Rubella Skrevet 6. mars 2020 #17061 Skrevet 6. mars 2020 (endret) 5 timer siden, Felis skrev: Mobilen min redigerer bilder idet jeg tar dem? Jeg har aldri opplevd at mobilen har redigert rumpa mi større eller magen min flatere. Tvert imot mistenker jeg at den gjør magen min større😂 Noen som vet hva slags mobil CBE har? iPhonen min hater meg tydeligvis, så nå vil jeg bytte! Det hun mener er at bilder som tas digitalt automatisk «prosesseres» mtp kontraster, hvitbalanse osv i det de tas/lagres. Det er ikke som negativer som fremkalles i et mørkerom. Absolutt alle (profesjonelle) fotografer redigerer digitale bilder for lys, mørke, sortnivå, kontrast/kurver, hvitbalanse, fargetemperatur osv. for at de skal ligne virkeligheten mest mulig og få fram riktig uttrykk før de publiseres. Det er noe helt annet enn å redigere bildene med f.eks. liquify tool i Photoshop, hvor man kan forstørre/forminske f.eks. kroppsdeler som man vil. Det førstnevnte er altså normalt, mens det sistnevnte overhodet ikke er OK. Så kan vi jo snakke om å jevne ut hud/fjerne urenheter og rynker, hvitne tenner osv - hvilken av de to kategoriene det faller under... Endret 6. mars 2020 av Rubella 26
Inocybe Skrevet 6. mars 2020 #17062 Skrevet 6. mars 2020 8 timer siden, Sophia_08 skrev: CBE er kun tilhenger av skjønnhetsoperasjoner når ønsket (perfekt?) resultat ikke oppnås ved trening. For et forbilde! 😬 Ref kommentarfelt under Booty-innlegget (pun inteded) Så da støtter CBE altså Sophie Elises rumpe- og hofteoperasjon? For det resultatet kan heller ikke oppnås ved trening. CBE har sitt kroppsideal og alle virkemidler er altså innafor når dette CBE-konstruerte-idealet oppnås. Om noen skulle ha andre preferanser (ref. Beyonce) så er det altså ikke greit å benytte samme virkemidler som CBE (silikon og sprøyter) for å få det til. Hvor mye dumt, kroppsfiksert og ugjennomtenkt er det mulig å komme med 🙄. (Siste er et retorisk spørsmål. Har ikke egentlig lyst på svar for antallet av dumheter skrevet/sagt av den influenceren nærmer seg astronomisk.) 22
Agatha Spinatha Skrevet 6. mars 2020 #17063 Skrevet 6. mars 2020 1 minutt siden, Inocybe skrev: Så da støtter CBE altså Sophie Elises rumpe- og hofteoperasjon? For det resultatet kan heller ikke oppnås ved trening. CBE har sitt kroppsideal og alle virkemidler er altså innafor når dette CBE-konstruerte-idealet oppnås. Om noen skulle ha andre preferanser (ref. Beyonce) så er det altså ikke greit å benytte samme virkemidler som CBE (silikon og sprøyter) for å få det til. Hvor mye dumt, kroppsfiksert og ugjennomtenkt er det mulig å komme med 🙄. (Siste er et retorisk spørsmål. Har ikke egentlig lyst på svar for antallet av dumheter skrevet/sagt av den influenceren nærmer seg astronomisk.) For et merkelig forretningskonsept. 11
Agatha Spinatha Skrevet 6. mars 2020 #17064 Skrevet 6. mars 2020 6 timer siden, Felis skrev: Mobilen min redigerer bilder idet jeg tar dem? Jeg har aldri opplevd at mobilen har redigert rumpa mi større eller magen min flatere. Tvert imot mistenker jeg at den gjør magen min større😂 Noen som vet hva slags mobil CBE har? iPhonen min hater meg tydeligvis, så nå vil jeg bytte! Om du tar bilder med filter på snap eller IG er vel gjerne det en form for redigering? Eller? Nei, ja, hva? 2
frøkengrapefrukt Skrevet 6. mars 2020 #17065 Skrevet 6. mars 2020 Veldig trist å se at de få bøkene som finnes på prinsesserommet er plassert så høyt på veggen at barnet selv ikke kan rekke dem. 32
Felis Skrevet 6. mars 2020 #17066 Skrevet 6. mars 2020 8 minutter siden, Agatha Spinatha skrev: Om du tar bilder med filter på snap eller IG er vel gjerne det en form for redigering? Eller? Nei, ja, hva? Jeg kan ikke se at jeg endrer fasong, før jeg eventuelt bruker et filter eller en programvare. Automatisk kontrast og hvitbalanse endrer jo ikke størrelsen på rumpa. Jeg tar ikke så mange bilder av meg selv, og jeg tar helst bilder med kamera, i RAW-format, slik LKE hevder å gjøre, og da har man uendelig med muligheter... 20
Agatha Spinatha Skrevet 6. mars 2020 #17067 Skrevet 6. mars 2020 1 minutt siden, Felis skrev: Jeg kan ikke se at jeg endrer fasong, før jeg eventuelt bruker et filter eller en programvare. Automatisk kontrast og hvitbalanse endrer jo ikke størrelsen på rumpa. Jeg tar ikke så mange bilder av meg selv, og jeg tar helst bilder med kamera, i RAW-format, slik LKE hevder å gjøre, og da har man uendelig med muligheter... Ikke helt sant da enkelte filter endrer utseende fullstendig 😋 Men ja det må nok manuell redigering til for å forbedre eller endre bilder. 1
Felis Skrevet 6. mars 2020 #17068 Skrevet 6. mars 2020 6 minutter siden, Agatha Spinatha skrev: Ikke helt sant da enkelte filter endrer utseende fullstendig 😋 Men ja det må nok manuell redigering til for å forbedre eller endre bilder. Ikke for å kverulere, men det son står i innlegget som jeg siterte (har ikke lest selve innlegget) er at mobilen redigerer bildene, uten at du ber om det. Det du prater om er filter, som man må fysisk inn å legge til. Mobiler gjør ikke automatisk midjen slankere og rumpa større, herregud, hvordan hadde mannen min sett ut hvis den drev med det 😂 30
Gjest Snøsøta Skrevet 6. mars 2020 #17069 Skrevet 6. mars 2020 30 minutter siden, frøkengrapefrukt skrev: Veldig trist å se at de få bøkene som finnes på prinsesserommet er plassert så høyt på veggen at barnet selv ikke kan rekke dem. Veldig trist at det er de samme bøkene som sto der siden da hun viste det fram for noen måneder siden også: https://www.carolinebergeriksen.no/2019/09/13/lesekrok-pa-barnerommet/ ...for det er vel ikke det samme bildet? Vi resirkulerer vel ikke innlegg CBE.no? Håper det leses bøker i huset og at de ikke er bare til pynt..
Agatha Spinatha Skrevet 6. mars 2020 #17070 Skrevet 6. mars 2020 15 minutter siden, Felis skrev: Ikke for å kverulere, men det son står i innlegget som jeg siterte (har ikke lest selve innlegget) er at mobilen redigerer bildene, uten at du ber om det. Det du prater om er filter, som man må fysisk inn å legge til. Mobiler gjør ikke automatisk midjen slankere og rumpa større, herregud, hvordan hadde mannen min sett ut hvis den drev med det 😂 Det var det eneste jeg kom på i farten 😂 2
Kollontaj Skrevet 6. mars 2020 #17071 Skrevet 6. mars 2020 56 minutter siden, Snøsøta skrev: Veldig trist at det er de samme bøkene som sto der siden da hun viste det fram for noen måneder siden også: https://www.carolinebergeriksen.no/2019/09/13/lesekrok-pa-barnerommet/ ...for det er vel ikke det samme bildet? Vi resirkulerer vel ikke innlegg CBE.no? Håper det leses bøker i huset og at de ikke er bare til pynt.. Det er samme bildet, tatt 13.9.19. 15
Gjest Snøsøta Skrevet 6. mars 2020 #17072 Skrevet 6. mars 2020 IG-story: "i dag har jeg fått ekstremt mye spørsmål om bryn" Hva skjer? Ryr det inn tekstmeldinger og eposter med folk som akkurat samtidig fant ut at bare måtte ta personlig kontakt og stille spørsmål om øyenbryn? For det er ikke lagt ut noe nytt på instagram siden de reiste på fjellet. Ingen nye kommentarer der i dag som jeg kan se. Kanskje det var gjenbruksinnlegget på bloggen om det ene barnerommet som gjorde det, eller matinnlegget kanskje? Som utløste ekstremt mange spørsmål i kommentarfeltet som bare ikke har blitt publisert enda? Eller er det ekstremt mange folk som stopper henne på gata når hun handler blomster eller leverer i bhg for å stille spørsmål om øyenbryn? Eller gjelder det en enkelt person som har stilt ekstremt mange spørsmål i en privat melding? Hva tror dere andre? I all verden, nei, det spørs om bloggeren har en hemmelig verden hvor det skjer masse vi ikke får ta del i altså.
