Zoe123 Skrevet 11. februar 2019 #1 Skrevet 11. februar 2019 Hei. Jeg vurderer å flytte til utlandet et år. Tanken er et sted i Europa, tenker det er enklest i forhold til arbeidstillatelse osv. Jeg er ikke så kresen på jobber ettersom det bare er for et år, men helst en servitørjobb eller liknende. Er det noen som har erfaring med dette? Jeg er åpen for flere land men helst Vest-Europa. Kan norsk og engelsk, men er ganske flink med språk, så burde gå greit å lære etterhvert. Noen som har erfaring med å flytte til et annet land? Vil gjerne vite hvordan dere fikk jobb, kom i kontakt med folk osv!
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2019 #2 Skrevet 11. februar 2019 Jeg bor i England nå, har kjæreste herfra. Fant meg en jobb relativt raskt. Vet det er en del jobber her i Storbritannia som trenger norsktalende folk, så kan være verdt å sjekke ut om det er noe lignene i andre land også? Anonymkode: d30e0...72d
Zoe123 Skrevet 11. februar 2019 Forfatter #3 Skrevet 11. februar 2019 Takk for svar! England er et veldig fint land, men er halvt britisk, så det blir litt lite eksotisk for min del. Men søkte du på nettet før du dro, eller bare søkte du litt rundt når du kom dit?
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2019 #4 Skrevet 11. februar 2019 Jeg søkte når jeg kom hit, men hadde kjæreste som jeg kunne bo hos, så hadde råd til å "kikke" litt. Her er det f.eks en del jobber i Hellas, Estonia, Polen, Portugal, Malta, Barcelona osv. Kan jo søke på noe av dette og se? Så har du ihvertfall noe å "gå til" så kan du lete etter andre jobber når du er i landet. Enklere den måten, synes jeg. https://www.multilingualvacancies.com/jobs/norwegian Anonymkode: d30e0...72d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå