Gå til innhold

Hva har skjedd med Cubus

Fremhevede innlegg

Gjest Krampus
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi sto i samme kø! Riktignok ble foret i skinnbuksa historie første uka, men du verden så stolt jeg var!

Anonymkode: 51073...fe6

Jeg konfirmerte meg i den skinnbuksa jeg 😂

Videoannonse
Annonse
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo, jeg husker jeg kjøpte Henry Choice på Cubus til første skoledag på ungdomsskolen. Jeg hadde nemlig ikke råd til Levi's. 

Anonymkode: 8b634...0f7

Les hva jeg skriver da. Ikke som eget merke!! 

Anonymkode: f4322...1a2

Skrevet

Jeg kjøper skjeldent klær på Cubus men er veldig glad i undertøyet demmers. Spesielt de push-up bh ene som koster rundt 179, som ofte er på tilbud. De har jeg i mange år, vasker dem på 40 grader og tromler dem noen gang også. Så de er hvertfall gode :) 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Les hva jeg skriver da. Ikke som eget merke!! 

Hva mener du egentlig med eget merke? Jeg hadde både Henry Choice bukse og genser. Det er vel egentlig fra Boys of Europe, mener Ola Mæle var en av dem som sto bak.

Skrevet

Så nostaligsk tråd.

Cubus har jeg ikke besøkt på minst 20 år, men en gang hadde de absolutt fine varer. Kjøpte en gang en lyngfarget strikkekjole i ren ull der. Den var veldig fin.

- helt på sidesporet rundt Levi's osv. Mine første Levi's kjøpte jeg på Samvirkelaget der vi bodde dengang (det var før 1980!) :fnise: 

Anonymkode: 7f714...5b1

• Liker 5
Skrevet
12 timer siden, boblevann skrev:

Cubus har da aldri ført andre merker enn, vel, Cubus? 

Med det sagt syns jeg også kvaliteten på varene har sunket dramatisk. Handler aldri der lenger, syns det virker syntetisk og kunstig alt de har. 

Jeg kjøpte Levis 501 på Cubus for mange år siden

Anonymkode: 29c04...be1

• Liker 1
Skrevet

Tenk at det er gått i glemmeboken at Cubus en gang solgte kvalitet 🙈 nå er det bare skvip å finne der... Så trist! Apropos Levis. Jeg kjøpte meg et par bukser for noen år siden, i den tro at "det er jo Levi's" og verdt pengene. Ble så skuffa! Sømmene er skeive, stoffet vrir seg på buksebena. Knærne og rumpa strekker seg og henger. Hadde vært uhørt for noen år tilbake!

Anonymkode: f5b0b...cb2

Gjest TheCatLady
Skrevet

Jeg har alltid hatt inntrykk av at det har vært dårlig kvalitet på Cubus. Mine foreldre har ikke ønsket å handle der på grunn av det og de er ikke akkurat opptatt av luksus og kjøper dyre klær.

Selv kan jeg også huske at Cubus ikke ble sett på som særlig kult og jeg var tenåring på 90-tallet. Handlet aldri der.

Skrevet
12 timer siden, ti10 skrev:

Hva mener du egentlig med eget merke? Jeg hadde både Henry Choice bukse og genser. Det er vel egentlig fra Boys of Europe, mener Ola Mæle var en av dem som sto bak.

En påstod at Henry choice var laget av Cubus, at de hadde dette som sitt egenproduserte merke! 

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En påstod at Henry choice var laget av Cubus, at de hadde dette som sitt egenproduserte merke! 

Nei, det sa ikke vedkommende. Vedkommende sa at hun hadde kjøpt Henry Choice der, ikke at det var Cubus sitt merke!

Anonymkode: 8b708...629

• Liker 6
Skrevet

Det er Voice-gruppen som har/har hatt Henry Choice. Hilsen en som jobbet i Voice i mange år, sluttet for rundt 10 år siden. Vet ikke om de eier Henry Choice-merket nå lenger eller om det i det hele tatt finnes, men det var deres merke da jeg jobbet der, iihvetfall. 

Anonymkode: 655dc...e70

Skrevet

Jeg kjøpte mine første Levis på Cubus for 100 år siden 😍 Husker godt at det var mer kvalitet der før. Nå er det bare merkelig passform og ræva kvalitet...

Skrevet

Kvaliteten er stort sett drit overalt for tiden. 💩

Anonymkode: dc2e4...a24

• Liker 3
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Joo?? Hvor gamle er dere? På 90-tallet var det helt vanlig at Cubus også førte andre merker, som Levi's. Særlig på mindre steder. Bosselini og FireFly var Cubus' egne merker. Kanskje Henry Choice også var det? Det huskef jeg ikke helt.

Jeg er født på 70-tallet og har aldri opplevd at Cubus solgte Levis. Ei heller Henry Choice, husker ikke hvilken butikk det var i, men det var ikke Cubus. Cubus lå nemlig i nærheten av butikker som solgte disse i min ungdom, men det var ikke samme butikk. 

Anonymkode: 596f2...11c

• Liker 1
Skrevet

Joo?? Hvor gamle er dere? På 90-tallet var det helt vanlig at Cubus også førte andre merker, som Levi's. Særlig på mindre steder. Bosselini og FireFly var Cubus' egne merker. Kanskje Henry Choice også var det? Det huskef jeg ikke helt.

Henry Choice ble kanskje solgt der, men ikke som eget merke! 

Jo, jeg husker jeg kjøpte Henry Choice på Cubus til første skoledag på ungdomsskolen. Jeg hadde nemlig ikke råd til Levi's. 

Anonymkode: 8b634...0f7

13 timer siden, ti10 skrev:

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det sa ikke vedkommende. Vedkommende sa at hun hadde kjøpt Henry Choice der, ikke at det var Cubus sitt merke!

Anonymkode: 8b708...629

Jo, det sa vedkommende! 

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er Voice-gruppen som har/har hatt Henry Choice. Hilsen en som jobbet i Voice i mange år, sluttet for rundt 10 år siden. Vet ikke om de eier Henry Choice-merket nå lenger eller om det i det hele tatt finnes, men det var deres merke da jeg jobbet der, iihvetfall. 

Jeg og, jobbet i SRG Detalj i mange år. 

Skrevet

Jeg var tenåring, ble 20 åring på slutten av 90 tallet, og kan ikke huske at de har solgt noe annet enn Cubus klær. Ikke Levis. For jeg hadde bare Levis bukser på den tiden, og kjøpte de ikke på Cubus. Men jeg er oppvokst i Oslo. Så det var jo mange butikker som solgte Levis da. 

Anonymkode: cdebc...875

Skrevet

Cubus på hjemplassen min solgte hvertfall Levis. Nå kom jeg på en annen butikk jeg savner! Neste Stopp!

• Liker 1
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Litt retorisk spørsmål, for jeg vet jo hva som har skjedd. Sweatshops i Bangladesh og polyester-helvete har skjedd. Men jeg savner gamle Cubus. I hjembyen min står det fortsatt en stor bygning midt i gågata som kalles Cubusbygget. Selv om selve klesbutikken flyttet derfra for mange år siden. Der kunne man kjøpe seg eksklusive parfymer, Levis 501. Henry Choice og Bosselini var husets kvalitetsmerker. Senere FireFly med spreke barne- og ungdomsklær. Noen av de fineste klærne jeg hadde som ung voksen kom fra Cubus. Mørkeblå Levis Sailorpants! Nydelige sommerkjoler i bomull. Rosa kort jakke i semsket skinn. Olivengrønne militærbukser i lett, pudret, silkesateng. Hvit push-up balconette bh i hvit blonde og matchende truse. Hva har Cubus blitt til i dag? Ekle gensere som nupper allerede i prøverommet. Grå joggebukser med slapp strikk og bæsja-deg-ut-rompe. Skammelig og trist. Vi har virkelig mista en norsk juvel der. Rip Cubus.

Cubus har alltid vært hva du påstår Cubus er i dag. Du har bare ikke sette dette før NÅ. 

At noen overhode handler på Cubus og HM er totalt ubegripelig for meg. 

Anonymkode: 734ef...a25

• Liker 1
Skrevet

I kjelleren på Domus der jeg bodde, solgte de B-varer fra Levis, da var merkelappen på bukselommen, samt den store brune i linningen klippet i stykker. Tidlig 80-tall :) 

Anonymkode: 0d8b6...d36

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

I kjelleren på Domus der jeg bodde, solgte de B-varer fra Levis, da var merkelappen på bukselommen, samt den store brune i linningen klippet i stykker. Tidlig 80-tall :) 

Anonymkode: 0d8b6...d36

Det gjorde de på army shop og da jeg var fjortis på 90-tallet. Skjønner ikke vitsen med å klippe i stykker merkelappen på lommen. Nekta å kjøpe levis der da, når man er 13-14 år er jo den merkelappen viktig. :fnise: 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...