Scorpion57 Skrevet 6. mars 2020 #17074 Skrevet 6. mars 2020 32 minutter siden, Snøsøta skrev: IG-story: "i dag har jeg fått ekstremt mye spørsmål om bryn" Hva skjer? Ryr det inn tekstmeldinger og eposter med folk som akkurat samtidig fant ut at bare måtte ta personlig kontakt og stille spørsmål om øyenbryn? For det er ikke lagt ut noe nytt på instagram siden de reiste på fjellet. Ingen nye kommentarer der i dag som jeg kan se. Kanskje det var gjenbruksinnlegget på bloggen om det ene barnerommet som gjorde det, eller matinnlegget kanskje? Som utløste ekstremt mange spørsmål i kommentarfeltet som bare ikke har blitt publisert enda? Eller er det ekstremt mange folk som stopper henne på gata når hun handler blomster eller leverer i bhg for å stille spørsmål om øyenbryn? Eller gjelder det en enkelt person som har stilt ekstremt mange spørsmål i en privat melding? Hva tror dere andre? I all verden, nei, det spørs om bloggeren har en hemmelig verden hvor det skjer masse vi ikke får ta del i altså. 3
Agatha Spinatha Skrevet 6. mars 2020 #17075 Skrevet 6. mars 2020 1 time siden, Snøsøta skrev: IG-story: "i dag har jeg fått ekstremt mye spørsmål om bryn" Hva skjer? Ryr det inn tekstmeldinger og eposter med folk som akkurat samtidig fant ut at bare måtte ta personlig kontakt og stille spørsmål om øyenbryn? For det er ikke lagt ut noe nytt på instagram siden de reiste på fjellet. Ingen nye kommentarer der i dag som jeg kan se. Kanskje det var gjenbruksinnlegget på bloggen om det ene barnerommet som gjorde det, eller matinnlegget kanskje? Som utløste ekstremt mange spørsmål i kommentarfeltet som bare ikke har blitt publisert enda? Eller er det ekstremt mange folk som stopper henne på gata når hun handler blomster eller leverer i bhg for å stille spørsmål om øyenbryn? Eller gjelder det en enkelt person som har stilt ekstremt mange spørsmål i en privat melding? Hva tror dere andre? I all verden, nei, det spørs om bloggeren har en hemmelig verden hvor det skjer masse vi ikke får ta del i altså. Regner med at spørsmålene kommer inn via Instagram? 1
Surikatt Skrevet 6. mars 2020 #17076 Skrevet 6. mars 2020 Det prinsesserommet føler jeg at jeg har sett x antall ganger før. Akkurat de samme bildene. Hvorfor sånn trang til å vise frem datterens rom så mange ganger? Jeg synes rommet er kjedelig, interiør er noe hun ikke har peiling på. 40
Populært innlegg pøbelsara Skrevet 6. mars 2020 Populært innlegg #17077 Skrevet 6. mars 2020 Jeg synes det er skikkelig ubehagelig at hun viser frem rommet til ett av barna - fordi hun har fått så mye kritikk for akkurat det. Det ser ut som hun er sånn "in your face, haters" når hun gjør det. På bekostning av en liten en som ikke vet at sengen hennes og bøkene hennes og bamsene hennes er underholdning for en gjeng på 18-20 000 mennesker. Jeg FATTER ikke at de vil dette. Det er helt ubegripelig. Jeg fatter ikke at ikke noen i familien reagerer på dette. 65
Kollontaj Skrevet 6. mars 2020 #17078 Skrevet 6. mars 2020 Veldig enig @pøbelsara. Det fremstår veldig invaderende og som leser får man en ubehagelig følelse av å observere noe svært privat. Et lite barns rom, hennes eget sted med senga, lekene og et sted barnet skal være trygt. Forstår ikke at noen kan ønske å legge ut slike bilder til helt ukjente blogglesere. Det er ille. 40
Agatha Spinatha Skrevet 6. mars 2020 #17079 Skrevet 6. mars 2020 1 time siden, pøbelsara skrev: Jeg synes det er skikkelig ubehagelig at hun viser frem rommet til ett av barna - fordi hun har fått så mye kritikk for akkurat det. Det ser ut som hun er sånn "in your face, haters" når hun gjør det. På bekostning av en liten en som ikke vet at sengen hennes og bøkene hennes og bamsene hennes er underholdning for en gjeng på 18-20 000 mennesker. Jeg FATTER ikke at de vil dette. Det er helt ubegripelig. Jeg fatter ikke at ikke noen i familien reagerer på dette. Jeg er helt enig i at det er ubehagelig at en virksomhet deler denne type bilder og lurer serøst på hvorfor slike bilder blir delt på en bedriftskonto på insta / kommersiell blogg? 20
loffen Skrevet 7. mars 2020 #17080 Skrevet 7. mars 2020 Nå deler hun i dag gamle filmer og bilder av barna på instastory, for å bl.a. høre dialekten til den ene (!?) og sier at hun får opp så mange søte minner av barna at hun bare MÅ dele de! NEEEIIIII!! 😢 45
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå