AnonymBruker Skrevet 12. februar 2019 #21 Skrevet 12. februar 2019 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg og min mann sliter med å finne en god balanse i hverdagen. Vi har jobbet redusert tidligere, men synes ikke vi fikk så mye ut av de få timene vi fikk i løpet av uken. Og det er jo snakk om mye penger tapt. I tillegg er det et evig mas på jobb, hvor man alltid føler at man er bakpå. Vi prøver nå å jobbe fullt, men synes hverdagen blir tøff. Begge har et godt stykke å kjøre til jobb. På ettermiddagen er det henting i bhg og skole, middag, lekser, aktiviteter/legging av unger. Kl 20-21 har vi fri før vi må begynne å forberede neste dag. Pakke skolesekker, finne fram klær, smøre matpakker. Så må vi legge oss kl. 21:30-22 fordi vi må stå opp 05:30-06:00. Lørdagen går da med til husarbeid/ærender. Det blir fint lite tid og overskudd til å gjøre ting vi har lyst til. Vi blir slitne og har ikke nok energi til barna. Jeg merker at dette ikke funker i lengden. Hvordan gjør dere det, og hvordan fungerer det? Hvis jeg skulle fått noe ut av å jobbe redusert, måtte jeg jobbet f.eks. 80%, slik at jeg hadde en hel dag fri i uka. Skulle jeg da hatt barna hjemme eller brukt det på husarbeid eller egne hobbyer? Det er veldig fjernt og føles feil for meg og ha ungene på SFO/bhg når jeg er hjemme. Samtidig vet jeg ikke om jeg ville fått mer energi og blitt en gladere/bedre mor av å være mer hjemme med de heller. Anonymkode: 4ce3f...054 Hvis du skulle ha en dag fri for å klare hverdagen er det jo i alle fall tull å bruke den på hobbyer. Jeg ville hatt barna på skole/ barnehage de timene skolebarnas har skole og så hentet begge. I de timene ville du rukket å ta endel husarbeid. Og sånn ellers- når barna spiser kvelds så lager dere matpakke. Klærne finner dere fram når dere legger barna. Og om en legger barna kan den andre rydde unna - så har dere litt tid samme. Før dere legger dere. Anonymkode: 100b7...a85 2
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2019 #22 Skrevet 12. februar 2019 Vi har tre barn. Jeg jobber 80%, men da litt kortere hver dag istedenfor en dag fri. Det gjør hverdagskabalen litt enklere. Min mann jobber en del, men legger stortsett overtiden til kveldene sånn at han alltid er hjemme til middag/følger på aktiviteter og har fri i helgene. Det er hektisk, men samtidig synes jeg vi har greit med tid sammen med ungene. To av dem har en del fritidsaktiviter og vi er mye med på disse som trenere etc, men der det er mulig, samkjører vi med andre foreldre (enklere jo eldre barna blir). Har også faste rutiner på innkjøp, tar unna husarbeid etterhvert sånn at det aldri blir de store skippertaksmenneske, og har vaskehjelp. Anonymkode: 87d52...cfa
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2019 #23 Skrevet 12. februar 2019 Vi har to barn, et i barnehagealder og et i skolealder. Mannen jobber 100%, i en turnus som medfører at han har fri hele uker med jevne mellomrom, og er borte mye i de ukene han jobber. Jeg jobber 80%, og har fri en dag i uken. Den dagen er ikke skolebarnet på SFO og minstemann har ofte fri. Jeg bruker fridagen til husarbeid og ærender, og når minstemann har fri gjør vi noe hyggelig sammen og da. Når mannen min jobber er jeg i praksis alenemor, så den fridagen er viktig for at alt skal gå rundt utan altfor mye stress. De ukene mannen har fri er deilige. Da har minstemann gjerne en ekstra fridag, og middagen står klar når jeg kommer hjem fra jobb. jeg tenker å jobbe 80% iallfall fram til minstemann begynner på skolen. Anonymkode: 0989f...2f7
^^Belle^^ Skrevet 12. februar 2019 #24 Skrevet 12. februar 2019 Her er det fleksing som gjelder, for å få de travleste dagene til å gå opp. Jeg jobber 100%, mens mannen jobber turnus og er borte to uker om gangen. Når han er hjemme er han fulltidsstudent. Han har fleksibel start på dagen, mens jeg har fleksibel slutt på dagen, og vi ordner det slik at vi er hjemme klokken 15:30 begge to (jeg begynner kl 7 på jobb, og har i verste fall én time fra jobb til hjem og i beste fall 5 minutter). Middag er som oftest planlagt og/eller noe raskt, og innen klokken 16:30 er vi ferdige med middag. Lekser gjøres så langt det lar seg gjøre mens middagen lages. Ungene går nå på aktiviteter til sammen 4 dager i uken (som begynner klokken 17), og det synes jeg er for mye. Det har vært litt for hektisk etter jul, så vi må ta et grep ift hva vi gjør her. Ungene legges klokken 19-19:30, og vi har stort sett tid til hverandre etter det, eller at vi er sosiale på hver sin kant. Vi har vaskehjelp (beste investeringen jeg noen gang har gjort tror jeg), og tar ellers resten av husarbeid i helgene. Føler egentlig vi har det helt ok mtp travelhet. Ja, ettermiddagene er hektiske, men det går greit, så lenge vi vet at vi har noen timer til bare oss etter at ungene er lagt. Listen legges ikke så høyt på hvor striglet det er hjemme for eksempel, eller om det ligger et berg med ubrettede klær på vaskerommet. Den døren lukkes helt fint igjen frem til helgen kommer.
Felidays Skrevet 12. februar 2019 #25 Skrevet 12. februar 2019 (endret) 20 hours ago, AnonymBruker said: Hei! Jeg og min mann sliter med å finne en god balanse i hverdagen. Vi har jobbet redusert tidligere, men synes ikke vi fikk så mye ut av de få timene vi fikk i løpet av uken. Og det er jo snakk om mye penger tapt. I tillegg er det et evig mas på jobb, hvor man alltid føler at man er bakpå. Vi prøver nå å jobbe fullt, men synes hverdagen blir tøff. Begge har et godt stykke å kjøre til jobb. På ettermiddagen er det henting i bhg og skole, middag, lekser, aktiviteter/legging av unger. Kl 20-21 har vi fri før vi må begynne å forberede neste dag. Pakke skolesekker, finne fram klær, smøre matpakker. Så må vi legge oss kl. 21:30-22 fordi vi må stå opp 05:30-06:00. Lørdagen går da med til husarbeid/ærender. Det blir fint lite tid og overskudd ø Hvordan gjør dere det, og hvordan fungerer det? Anonymkode: 4ce3f...054 Hei Her hjelper fleksible jobber og en mann som til tider jobber veldig mye og til andre tider har masse med avspasering. Vi har 3 barn og hver dag fritidsaktiviteter og vi bor på bygda og alt må kjøres. Derfor sitter vi også ofte rund på trening, men da med strikketøy/bok og det telles nesten som "ego-tid" for oss. For det er mye roligere enn å være hjemme med de to småe...så det er lit pusterom i det. Vi har robotstøvsuger som jobber mens en av oss hjelper barna om kvelden og den andre rydder kjøkken/ henger opp klær. Vaskemaskinen løper via timer, så det er en vask ferdig om morgenen og en om kvelden de meste dager. Så en er med barna og en har huset. Vi ukehandler med 1 barn etter den ene aktivitet. Lite handling ellers i uken. Vi har felles husvask på lørdager. Endret 12. februar 2019 av Felidays
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2019 #26 Skrevet 12. februar 2019 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Høres fint ut mye av det du sier. Men jeg vil ikke være med på at det å ha faste fritidsaktiviteter er i motstrid med å finne roen som familie. Hvis det er hver dag - ja. Men ikke om det er en dag i uka. Her bør du være så ærlig at du innrømmer at det er for din egen del - at kabalen kanskje ikke går opp om du som alenefar skal følge opptil flere barn på aktiviteter. Anonymkode: 1b643...e6e For min egen del? Det mest lettvinte for meg selv ville jo vært å kjørt dem på aktiviteter hver ettermiddag og fått meg en times pause++, før lekselesing og kveldsmat. Jeg har gjort et bevisst valg som jeg er sikker på er det beste for barna mine. Anonymkode: 9425c...5ea 5
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2019 #27 Skrevet 12. februar 2019 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Kan jeg spørre hvordan du får levering kl 08 og henting senest 16 til å bli full arbeidsdag? La oss si at det tar 30 min fra dør til dør (noe som er kort reisevei for de fleste), så er man jo bare 7 timer på jobb - da går du jo i minus med 30 min hver eneste dag? Mer om du henter før 16. Anonymkode: 1f5a1...a6e Det er vanlig arbeidstid for meg også... Er lærer. Men må jobbe en del i helgene og på kveldstid også, etter ungene har lagt seg. Anonymkode: 57d85...2b6 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2019 #28 Skrevet 13. februar 2019 På 11.2.2019 den 21.43, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg og min mann sliter med å finne en god balanse i hverdagen. Vi har jobbet redusert tidligere, men synes ikke vi fikk så mye ut av de få timene vi fikk i løpet av uken. Og det er jo snakk om mye penger tapt. I tillegg er det et evig mas på jobb, hvor man alltid føler at man er bakpå. Vi prøver nå å jobbe fullt, men synes hverdagen blir tøff. Begge har et godt stykke å kjøre til jobb. På ettermiddagen er det henting i bhg og skole, middag, lekser, aktiviteter/legging av unger. Kl 20-21 har vi fri før vi må begynne å forberede neste dag. Pakke skolesekker, finne fram klær, smøre matpakker. Så må vi legge oss kl. 21:30-22 fordi vi må stå opp 05:30-06:00. Lørdagen går da med til husarbeid/ærender. Det blir fint lite tid og overskudd til å gjøre ting vi har lyst til. Vi blir slitne og har ikke nok energi til barna. Jeg merker at dette ikke funker i lengden. Hvordan gjør dere det, og hvordan fungerer det? Hvis jeg skulle fått noe ut av å jobbe redusert, måtte jeg jobbet f.eks. 80%, slik at jeg hadde en hel dag fri i uka. Skulle jeg da hatt barna hjemme eller brukt det på husarbeid eller egne hobbyer? Det er veldig fjernt og føles feil for meg og ha ungene på SFO/bhg når jeg er hjemme. Samtidig vet jeg ikke om jeg ville fått mer energi og blitt en gladere/bedre mor av å være mer hjemme med de heller. Anonymkode: 4ce3f...054 Men hvorfor har dere egentlig fått barn da? Anonymkode: 9ddd8...8d4
Grønt blad Skrevet 13. februar 2019 #29 Skrevet 13. februar 2019 (endret) Feil. Endret 13. februar 2019 av Grønt blad
Eneri Skrevet 13. februar 2019 #30 Skrevet 13. februar 2019 På 12.2.2019 den 9.10, AnonymBruker skrev: Det var kort arbeidsdag til å være 100%! Anonymkode: 159d9...cd8 Aner ikke hvor denne mannen jobber, men dette lot seg gjøre for meg da barna gikk i barnehagen. Fem minutter kjøring hjem-barnehage, tre minutter kjøring barnehage-jobb, 7,5 timers arbeidsdag pga betalt lunsjpause, så hvis jeg rakk jobb kl 8, var jeg ferdig 15.30 😊
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2019 #31 Skrevet 13. februar 2019 Vi har det veldig hektisk. Mannen starter på jobb 0700 og jeg 0800. Det rekker jeg akkurat med levering 07:30. Mannen henter da 16:30 og vi er nesten alltid blant de helt siste. Jeg begriper ikke hvordan ALLE andre får dette til når de har fulle stillinger. Jeg har aldri hatt fleksibel jobb og er rimelig lei av kjøret, det går, men det er ekstremt hektisk med tre under 6 år. Nå om dagen er det barn og hus, jeg savner trening så mye, men jeg har ikke noe overskudd til det😵 Anonymkode: c94fc...5e8
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2019 #32 Skrevet 13. februar 2019 50 minutter siden, Eneri skrev: Aner ikke hvor denne mannen jobber, men dette lot seg gjøre for meg da barna gikk i barnehagen. Fem minutter kjøring hjem-barnehage, tre minutter kjøring barnehage-jobb, 7,5 timers arbeidsdag pga betalt lunsjpause, så hvis jeg rakk jobb kl 8, var jeg ferdig 15.30 😊 De færreste velger heldigvis å kjøre om det bare tar 3-5 minutter. Det er jo helt sjukt forurensende......! Jeg bort ganske nært jobb, men bruker likevel 15 minutter på kollektiv - og 15 minutter på å gå til/fra døra fra kollektiv til innlogging på kontoret. Jeg har såkalt fleksibel jobb, men for det første er den ikke akkurakt så fleksibel - det er utrolig slitsomt å skulle jobbe hver kveld for å ta inn tiden. En ting er manglende energi, en annen ting er at hjernen konstant er påkoplet jobb. Og jeg registrerer sånn generelt at mange viser til fleksitid her, og det virker som om alle tror fleksitid = redusert stilling Det er jo ikke det. Det betyr at hvert minutt skal jobbes inn. Anonymkode: 1f5a1...a6e 3
