Gå til innhold

Hjemmelaget "bombe", guttestreker?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vet at det ikke var uvanlig før i tiden at guttene (eller jentene for den saks skyld) lagde "bomber" ved å blande ting de fant hjemme. Men hvor vanlig og godtatt er det idag. 

Jeg har en bekjent hvis sønn havnet på sykehuset for noen år siden fordi den hjemmelagde blandingen gikk litt galt, og skadet han. Han var hjemme igjen etter et par dager. Så skadene var ikke så store heldigvis. 

I dagens verden, så kom jeg til å tenke på den saken. Så vidt jeg vet var det ingen politianmeldelse eller barnevern melding den gangen, for han. Ikke vet jeg om det er direkte ulovlig heller. Men hva ville ha skjedd idag. Blir det i dagens samfunn fortsatt sett på det som guttestreker? Gutten jeg nevner var helt vanlig etnisk norsk ungdom, men hadde det vært annerledes om var snakk om Ali og ikke Ole? (Anonymisert)

Jeg tenker jo først og fremst på hva politiet ev barnevern hadde gjort, men også på hva oss vanlige mennesker hadde tenkt på hvis eks vår nabo gutt Ole hadde gjort det, kontra vår nabo gutt Ali. 

Anonymkode: 0c272...9eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var i alle fall ikke vanlig å lage hjemmelagde "bomber" da jeg var barn / ungdom...  

Anonymkode: 67c46...430

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke vanlig når jeg var yngre ihvertfall! Noen av guttene drev med kinaputter og fyrverkeri, det var det. Kan være alvorlig nok det altså, men har ikke hørt om hjemmelagde bomber før de senere årene. Tviler på at dette har vært eller er en vanlig 'guttestrek' 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykken er tilgang til fenghetter og dynamitt. Ja, også kose seg med fyrverkeri

Anonymkode: 8a792...93e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En i klassen min lagde hjemmelaget bombe en gang (lenge lenge siden, da jeg gikk skole en gang), og fikk skikkelig brannskader fordi han var uheldig. Han endte opp på sykehus, måtte få klippet av klærne. Heldigvis ingenting i ansikt, men på kroppen var det en del. 

Vet ikke noe om hvordan det foregår hvis det skjer i dag. Husker vi hadde fått lært av læreren hva man kunne lage bombe av (idiot), og selvfølgelig prøvde gutta det.

Endret av s0la
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri hørt om. Eneste «bomben» vi lagde var de av bakepulver. 

Anonymkode: 3b6e7...190

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...