Gå til innhold

Spiseproblemer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har et problem, og lurer på om noen har eller har hatt det samme og kanskje fått orden på det. Problemet mitt er at jeg spiser for mye. Da mener jeg at hvis jeg spiser kylling wraps, så kan jeg fort spise 4-5 "wraps" (kylling, salat, løk, salsa, rømme, tortilla og ost) snakk om 400 gram kylling og masse mer. Eller så kan jeg fort spise 400 gram laks med sikkert 400 gram poteter og grønnsaker så klart saus i tillegg..(ja har faktisk tatt ting på vekten..)Klarer ikke å slutte. Blir "aldri" mett. Samtidig hvis jeg ikke spiser så mye, føler jeg meg ikke så veldig mett. Virker som jeg aldri lærte meg at det er noe som heter passe mett. Har ALLTID spist til jeg ikke orker mer. Noen tips på hva jeg kan gjøre? Jeg veier 80 kg, 185 cm og er mann. 21 år forresten hvis det spiller noen rolle..

Anonymkode: 254f7...fc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Menn spiser jo generelt mer enn kvinner, og høyde/vekt på deg høres jo ut til å være innenfor normalen? Skjønner ikke hva problemet er da? Du forbrenner åpenbart det du spiser, så da spiser du jo nok for kroppen din.

Trener du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Million skrev:

Menn spiser jo generelt mer enn kvinner, og høyde/vekt på deg høres jo ut til å være innenfor normalen? Skjønner ikke hva problemet er da? Du forbrenner åpenbart det du spiser, så da spiser du jo nok for kroppen din.

Trener du?

Er student, så har ikke råd til det her. Spiser liksom for 3 personer føles det ut som. Ingen andre av kompisene spiser så mye. klarer ikke å beherske meg når det kommer til mat..  Samtidig så føles det aldri ut som jeg spiser nok, med mindre jeg spiser meg helt full hver gang. Trener ikke, har ca 1000 kroner etter faste utgifter(med tanke på penger til treningsstudio), og det blir jo mye foran PCen og studere..

Anonymkode: 254f7...fc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytt ut kjøtt med kikerter, linser og bønner om du er student. Metter mye mer enn kjøtt (og inneholder mer proteiner) og er helt syyykt billig! (Husk å skylle godt av kikertene før du bruker dem)

Reddet mitt studentbudsjett

Anonymkode: 1d1fa...f4f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du spiser åpenbart ikke for mye, for da hadde du vært feit. Hvorfor sammenligner du deg med kompisene dine? Har du forresten bodd tett på kompisene dine i dagevis, så du ser hva og hvordan de spiser? Du kan få råd om hvordan spare penger på mat, men svar først på: hvor mye bruker du på mat pr måned?

Anonymkode: a60d4...109

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BearMama

Havregrøt er billig og godt. Pøs på med banan og nøtter. Billig, sunt og mettende. Støtter opp bønner, linser og kikerter også. Er vegetarianer og spiser masse av det. Pøs på med olje, grønnsaker, ris, poteter og godt krydder. Billig og mettende fattigmannskost.

Endret av BearMama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denne koster 20 kr på innvandrerbutikker, mye protein og tilsvarer omtrent 4 kjøttdeigpakker når den er bløtlagt. Sparer mye penger på å ikke spise kjøtt, funker også til å spe ut kjøttet. 

soya-mince-trs.jpg

Endret av Inwe
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...