Gå til innhold

Mensen-emoji får folk til å se rødt. Stopp undertrykkingen av kvinner!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ser enkelte her hevder det er tabubelagt å kjøpe menstruasjonsprodukter, og at man får rare eller nedlatende blikk. Jeg kan ikke snakke for alle menn, men for meg er det like naturlig at kvinner handler disse produktene som at vi alle må kjøpe dopapir. Jeg har heller aldri sett eller hørt om at noen har reagert på at kvinner handler slike nødvendigheter, og forekommer det så sier det langt mer om de personene som reagerer negativt på det. 

Og mensen emoji? Ja, hvorfor ikke. Men den som ble valgt er teit, for lik en annen emoji som alt har en annen betydning. Men som med alle andre private fysiologiske prosesser, vil jeg og mange andre helst ikke få slikt slengt opp i trynet, det handler om respekten for andres intimgrenser. Men det tror jeg også de fleste er inneforstått med, heldigvis. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo bare en dråpe blod... Ikke en mensen emoji!

Anonymkode: ec54d...e0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, HalldirV2 skrev:

Ser enkelte her hevder det er tabubelagt å kjøpe menstruasjonsprodukter, og at man får rare eller nedlatende blikk. Jeg kan ikke snakke for alle menn, men for meg er det like naturlig at kvinner handler disse produktene som at vi alle må kjøpe dopapir. Jeg har heller aldri sett eller hørt om at noen har reagert på at kvinner handler slike nødvendigheter, og forekommer det så sier det langt mer om de personene som reagerer negativt på det. 

 

Jeg stusser også på dette. Jeg har hørt om unge jenter som synes det er pinlig å kjøpe dopapir, så mulig det er litt i samme gate? 

Selv kan jeg ikke komme på å ha opplevd noe problemer når jeg har kjøpt tamponger for samboeren, eller å ha hørt noe om dette fra henne, så mulig det er noe enkelte bare innbiller seg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, herzeleid skrev:

Jeg stusser også på dette. Jeg har hørt om unge jenter som synes det er pinlig å kjøpe dopapir, så mulig det er litt i samme gate? 

Selv kan jeg ikke komme på å ha opplevd noe problemer når jeg har kjøpt tamponger for samboeren, eller å ha hørt noe om dette fra henne, så mulig det er noe enkelte bare innbiller seg? 

Jeg tviler ikke på at det er enkelte kålhoder der ute som faktisk kan komme med upassende reaksjoner på kvinner som kjøper tamponger osv, men jeg har heller aldri hørt samboer, eller tidligere kjærester kommentere det. Men jeg har sett kvinner skynde seg å pakke ned slike produkter, som jo antyder at dette er en ting de synes er ubehagelig å handle. Og det er virkelig synd. Så at menstruasjon godt kan bli mindre tabubelagt tror jeg bare er positivt. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.2.2019 den 13.37, AnonymBruker skrev:

Hvis menn hadde mensen ville Petter Northug og Zlatan lansert egne tampong-kolleksjoner, og i Senkveld-duellen ville Thomas og Harald konkurrert i hvem som blør mest.

Så hvorfor gjør ikke dere kvinner dette? Kvinner er da i alle topp posisjoner i samfunnet, det er absolutt ikke noe annet enn dere selv som hindrer dere. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.2.2019 den 10.19, stan skrev:

Så hvorfor gjør ikke dere kvinner dette? Kvinner er da i alle topp posisjoner i samfunnet, det er absolutt ikke noe annet enn dere selv som hindrer dere. 

 

Jo kvinneundertrykkingen. Duh. 

Anonymkode: 83745...9c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...