Eneri Skrevet 13. februar 2019 #33 Skrevet 13. februar 2019 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: De færreste velger heldigvis å kjøre om det bare tar 3-5 minutter. Det er jo helt sjukt forurensende......! Jeg bort ganske nært jobb, men bruker likevel 15 minutter på kollektiv - og 15 minutter på å gå til/fra døra fra kollektiv til innlogging på kontoret. Anonymkode: 1f5a1...a6e Her jeg bor nordpå i en bitteliten by er ikke kollektivtransport en valgmulighet til og fra jobb/barnehage. I den stillingen jeg hadde da barna var så små, var jeg også avhengig av å kunne bruke bilen iløpet av arbeidsdagen til møter ol i andre lokaler. 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2019 #34 Skrevet 13. februar 2019 I all den tid jeg har hatt barn har alltid jeg om samboer min en time alene på kvelden. Da får vi hentet oss litt. I tillegg spiser vi sunt og trener slik at vi har overskudd i hverdagen. Vi har begge hektiske hverdager med periodevis mye overtid. I hverdagen sparer vi tid ved å: Handle matvarer en gang i uken på nett slik at alle middagene er klare for resten av uken. Barna får maks en aktivitet å gå på. Barna hjelper til hjemme. Vi setter på høy musikk og gjør det hyggeligere å rydde. Vi har en dag i uka som er vaskedag da alle hjelper til. Vi kommuniserer godt hvem som skal gjøre hva og planlegger sammen. Vi lager middag mens barna gjør lekser på kjøkkenet. Ikke minst, det er greit å slappe av engang i blant. Slenge en pizza i ovnen å spise foran tv-en å la oppvasken stå. Anonymkode: bae5e...7e2 2
Zienna Skrevet 13. februar 2019 #35 Skrevet 13. februar 2019 På 12.02.2019 den 9.10, AnonymBruker skrev: Det var kort arbeidsdag til å være 100%! Anonymkode: 159d9...cd8 Min arbeidsdag er fra kl 8 til 15.30, og det er 100%. Mener dette er normal arbeidstid i de fleste offentlige stilinger.
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2019 #36 Skrevet 14. februar 2019 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi har det veldig hektisk. Mannen starter på jobb 0700 og jeg 0800. Det rekker jeg akkurat med levering 07:30. Mannen henter da 16:30 og vi er nesten alltid blant de helt siste. Jeg begriper ikke hvordan ALLE andre får dette til når de har fulle stillinger. Jeg har aldri hatt fleksibel jobb og er rimelig lei av kjøret, det går, men det er ekstremt hektisk med tre under 6 år. Nå om dagen er det barn og hus, jeg savner trening så mye, men jeg har ikke noe overskudd til det😵 Anonymkode: c94fc...5e8 Fleksing på jobb. Jeg kan jobbe inn om kvelden. Er sjeleglad for det hvis ikke hadde hverdagen blitt utrolig stressende. Idag kunne vi feks leke litt med plastelina før levering kl 8. Jeg trenger ikke være på jobb før 9 så morgener er nesten aldri stress. Anonymkode: a3b52...7bf 2
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2019 #37 Skrevet 14. februar 2019 På 11.2.2019 den 21.43, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg og min mann sliter med å finne en god balanse i hverdagen. Vi har jobbet redusert tidligere, men synes ikke vi fikk så mye ut av de få timene vi fikk i løpet av uken. Og det er jo snakk om mye penger tapt. I tillegg er det et evig mas på jobb, hvor man alltid føler at man er bakpå. Vi prøver nå å jobbe fullt, men synes hverdagen blir tøff. Begge har et godt stykke å kjøre til jobb. På ettermiddagen er det henting i bhg og skole, middag, lekser, aktiviteter/legging av unger. Kl 20-21 har vi fri før vi må begynne å forberede neste dag. Pakke skolesekker, finne fram klær, smøre matpakker. Så må vi legge oss kl. 21:30-22 fordi vi må stå opp 05:30-06:00. Lørdagen går da med til husarbeid/ærender. Det blir fint lite tid og overskudd til å gjøre ting vi har lyst til. Vi blir slitne og har ikke nok energi til barna. Jeg merker at dette ikke funker i lengden. Hvordan gjør dere det, og hvordan fungerer det? Hvis jeg skulle fått noe ut av å jobbe redusert, måtte jeg jobbet f.eks. 80%, slik at jeg hadde en hel dag fri i uka. Skulle jeg da hatt barna hjemme eller brukt det på husarbeid eller egne hobbyer? Det er veldig fjernt og føles feil for meg og ha ungene på SFO/bhg når jeg er hjemme. Samtidig vet jeg ikke om jeg ville fått mer energi og blitt en gladere/bedre mor av å være mer hjemme med de heller. Anonymkode: 4ce3f...054 Jeg jobbet 100 % tidligere. Det var et evig jag! En dag fikk jeg nok, og reduserte til 60 %. Vi fikk en helt ny hverdag! For det første har jeg mye mer tid og overskudd til barna. På fridagene kan jeg levere sent/hente tidlig eller ha dem hjemme en gang i blant. Jeg har kommet i bedre form fordi jeg har tid til å trene. Før ble det alltid enkle middagsløsninger. Nå får barna sunne hjemmelagde middager nesten hver dag. Vi klarer oss greit økonomisk selv om lønnen er lavere. Bare ved å droppe den årlige sydenturen, er mye penger spart. Anonymkode: 297b1...d86 1
Gjest Kritt Skrevet 14. februar 2019 #38 Skrevet 14. februar 2019 På 11.2.2019 den 21.43, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg og min mann sliter med å finne en god balanse i hverdagen. Vi har jobbet redusert tidligere, men synes ikke vi fikk så mye ut av de få timene vi fikk i løpet av uken. Og det er jo snakk om mye penger tapt. I tillegg er det et evig mas på jobb, hvor man alltid føler at man er bakpå. Vi prøver nå å jobbe fullt, men synes hverdagen blir tøff. Begge har et godt stykke å kjøre til jobb. På ettermiddagen er det henting i bhg og skole, middag, lekser, aktiviteter/legging av unger. Kl 20-21 har vi fri før vi må begynne å forberede neste dag. Pakke skolesekker, finne fram klær, smøre matpakker. Så må vi legge oss kl. 21:30-22 fordi vi må stå opp 05:30-06:00. Lørdagen går da med til husarbeid/ærender. Det blir fint lite tid og overskudd til å gjøre ting vi har lyst til. Vi blir slitne og har ikke nok energi til barna. Jeg merker at dette ikke funker i lengden. Hvordan gjør dere det, og hvordan fungerer det? Hvis jeg skulle fått noe ut av å jobbe redusert, måtte jeg jobbet f.eks. 80%, slik at jeg hadde en hel dag fri i uka. Skulle jeg da hatt barna hjemme eller brukt det på husarbeid eller egne hobbyer? Det er veldig fjernt og føles feil for meg og ha ungene på SFO/bhg når jeg er hjemme. Samtidig vet jeg ikke om jeg ville fått mer energi og blitt en gladere/bedre mor av å være mer hjemme med de heller. Anonymkode: 4ce3f...054 Jeg kjenner meg godt igjen fra barna var små, bortsett fra at vi ikke hadde lang kjørevei. Imidlertid fikk vi aldri barna i samme barnehage, så det tok tid å levere og hente. Med full jobb gikk dagene gikk fullstendig i ett fra kl. 07 til 19. "Fordelen" med små barn er at de legger seg relativt tidlig. Vi sørget alltid for å forberede dagen etter og få gjort det aller meste før de var i seng, slik at tiden etter sengetid ble tid til å hente seg inn. Noen ganger ble det imidlertid litt jobbing på kvelden. Vi hadde også vaskehjelp ukentlig på den tiden, mot annenhver uke nå. Om du har anledning til det, synes jeg godt du kan unne deg en dag i uka eller annenhver uke til å gjøre egne ting. Det vil gi deg overskudd til å mestre den travle hverdagen. Barna har sikkert ikke lyst til å være hjemme en gang; de vil være med venner.
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2019 #39 Skrevet 14. februar 2019 Nå har ikke jeg lest alle svarene, men jeg opplever at det er noen elementer som utgjør mye for vår hverdag. Forsøk å ha jobb så nært hjemmet som mulig når barna er små. Minst mulig reisetid har stor verdi i denne perioden, ofte mer enn tapet ved å ikke ta den best betalte og mest spennende jobben. Utnytt muligheter til fleksibilitet hos arbeidsgiver. Kan dere bytte på å ha lange dager? Altså at han reiser sent og jobber langt ut over kvelden to dager i uka, og så reiser tidlig og kommer hjem tidlig de to neste? Og så gjør du det samme? Litt slit for de voksne, men sparer barna for mye stress og gjør fellestiden når alle er hjemme roligere. Utnytt nettverket deres. Ha med andre barn hjem, send ungene på overnatting, samarbeid om kjøring og henting med venner og naboer. Få besteforeldre til å hjelpe til. Kanskje kan besteforeldrene hente og lage middag en dag i uken. (Sånt har uvurderlig verdi for alle.) Ha for eksempel faste avtaler med foreldre til barnas venner. Dere henter begge barn mandag den ene uken, så kan de jobbe lenge, og så bytter dere neste uke. Vaskehjelp hjelper mye om det er vanskelig å finne tid til å vaske huset. Handle mat i nettbutikk er også noe som gir ekstra tid hjemme og sparer ofte penger ved at matinnkjøpene planlegges. Og ikke minst, ha faste rutiner og planer på det som skjer hver uke eller hver dag. Lettere for alle å forholde seg til. Anonymkode: 5b5eb...60c 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2019 #40 Skrevet 14. februar 2019 12 timer siden, AnonymBruker skrev: De færreste velger heldigvis å kjøre om det bare tar 3-5 minutter. Det er jo helt sjukt forurensende......! Jeg bort ganske nært jobb, men bruker likevel 15 minutter på kollektiv - og 15 minutter på å gå til/fra døra fra kollektiv til innlogging på kontoret. Jeg har såkalt fleksibel jobb, men for det første er den ikke akkurakt så fleksibel - det er utrolig slitsomt å skulle jobbe hver kveld for å ta inn tiden. En ting er manglende energi, en annen ting er at hjernen konstant er påkoplet jobb. Og jeg registrerer sånn generelt at mange viser til fleksitid her, og det virker som om alle tror fleksitid = redusert stilling Det er jo ikke det. Det betyr at hvert minutt skal jobbes inn. Anonymkode: 1f5a1...a6e Fleksibel jobb gjør jo at du har mulighet til å justere arbeidstiden. Kanskje ikke så lurt å jobbe hver kveld hvis du ikke klarer å koble av mellom "arbeidsøktene" (Det er faktisk egentlig ulovlig, men jeg vet det er helt vanlig.) De fleste med fleksibel arbeidstid kan for eksempel ha EN lang dag hver uke, hvor de jobber kjempelenge, og så gå tidlig alle andre dager. Og er man to som kan gjøre dette, så går gjerne verden litt lettere opp. Hvis du for eksempel på mandag kan jobbe 7 til 19, så har du jo jobbet inn 4 timer, som gjør at du kan jobbe 8-15 alle andre dager den uken. Klarer du to lange dager, kan du jobbe enda mindre de siste 3 dagene. Har du mulighet til å jobbe hjemmefra, hva med å stå opp tidlig, og starte dagen med litt jobb, mens ungene får en rolig morgen? Det er mange andre alternativer enn å reise tidlig for å hente i barnehagen, og så ta inn igjen timene på jobb på kvelden når alle er utslitt. Det gjelder er å være kreativ og finne løsninger som passer for egen familie. Fleksibilitet er nettopp det, muligheten til å finne løsninger som passer. (Og som du påpeker, IKKE en redusert stilling. Timene må jobbes inn 1:1.) Anonymkode: 5b5eb...60c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå