Gå til innhold

Slektsforskning...program?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har lyst å begynne med dette...men hvor begynne? Kunne tenke meg et program på dataen som jeg kan plotte inn underveis som jeg finner slektninger. Finnes det noe gratis? Blir veldig glad for tips.

Anonymkode: 4c9ac...7c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kommer an på hvor privat du ønsker det skal være. Et alternativ på nett kan være geni.com. Der kan du imidlertid oppleve at din slekt blir koplet sammen med grener på andre menneskers slektstrær, så hvis du vil ha det helt privat er det ikke noe for deg. Det  er riktignok laget slik at nålevende ikke kommer opp med full informasjon. Jeg begynte å legge inn slekta mi tilbake til "oldeforeldrenivå" og som et resultat av sammenkoplinger med andre som er mye mer engasjerte slektsforskere enn jeg har jeg nå fått sporet noen grener tilbake til 1600 tallet. 

En gren er til og med koplet opp mot kongerekken, og uten at jeg kan gå god for sannhetsgehalten så skal jeg være noe i retning av etterkommer etter Karl den store (hvem er ikke det?) og til og med meget fjern slektning av Walt Disney :ler: . 

Jeg går ikke god for at alle koplinger er like etterrettelige, men hvis man holder seg til noenlunde realistisk antall generasjoner bakover og kopler mot det man vet om egen familie så kan det være interessant. Jeg har f.eks. blitt kontaktet av tremenninger som jeg ikke ante eksisterte og som vil vite litt mer om historikken til "min gren". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...