virkelig Skrevet 1. desember 2019 #11941 Del Skrevet 1. desember 2019 Hva om de ønsker saks, hyssing, tape, innpakningspapir etc. til disse familiene som de hjelpe , kan jo være at de ønsker pakkene skal pakkes inn selv så de selv ser hva eventuelle barn får ? Trenger vel kanskje ikke ta alt i verste mening. men neida alt skal latterliggjøres. Og er det veldedig arbeid så er ikke det samme som at den som setter igang skal dekke fra a-å om noe mangler , uansett hvilken økonomi de måtte ha. Vil tro de bidrar de også. Det vil aldri bli bra nok uansett, og igjen forsøk på å dra dette ned i søla. Noe så trist . 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoWhat? Skrevet 1. desember 2019 #11942 Del Skrevet 1. desember 2019 6 minutter siden, CecilieX skrev: Og dette er typen innlegg som febrilsk prøver å skape et inntrykk av at tråden og Rampelys (nesten) bare består av surmaga kritikk. Det er svært dårlig debattskikk å dra i gang generalisert brukerdebatt. Og hensikten er rimelig åpenbar; ved å diskreditere brukere og Rampelys så tar man brodden av kritikken også den du skriver du er enig i. Jeg skjønner (ikke) dette behovet. Fordi det er ting å kritisere, men når alt kritiseres så er det håpløst. Alt de gjør er IKKE kritikkverdig, men noe er. Seriøsiteten blir helt borte når en ikke kan skille mellom det som faktisk er viktig, og det som overhodet ikke er det. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoWhat? Skrevet 1. desember 2019 #11943 Del Skrevet 1. desember 2019 1 minutt siden, virkelig skrev: Hva om de ønsker saks, hyssing, tape, innpakningspapir etc. til disse familiene som de hjelpe , kan jo være at de ønsker pakkene skal pakkes inn selv så de selv ser hva eventuelle barn får ? Trenger vel kanskje ikke ta alt i verste mening. men neida alt skal latterliggjøres. Og er det veldedig arbeid så er ikke det samme som at den som setter igang skal dekke fra a-å om noe mangler , uansett hvilken økonomi de måtte ha. Vil tro de bidrar de også. Det vil aldri bli bra nok uansett, og igjen forsøk på å dra dette ned i søla. Noe så trist . Enig. Alt skal dras ned. Det er det som blir helt feil. Og da er det ikke seriøst lenger. Det er trist ja. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 1. desember 2019 #11944 Del Skrevet 1. desember 2019 4 minutter siden, SoWhat? skrev: Fordi det er ting å kritisere, men når alt kritiseres så er det håpløst. Alt de gjør er IKKE kritikkverdig, men noe er. Seriøsiteten blir helt borte når en ikke kan skille mellom det som faktisk er viktig, og det som overhodet ikke er det. Det kan jeg være enig i, men de fleste av oss klarer å skille mellom skitt og kanel. Ytringsfrihet fungerer slik, her inne kan du rapportere om du mener at noe er regelbrudd. 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 1. desember 2019 #11945 Del Skrevet 1. desember 2019 (endret) Påfallende nok er det når kritikken er som mest rettmessig, at man trenger å diskreditere avsenderne og KG. Gjesp. Endret 1. desember 2019 av CecilieX Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 1. desember 2019 #11946 Del Skrevet 1. desember 2019 1 minutt siden, CecilieX skrev: Påfallende nok er det når kritikken er som mest rettmessig, at man trenger å diskreditere avsenderne og KG. Gjesp. Åpenbart. 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLucy Skrevet 1. desember 2019 Forfatter #11947 Del Skrevet 1. desember 2019 1 time siden, SoWhat? skrev: Hvorfor skal hun frykte kritikerne her? Vet dere på her i tråden hvilket rykte dere har? Jeg må virkelig spørre, for dette utsagnet ditt tyder på null selvinnsikt. Jeg vet det er en og to seriøse kritikere her, men de forsvinner i alt som skrives her av "kritikk" for alt fra a til å. Jeg har blitt møtt med netthat selv, og vet du hva? En bryr seg så nada om det til slutt. En kan tilmed se humoren i det når det blir for usaklig og dumt. Så nei, jeg tror nok ikke at de bryr seg en tøddel om det som dere skriver her inne. Hallo Men du tror faktisk at dere er viktige? Jez Jeg ser ting som kan kritiseres med bloggere, også CBE. Men det kunne ikke falt meg inn å skrive noe av det her. Hadde bare de få her som er objektive lagd en helt seriøs tråd, hvor fokus faktisk var på noe viktig og det alene, så ja. Men det blir klin umulig på KG uten at det blir totalt usaklig og latterlig til slutt. Gir dere et speil hver 🙂 Neida, ikke viktige. Helt til Omvendt Nisse ikke går så bra som man håpet. Da kan jeg love deg at det er de ubetydelige kritikerne på KG, de som ingen bryr seg om eller hører på, som får skylden. 34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LeiaO Skrevet 1. desember 2019 #11948 Del Skrevet 1. desember 2019 Jeg lurer på hva som er begrunnelsen for å støtte "Omvendt Julenisse Østfold" fremfor andre veldedighetsorganisasjonen? Er de registrerte i Innsamlingsregisteret?Fra http://www.innsamlingskontrollen.no/nb/artikkel/vis/48 "Innsamlingskontrollen anbefaler kun å gi penger til organisasjoner som er registrerte i Innsamlingsregisteret. Disse har frivillig valgt å registrere seg og lar seg dermed bli kontrollert eksternt. De oppfyller også strenge regnskaps- og organisasjonskrav." Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLucy Skrevet 1. desember 2019 Forfatter #11949 Del Skrevet 1. desember 2019 1 minutt siden, Glemtbrukernavnet skrev: Jeg lurer på hva som er begrunnelsen for å støtte "Omvendt Julenisse Østfold" fremfor andre veldedighetsorganisasjonen? Er de registrerte i Innsamlingsregisteret?Fra http://www.innsamlingskontrollen.no/nb/artikkel/vis/48 "Innsamlingskontrollen anbefaler kun å gi penger til organisasjoner som er registrerte i Innsamlingsregisteret. Disse har frivillig valgt å registrere seg og lar seg dermed bli kontrollert eksternt. De oppfyller også strenge regnskaps- og organisasjonskrav." og her er listen over godkjente organisasjoner - mange gode alternativer her for de som ønsker å bidra med julehjelp: http://www.innsamlingskontrollen.no/nb/innsamlingsregisteret/ 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LeiaO Skrevet 1. desember 2019 #11950 Del Skrevet 1. desember 2019 2 minutter siden, MissLucy skrev: Neida, ikke viktige. Helt til Omvendt Nisse ikke går så bra som man håpet. Da kan jeg love deg at det er de ubetydelige kritikerne på KG, de som ingen bryr seg om eller hører på, som får skylden. "Omvendt Julenisse" har ikke gått så bra tidligere - https://www.varden.no/nyheter/omvendt-julenisse-er-knipe-na-ber-runar-godhjertede-folk-om-hjelp/ . Tro hvorfor, når givergleden har vært stor ellers rundt jul - https://www.nrk.no/vestfold/givergleden-er-stor-i-desember-1.14374405 ? Om det ikke går bra for Caroline Berg Eriksen kan man heller spørre seg om det handler om hvordan veldedigheten oppfattes... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoWhat? Skrevet 1. desember 2019 #11951 Del Skrevet 1. desember 2019 1 minutt siden, MissLucy skrev: Neida, ikke viktige. Helt til Omvendt Nisse ikke går så bra som man håpet. Da kan jeg love deg at det er de ubetydelige kritikerne på KG, de som ingen bryr seg om eller hører på, som får skylden. Hvorfor skulle ikke det prosjektet gå bra? Bare ved å skrive som du gjør nå, så underbygger det hva jeg mener. Det er et fint prosjekt de satte igang der. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 1. desember 2019 #11952 Del Skrevet 1. desember 2019 23 minutter siden, SoWhat? skrev: Fordi det er ting å kritisere, men når alt kritiseres så er det håpløst. Alt de gjør er IKKE kritikkverdig, men noe er. Seriøsiteten blir helt borte når en ikke kan skille mellom det som faktisk er viktig, og det som overhodet ikke er det. Når man kritiserer andres argumentasjon for å være for unyansert får kritikken mer troverdighet og tyngde dersom man sørger for å skrive i hvert fall litt nyansert selv. 34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MoKath Skrevet 1. desember 2019 #11953 Del Skrevet 1. desember 2019 6 minutter siden, SoWhat? said: Hvorfor skulle ikke det prosjektet gå bra? Bare ved å skrive som du gjør nå, så underbygger det hva jeg mener. Det er et fint prosjekt de satte igang der. Ja, men hvorfor starte for "seg selv" med en gang. Kunne kanskje samarbeidet eller startet noe med allerede eksisterende organisasjoner i nærområdet? Hverfall i første omgang. 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoWhat? Skrevet 1. desember 2019 #11954 Del Skrevet 1. desember 2019 Akkurat nå, MoKath skrev: Ja, men hvorfor starte for "seg selv" med en gang. Kunne kanskje samarbeidet eller startet noe med allerede eksisterende organisasjoner i nærområdet? Hverfall i første omgang. Fordi? Hele poenget her er at de faktisk vil bidra til en bedre jul for andre. Det er kun det som er viktig. Ingenting annet. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LeiaO Skrevet 1. desember 2019 #11955 Del Skrevet 1. desember 2019 (endret) 3 minutter siden, SoWhat? skrev: Fordi? Hele poenget her er at de faktisk vil bidra til en bedre jul for andre. Det er kun det som er viktig. Ingenting annet. Så bare fordi det handler om veldedighet, så skal man ikke kunne stille spørsmål ved driften? Eksempelvis hva har bilvaskspons med "Omvendt Julenisse" å gjøre? Selv vil jeg heller støtte organisasjoner jeg vet er seriøs (godkjent i innsamlingsregisteret). Endret 1. desember 2019 av LeiaO Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MoKath Skrevet 1. desember 2019 #11956 Del Skrevet 1. desember 2019 6 minutter siden, SoWhat? said: Fordi? Hele poenget her er at de faktisk vil bidra til en bedre jul for andre. Det er kun det som er viktig. Ingenting annet. Ja, det skjønner jeg. Men de har vel ikke så mye erfaring eller kunnskap om akkurat dette? Da kunne de ha fått god hjelp av en annen organisasjon som også ønsker å skape en bedre jul for andre og som sitter på mer kunnskap enn de gjør Og om det var behøv for det kunne de bruke kunnskapen de har fått til å skape noe eget som dekket et behov neste år feks. 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoWhat? Skrevet 1. desember 2019 #11957 Del Skrevet 1. desember 2019 Akkurat nå, MoKath skrev: Ja, det skjønner jeg. Men de har vel ikke så mye erfaring eller kunnskap om akkurat dette? Da kunne de ha fått god hjelp av en annen organisasjon som også ønsker å skape en bedre jul for andre og som sitter på mer kunnskap enn de gjør Og om det var behøv for det kunne de bruke kunnskapen de har fått til å skape noe eget som dekket et behov neste år feks. Du får bare være kritisk. Jeg ser ikke poenget. Jeg håper prosjektet blir vellykket. Virkelig 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
virkelig Skrevet 1. desember 2019 #11958 Del Skrevet 1. desember 2019 Akkurat nå, MoKath skrev: Ja, det skjønner jeg. Men de har vel ikke så mye erfaring eller kunnskap om akkurat dette? Da kunne de ha fått god hjelp av en annen organisasjon som også ønsker å skape en bedre jul for andre og som sitter på mer kunnskap enn de gjør Og om det var behøv for det kunne de bruke kunnskapen de har fått til å skape noe eget som dekket et behov neste år feks. De samarbeider med Omvendt julenisse Telemark, så de kjente vel til konseptet derfra før de selv valgte starte opp i Østfold. De i Telemark har veæ vært i gang noen år allerede, og det ble skrevet om det på bloggen at de har fått god hjelp derfra oppstarten 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoWhat? Skrevet 1. desember 2019 #11959 Del Skrevet 1. desember 2019 2 minutter siden, Glemtbrukernavnet skrev: Så bare fordi det handler om veldedighet, så skal man ikke kunne stille spørsmål ved driften? Eksempelvis hva har bilvaskspons med "Omvendt Julenisse" å gjøre? Man støtter veldedighet. Det er det jeg er vant til, og som er vanlig blant mennesker som vil hjelpe. Når en vet hjelpen går til formålet det er ment til. Kanskje litt uvant i Norge, men veldig vanlig andre steder. En sitter ikke sur og tverr og ser alt en kan kicke på. En bidrar og håper det blir vellykket. Å være sjenerøs kalles det. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LeiaO Skrevet 1. desember 2019 #11960 Del Skrevet 1. desember 2019 13 minutter siden, MissLucy skrev: og her er listen over godkjente organisasjoner - mange gode alternativer her for de som ønsker å bidra med julehjelp: http://www.innsamlingskontrollen.no/nb/innsamlingsregisteret/ Tusen takk. 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå