Gå til innhold

Lyst å strikke et tubeskjerf men trenger hjelp her.....


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lyst på et tjukt skjerf...hvilket garn og hvilke pinnestr? Rundpinne eller vanlig? Hvor mange masker må jeg legge opp? Kan garnet easy fra Sandnes være noe? Er nybegynner.....

Anonymkode: 13827...ca5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

36 minutter siden, missy_miss skrev:

Best å bruke en oppskrift:) Google deg frem til type hals du vil ha. Jeg liker de du kan ta to ganger rundt og forsvinne nedi. 

Evighetshals i hexa.pdf

Ts her. Takk for tips....den likte jeg. Hvilken lengde må det være på rundpinnen? 

Anonymkode: 13827...ca5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, missy_miss skrev:

Det er også en kopi av et Michael Kors skjerf som har vært populært å strikke, da velger du lengden selv og kan sy sammen på slutten for eksempel. 
https://www.klikk.no/produkthjemmesider/familien/strikk-michael-kors-inspirert-genser-og-skjerf-2726218

 

Tusen takk for tips

Anonymkode: 13827...ca5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her. Takk for tips....den likte jeg. Hvilken lengde må det være på rundpinnen? 

Anonymkode: 13827...ca5

Bare hyggelig:)

Jeg ville brukt en 80 cm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for tips

Anonymkode: 13827...ca5

Ser at catenagarnet fra Sandnes er utgått....veit du om noe som ligner?

Anonymkode: 13827...ca5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner dessverre ikke til det garnet. Er ikke så gode på det med garnalternativer, men garn med ca samme strikkefastighet er Drops Eskimo. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har strikket tubeskjerf av refleksgarnet "Tindra" kjøpt på Rusta. La opp 40 masker på pinne nr. 8. Strikket dobbel perlestrikk til passe lengde, felte av og sydde sammen. 

Holder på med ett til nå, i annet mønster. Strikker 2 rett og en vrang hele tiden. Brukte 60 masker denne gangen. Tenkte å strikke det litt lenger og sy det sammen så det danner en spiss foran. Er litt spent på om det blir bra, eller om det blir litt for stort og voldsomt. I så fall får jeg rekke opp igjen en del og sy det sammen på "vanlig" måte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...