Gå til innhold

Vises betennelse på CT?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kom på at legen nevnte noe om "tegn til inflammasjon" blant ting de skulle se etter men jeg var så stresset at jeg ikke tenkte på å spørre noe mer. Så hvordan vises det? Mørkere områder kanskje? :klo: Hvor alvorlig må det være for å vises?

Det er CT av mage og bekken.

Anonymkode: d4e82...424

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kom på at legen nevnte noe om "tegn til inflammasjon" blant ting de skulle se etter men jeg var så stresset at jeg ikke tenkte på å spørre noe mer. Så hvordan vises det? Mørkere områder kanskje? :klo: Hvor alvorlig må det være for å vises?

Det er CT av mage og bekken.

Anonymkode: d4e82...424

Problemstillingen avgjør hva de leter etter, instiller CT maskinen på og håper å finne. 

Inflamsjon er en fellesbetegnelse på både senebetennelse, endometrioseimplantater og andre tilstander. Så ingen kan svare deg med den lille infoen du så langt har lagt ut.

Anonymkode: f7327...db1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å diagnostisere dette på CT krever 5 års utdannelse etter 6 år medisinstudium og på følgende 18mndr turnustjeneste. I tillegg er det ofte subspesialister der igjen som ser på CT abdomen med litt vanskeligere problemstilling. Ikke noe noen enkelt kan svare på på KG. Og nei, mørkere område er det nok ikke, for det som er mørkt på CT og røntgen, det er luft. 

Anonymkode: 5f13c...c5c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Problemstillingen avgjør hva de leter etter, instiller CT maskinen på og håper å finne. 

Inflamsjon er en fellesbetegnelse på både senebetennelse, endometrioseimplantater og andre tilstander. Så ingen kan svare deg med den lille infoen du så langt har lagt ut.

Anonymkode: f7327...db1

Endometriose ja :) Visste ikke at det også regnes som inflammasjon .

Takk til dere som har svart :)

Anonymkode: d4e82...424

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...