Gå til innhold

Brukket stortåa, ingen bedring ennå...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

4 minutter siden, aiba skrev:

Jeg skadet stortåa mi i sommer, er vondt enda. Tror ikke det er brudd, er ikke såå vondt lenger

Hvordan behandlet du skaden da? Krykker? Og hvordan fungerer du nå, kan du gå og løpe normalt? 

Anonymkode: a2263...f88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan behandlet du skaden da? Krykker? Og hvordan fungerer du nå, kan du gå og løpe normalt? 

Anonymkode: a2263...f88

Jeg tok Paracet i to netter for smerten presset sånn, ellers ingen spesielle tiltak, ingen krykker, går og løper helt normalt, er ved annen type belastning jeg kjenner det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, aiba skrev:

Jeg tok Paracet i to netter for smerten presset sånn, ellers ingen spesielle tiltak, ingen krykker, går og løper helt normalt, er ved annen type belastning jeg kjenner det

Når kjenner du det? Tror nok ikke det var brudd hvis du kunne gå normalt rett etterpå, men kanskje et kraftig slag av tåa? 

Anonymkode: a2263...f88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men hadde du smerter da du gikk på foten (etter de to første dagene med krykker)? Og det var greit? Hvor i stortåa var bruddet?  

Anonymkode: a2263...f88

Ja, gjorde vondt de første 3 mnd som sagt. Fra skikkelig vondt, og sterke smertestillende (jeg reagere ikke på paracet/ibux i vanlig mengde) og til ubehagelig over tid. Husker ikke helt, mener det var ytterste leddet. Såfremt det var et fint og rent brudd bare teipet de det, ikke gipset.
 

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når kjenner du det? Tror nok ikke det var brudd hvis du kunne gå normalt rett etterpå, men kanskje et kraftig slag av tåa? 

Anonymkode: a2263...f88

 

Jeg ble faktisk sendt på røntgen fordi jeg hadde så vondt at det trodde jeg hadde forslått tåa (mtp hvordan jeg fikk det til), vistnok var det verre smertemessig enn et rent brudd.

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anki skrev:

Ja, gjorde vondt de første 3 mnd som sagt. Fra skikkelig vondt, og sterke smertestillende (jeg reagere ikke på paracet/ibux i vanlig mengde) og til ubehagelig over tid. Husker ikke helt, mener det var ytterste leddet. Såfremt det var et fint og rent brudd bare teipet de det, ikke gipset.
 

 

Jeg ble faktisk sendt på røntgen fordi jeg hadde så vondt at det trodde jeg hadde forslått tåa (mtp hvordan jeg fikk det til), vistnok var det verre smertemessig enn et rent brudd.

Hvordan teipet de det? Med vanlig sportsteip som du skiftet selv jevnlig? 

Anonymkode: a2263...f88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan teipet de det? Med vanlig sportsteip som du skiftet selv jevnlig? 

Anonymkode: a2263...f88

Ja, brukte sånn bandasje imellom så det ikke ble så sårt etter teipen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Anki skrev:

Ja, brukte sånn bandasje imellom så det ikke ble så sårt etter teipen.

Ok :) Så det var aldri snakk om manglende tilheling, operasjon etc. siden det tok så lang tid? Er livredd for at det ikke skal gro, og at jeg må gjennom en omfattende behandling som gir komplikasjoner på sikt. Hater å ikke kunne gå og løpe som vanlig. Overlever jo i en periode, men er så redd det ikke skal gro av seg selv innen vanlig tid... 

Anonymkode: a2263...f88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ok :) Så det var aldri snakk om manglende tilheling, operasjon etc. siden det tok så lang tid? Er livredd for at det ikke skal gro, og at jeg må gjennom en omfattende behandling som gir komplikasjoner på sikt. Hater å ikke kunne gå og løpe som vanlig. Overlever jo i en periode, men er så redd det ikke skal gro av seg selv innen vanlig tid... 

Anonymkode: a2263...f88

Det var snakk om operaajon på legevakta, men det ble ikke utført på enkle brudd. Operasjon var mer om den var skeiv i forhold til bruddet, knust, bruddet gikk i knokkelen e.l. og jeg hadde ett rett brudd som satt der det skulle. Om operasjon er aktuelt utføres det med en gang vistnok for da er det om det er fare for blodårer/muskler.

Hvis jeg sparker borti et bord nå gjør det mye mer vondt en vanlig og jeg kqn halte ei uke eller noe. Så det tar lang tid før den er ok, og den får fortere vondt ofte.

 

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anki skrev:

Det var snakk om operaajon på legevakta, men det ble ikke utført på enkle brudd. Operasjon var mer om den var skeiv i forhold til bruddet, knust, bruddet gikk i knokkelen e.l. og jeg hadde ett rett brudd som satt der det skulle. Om operasjon er aktuelt utføres det med en gang vistnok for da er det om det er fare for blodårer/muskler.

Hvis jeg sparker borti et bord nå gjør det mye mer vondt en vanlig og jeg kqn halte ei uke eller noe. Så det tar lang tid før den er ok, og den får fortere vondt ofte.

 

Ok, men du vet at den er grodd nå? Eller er det bare noe du går ut ifra? Kan du jogge/løpe? 

Anonymkode: a2263...f88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ok, men du vet at den er grodd nå? Eller er det bare noe du går ut ifra? Kan du jogge/løpe? 

Anonymkode: a2263...f88

Rimelig sikker på at den er grodd da jeg sparka til ei dør med lilletåa mi på samme foten sommeren i fjor 😂 Etter ett halvt år gikk det helt fint å jogge/løpe uten smerter eller noe ubehag. Gikk fortere med lilletåa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på en ting til, spør her i stedet for å lage en ny tråd :)

Har lest at stiv såle kan være lurt å bruke. Men gjelder dette først når man kan begynne å belaste/gå på foten? Eller bør jeg bruke stiv såle når jeg bruker krykker også? Ser en slik såle kan bestilles på nett, men venter hvis jeg uansett ikke trenger å bruke den før etter krykkeperioden er over. 

Anonymkode: a2263...f88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...