senest i går), men hvordan den fremstilles. Det er viktig fordi slankende positurer, redigering/filtere og annen manipulering av en allerede helt flott og fin kropp sender signaler til oss, bevisst eller ubevisst. Det handler om at man kanskje kan begynne å tro at hvis man bare trener og lever som CBE, vil man også se slik ut. Og når det som vises fram er kjørt gjennom ulike filtre, redigert og justert for å passe inn i et uoppnåelig ideal, blir det jo nettopp det. Uoppnåelig. Det blir et ideal som ingen kan leve opp til, og som til syvende og sist kan være skadelig. Vi trenger ikke mer kroppspress! Og vi trenger ikke redigerte eller poserende influencere som til stadighet minner oss på egen utilstrekkelighet. Hva vil de oppnå, egentlig? 48 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måne Rampelyset Skrevet 29. september 2020 #28924 Del Skrevet 29. september 2020 Tråden er ryddet for avsporinger. Måne, admin. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rubella Skrevet 29. september 2020 #28925 Del Skrevet 29. september 2020 På 28.9.2020 den 17.50, MaleficentAurora skrev: Når det gjelder alkohol forbruket til CBE&co så skal det merkes uansett. Dette fikk Tone Damlie hardt erfart etter å ha fått en saftig bot på brudd ift merking av sponsing, annonsering å reklamering. Så lenge det synes på storyen og bildet av vinen, ølen etc så skal det merkes. Nå husker jeg ikke hvem som nevnte ang alkohol her i tråden. Men min kommentar er henvis til den kommentaren🙂 Jeg har selv hatt problemer med å forstå når tid en skal merkes å ikke merkes når det gjelder alkohol som blir tatt med bevisst eller ubevisst. Om jeg ikke husker feil, så mener jeg at det har vært en diskusjon om dette. Og jeg ba så om få det inn med teskje, siden jeg var helt blank på temaet. Du er fortsatt ganske blank, ser jeg! Er ulovlig både å: - reklamere for alkohol og å - inkludere alkohol (eller drikker som kan fremstå som alkohol) i reklamer for andre ting her i Norge. Ergo skal aldri innlegg med alkohol i seg være reklame eller merkes deretter. 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiniMjau Skrevet 30. september 2020 #28926 Del Skrevet 30. september 2020 På 28.9.2020 den 9.45, Lille_Krokodille skrev: Kanskje Vestlia synes det var kjipt å bli hengt ut av dem på Twitter for å ikke klare å levere kaffen i tide til desserten.... Ja, kanskje det Den ivrige taggingen av hotellet sluttet hun brått med nå også. Fornemmelse, eller fisking etter spons som ikke førte fram.? 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MaleficentAurora Skrevet 30. september 2020 #28927 Del Skrevet 30. september 2020 43 minutter siden, MiniMjau skrev: Ja, kanskje det Den ivrige taggingen av hotellet sluttet hun brått med nå også. Fornemmelse, eller fisking etter spons som ikke førte fram.? Det beit jeg også merke i. Hun som alltid bruker å nevne hotellene de er på. Kanskje hun ikke ble sponset denne gangen, og dermed lar hun vær, hvem vet🤷♀️ 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MaleficentAurora Skrevet 30. september 2020 #28928 Del Skrevet 30. september 2020 (endret) 8 timer siden, Rubella skrev: Du er fortsatt ganske blank, ser jeg! Er ulovlig både å: - reklamere for alkohol og å - inkludere alkohol (eller drikker som kan fremstå som alkohol) i reklamer for andre ting her i Norge. Ergo skal aldri innlegg med alkohol i seg være reklame eller merkes deretter. Om jeg forsatt er ganske blank på saken eller ikke, er ikke viktig. Jeg stiller i det minste spørsmåler om det er noe jeg usikker på. Noe jeg gjorde og fikk svar fra de det galdt ang temaet. Endret 30. september 2020 av MaleficentAurora 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Halle-Palle Skrevet 30. september 2020 #28929 Del Skrevet 30. september 2020 «En route to Geilo» Kan man skrive slikt da🤔 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hunter7 Skrevet 30. september 2020 #28930 Del Skrevet 30. september 2020 1 hour ago, Halle-Palle said: «En route to Geilo» Kan man skrive slikt da🤔 Ja, det er uttrykk: https://snl.no/en_route Quote En route er fransk og betyr underveis, på vei eller fremad. Samtidig er språkblandingen - i dette tilfellet fransk og engelsk i overskrift, norsk i brødtekst - stilistisk uelegant. Man ser dessverre mye av slikt kaudervelsk blant rosabloggere, så CBE er i så henseende ikke et enestående tilfelle. Men jeg tror CBE er den eneste som ville ha bastant påstått at det er "lek med språket". 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
123Frustrert Skrevet 30. september 2020 #28931 Del Skrevet 30. september 2020 54 minutter siden, Pjolterbeist skrev: Ja, det er uttrykk: https://snl.no/en_route Samtidig er språkblandingen - i dette tilfellet fransk og engelsk i overskrift, norsk i brødtekst - stilistisk uelegant. Man ser dessverre mye av slikt kaudervelsk blant rosabloggere, så CBE er i så henseende ikke et enestående tilfelle. Men jeg tror CBE er den eneste som ville ha bastant påstått at det er "lek med språket". Men heter det en route TO Geilo?? 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hunter7 Skrevet 30. september 2020 #28932 Del Skrevet 30. september 2020 1 hour ago, 123Frustrert said: Men heter det en route TO Geilo?? Ja, det kan skrives slik. Her finner du noen eksempler: https://grammarist.com/usage/en-route/ 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 30. september 2020 #28933 Del Skrevet 30. september 2020 Mye TwentyFour på story om dagen, hvor er reklamemerkingen? #oppgitt 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MaleficentAurora Skrevet 30. september 2020 #28934 Del Skrevet 30. september 2020 25 minutter siden, Roadrunner skrev: Mye TwentyFour på story om dagen, hvor er reklamemerkingen? #oppgitt Kommer nok i neste uke for da er høstferien over 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoWhat? Skrevet 30. september 2020 #28935 Del Skrevet 30. september 2020 Ingen kan si at bildene på bloggen i dag er redigerte. Mørke bilder, og virker som "fyllmasse" i et innlegg. Tror de driver og legger ned bloggen. Den er ikke prioritert annet enn ved bursdager og høytider. Greit nok. Det kommer nok bedre innlegg ang Halloween og jul. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
123Frustrert Skrevet 30. september 2020 #28936 Del Skrevet 30. september 2020 Burde vel ha blitt merket med reklame denne også? #bestiklassen 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MaleficentAurora Skrevet 30. september 2020 #28937 Del Skrevet 30. september 2020 (endret) Nå tagget hun hotellet på siste storien oppdateringen siden det er siste middag og kveld @MiniMjau Endret 30. september 2020 av MaleficentAurora 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MaleficentAurora Skrevet 30. september 2020 #28938 Del Skrevet 30. september 2020 16 minutter siden, SoWhat? skrev: Ingen kan si at bildene på bloggen i dag er redigerte. Mørke bilder, og virker som "fyllmasse" i et innlegg. Tror de driver og legger ned bloggen. Den er ikke prioritert annet enn ved bursdager og høytider. Greit nok. Det kommer nok bedre innlegg ang Halloween og jul. Du mener vel igår. Hun har ikke oppdatert noe på bloggen i dag. Kun storien som det har vært mix av natur å de små. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoWhat? Skrevet 30. september 2020 #28939 Del Skrevet 30. september 2020 2 minutter siden, MaleficentAurora skrev: Du mener vel igår. Hun har ikke oppdatert noe på bloggen i dag. Kun storien som det har vært mix av natur å de små. I går 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surikatt Skrevet 30. september 2020 #28940 Del Skrevet 30. september 2020 1 time siden, 123Frustrert skrev: Burde vel ha blitt merket med reklame denne også? #bestiklassen Hva er hun oppe i nå? 3 forskjellige jakker og 3 forskjellige par tursko. Og hvor ble det av alle jakkene og skoene fra i fjor? 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå