Gå til innhold

Har ikke behov for venner


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Flere som har det slik, eller er det en diagnose (det også?)

Jeg er godt voksen, har en voksen sønn. De eneste to menneskene jeg trenger kontakt med, er han og min samboer. Andre mennesker kjeder meg og tapper meg for energi. Pludring om hverdagsliv gir meg absolutt ingenting, og jeg unngår det så godt det lar seg gjøre.

Har vært slik så lenge jeg kan huske.

Anonymkode: 5138f...999

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er vel en sånn som trives i eget selskap da? Noen er jo introverte og innadvendte, og ikke særlig sosiale av seg, uten at det trenger å være noen diagnose for det.

Jeg bor med min halvvoksne sønn, og det kan gå en uke uten at jeg treffer særlig andre mennesker enn han og kanskje noen folk på butikken. Det er helt greit for meg. Jeg liker mitt eget selskap, og blir som deg sliten av å omgås andre i for mange timer. Hadde f.eks besøk av en venninne på fredag, alt vi gjorde var å sitte og prate. Hyggelig det, men da hun gikk var jeg helt utkjørt! Hjernen gikk på høygir plutselig, og jeg fikk ikke sove på mange timer. Sånn var det sist jeg var ute og spiste med en annen venninne også, uken før det. Kom hjem og fikk ikke sove på timesvis. Normalt så sovner jeg veldig lett.

Merkelige greier.

Men trives du med deg selv og sånn du har det? Hvordan er det med familie? Din mor og far f.eks, treffer du dem noe?

Endret av Million
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må ikke sette diagnoser på alt som ikke er innenfor A4-boblen... 

Anonymkode: 2271c...c37

  • Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arwen Undómiel

Jeg har vært mye alene i livet og trives i mitt eget selvskap. Noen ganger er det digg å slippe å forholde seg til alt og alle. Har blitt litt rar av det.

Endret av Arwen Undómiel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arwen Undómiel
På ‎12‎.‎02‎.‎2019 den 12.51, Arwen Undomièl skrev:

Jeg har vært mye alene i livet og trives i mitt eget selvskap. Noen ganger er det digg å slippe å forholde seg til alt og alle. Har blitt litt merkelig av det.

men det er fint å ha venner, selvom jeg ofte har følt meg sterkest alene. tror ikke det er en diagnose. Men man blir oss selv gjennom andre har jeg hørt.

Endret av Arwen Undómiel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

har du kontakt med samboeren din?:hjerte:

Anonymkode: c3fe8...711

Ja :)

Anonymkode: 5138f...999

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke alene.

Jeg er introvert, men også veldig utadvendt. Liker helst å være alene når jeg er hjemme i ukedagene, men hvis jeg er utenfor døren i helgene - har jeg ingen problemer med å ta kontakt med mennesker.

Anonymkode: 401fc...11f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det finnes en del sånne. Helt ok for meg. 

Anonymkode: 4f125...8aa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er ikke alene.

Jeg er introvert, men også veldig utadvendt. Liker helst å være alene når jeg er hjemme i ukedagene, men hvis jeg er utenfor døren i helgene - har jeg ingen problemer med å ta kontakt med mennesker.

Anonymkode: 401fc...11f

Det går ikke an. Introvert betyr å være innadvendt, og det er det motsatte av å være utadvendt. Man kan ikke være begge deler på én gang.  https://snl.no/introvert https://snl.no/ekstrovert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS: Alle har ulikt sosial behov, du får sikkert dekket dine gjennom mannen og sønnen din.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

eller er det en diagnose (det også?)

Nå må du slutte. Alt er ikke en diagnose. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Anonymus Notarius skrev:

Det går ikke an. Introvert betyr å være innadvendt, og det er det motsatte av å være utadvendt. Man kan ikke være begge deler på én gang.  https://snl.no/introvert https://snl.no/ekstrovert

Jo, man kan også være litt av hvert, det kalles ambivert. 

Endret av Rumle
  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Liker helst å være alene når jeg er hjemme i ukedagene, men hvis jeg er utenfor døren i helgene - har jeg ingen problemer med å ta kontakt med mennesker.

Høres ut som beskrivelsen av en person med fantasifosteret ME.

Anonymkode: 8adeb...bb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Rumle skrev:

Jo, man kan også være litt av vært, det kalles ambivert. 

Ja, men da er man en mellomting, ikke begge deler. Man kan ikke være "introvert, men også veldig utadvendt", som vedkommende skrev.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tror jeg og er slik som dette, jeg har snart en ungdom i hus, og trives godt med at det bare er han og meg, etter å ha vært litt sosial er jeg helt ødelagt, jeg har aldri skjønt hvorfor jeg blir helt kake etter å ha vært med noen, men da er jeg kanskje ikke så unormal da... 

Nå er jeg uføre men jeg trives veldig godt i eget selskap, kan gjerne gå utenfor døren alene og bare være blant mennesker, men om jeg må forholde meg til mennesker (venner og familie) er jeg jo ikke menneske etterpå... 

Har alltid trodd at dette handlet om at jeg følte meg ensom og ikke får til dette med vennskap osv, men takk for dette innlegget, nå skjønner jeg at det ikke er noe galt med meg :)

Anonymkode: 2d826...566

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonymus Notarius skrev:

Ja, men da er man en mellomting, ikke begge deler. Man kan ikke være "introvert, men også veldig utadvendt", som vedkommende skrev.

Nei, men man kan ha klare trekk fra begge deler. Det blir jo det samme poenget.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Tuesday, February 12, 2019 den 16.56, AnonymBruker skrev:

 Blir sliten av andre enn barna og mannen.

 Anonymkode: b6ed8...031

Samme her! 

Det blir fort VELDIG slitsomt med folk som har lyst til å finne på ett eller annet nærmest hver eneste dag...  

Anonymkode: 0607f...f17

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...