Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Jeg er henvist til Voksen psykiatrisk poliklinikk for utredning. Jeg har fått time der på torsdag.

I henvisning står det: Det bes om utredning vedrørende depresjonsproblematikk og også kartlegging av personlighetspoblematikk (skeptisksisme, paranoiditet, unvikende adferd).

Jeg har tidligere gått til samtaler hos VPP, fikk ingen diagnose da, men ble mistenkt autisme.
Jeg ble utredet på voksenhabilitering og fikk diagnose atypisk autisme. Etter det har ikke ting godt så bra for meg, ble lovet masse hjelp, men både habilitering og kommunen trakk seg ut og jeg har kun fastlegen. 

Nå lurer jeg veldig på hvordan en sånn utredning på VPP foregår. Vil jeg komme inn til flere samtaler der?
Vil du gjøre evnetester, og kartlegge mitt funksjonsnivå?

På grunn av min diagnose synes jeg det er vanskelig å forklare, sette ord på ting og beskrive mine vansker. Ofte sier jeg ting feil, eller ikke klarer å få frem hvordan jeg egentlig har det. Jeg har heller ingen som kjenner meg godt, som kan være med å hjelpe meg.
Jeg ser også i brevet at jeg skal til en manlig psykolog. Det er veldig utfordrende for meg, da jeg har lettere for å åpne meg for kvinner.

Endret av male32
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skriv brev. Formuleringen blir en helt annen. For meg blir halve infoen borte muntlig. 

Anonymkode: ed434...1fc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...