Gå til innhold

Personlighetsforstyrrelse og ambulanse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man få jobb i ambulansen med emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse?

Eller hvis man snur litt på det; kan man bli sagt opp hvis de finner det ut?

Anonymkode: e5cef...e11

Videoannonse
Annonse
Gjest Kjærlighetsbarn98
Skrevet

Så lenge det ikke påvirker pasientene i nevneverdig grad, så får personen nok beholde jobben. 

Det er en diagnose som ofte skaper symptomer i nære relasjoner, og ikke kanskje så mye andre steder. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Eller hvis man snur litt på det; kan man bli sagt opp hvis de finner det ut?

Er verken lege/psykolog/psykiater, så kan lite om personlighetsforstyrrelser, men så klart kan du få sparken hvis det fører til at pasienter blir satt i fare.

Tenk hvis du dreper noen? 

Anonymkode: ab290...29f

Gjest BearMama
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er verken lege/psykolog/psykiater, så kan lite om personlighetsforstyrrelser, men så klart kan du få sparken hvis det fører til at pasienter blir satt i fare.

Tenk hvis du dreper noen? 

Anonymkode: ab290...29f

Dreper noen? Som om at de blir en morder sånn uten videre?

😅

Skrevet

Jeg er også borderline og skal endelig søke meg inn på ambulansefag neste år. Er kjempenervøs og lurer på det samme som deg :) går på «stepps» nå og det hjelper meg enomt i veien mot å bli «friskere». Jeg sliter mest med tankene, og utagerer kun hos de nærmeste eller meg selv. Ser for meg at det største problemet i det yrket er alle tankene/inntrykkene som kommer med og som du ikke alltid rekker å bearbeide, da spesielt er det vanskelig å være borderline..

Anonymkode: 16e26...591

Skrevet

Det du skal tenke på er om det er noe du virkelig vil utsette deg selv og andre for hvis du sliter med å kontrollere deg. Man jobber 12-24 timer i ett under ofte stort tidspress fra AMK og stress hvis pasienten er kjempedårlig. Klarer du da å hjelpe din makker, eller vil du bli en byrde? 

Anonymkode: 099d4...8b5

Skrevet

Tenk at du skal være den stabile i en krisesituasjon for andre. Den pasienten lener seg til, en som skal være rolig, stødig, takle alle situasjoner. Er du den personen?

Anonymkode: 0bc7c...3e4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...