Gå til innhold

Deltidsutdanning - barnevern


Mumsy

Anbefalte innlegg

Hei!
Jeg er i den situasjonen nå at jeg skal søke på utdanning. Jeg har jobbet hardt for å forbedre karakterene mine, slik at jeg ville ha mulighet til å komme inn på barnevernstudiet. Dessverre viser det seg at nå i 2019 er det ingen studiesteder som tilbyr barnevernsutdanning desentralisert eller på deltid. Det ble en kjempestor skuffelse for meg, og jeg vet ikke hva jeg skal søke på nå. Samtidig har jeg jo ingen garanti for at barnevern er det som er riktig for meg, men var det målet jeg satte meg og det som var planen min.

Jeg har ikke anledning til å studere fulltid fordi jeg er knyttet til bostedet mitt med barn og familie. Er det noen som har noen tips til meg? Eventuelle utdanninger. Jeg liker å hjelpe folk, men ikke nødvendigvis den pleiebiten. Har tenkt på Sosionom, noen erfaringer om jobben/studiet?  Det finnes desentralisert, men blir lang reisevei for meg, men det er gjennomførbart. Jeg er veldig glad i barn, og har vurdert barnehagelærer men redd det blir for belastende fysisk, i tillegg til at jeg er litt var på mye støy over lengre tid. Jeg er genuint opptatt av at barn skal ha det bra, bli sett og hørt, ha en verdifull oppvekst. Dette henger nok litt sammen med at min egen oppvekst var noe turbulent, så nå når jeg har fått barn selv verdsetter jeg tiden med dem ufattelig mye, og tenker mye på hva som er viktig for en god barndom. Jeg synes det er veldig spennende å lære om barn og utvikling og bruker en del tid på å lese om det. Tenker kanskje vernepleier kunne vært et alternativ, erfaringer?

Har du noen gode råd til meg blir jeg veldig glad :) Glemte å nevne at jeg sikkert kan søke barnevern deltid neste år, men føler det blir litt gambling med tanke på at det ikke garantert dukker opp da heller, i tillegg til at jeg gjerne vil komme i gang med utdanningen fortest mulig. 

Endret av Mumsy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vil anbefale å søke på sosionom for da får du mange jobbmuligheter. Du kan jobbe innenfor barnevernet også. Jeg skal selv søke på sosionom/ barnevern om et par år. Passer ikke akkurat nå for meg. 

Anonymkode: f4dab...2ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...