Gå til innhold

Hvilken gate på Heathrow London?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Viss man skal rreise fra heathrow og hjem til gardermoen hvilken gate (1-5) er det man reiser fra da? (Eller er det forskjellig hver gang?) 

Og hvilken gate lander man på hos heathrow når man reiser fra gardermoen?

Anonymkode: 465d0...a1a

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg har normalt reist fra terminal 2 men tror dette varierer litt fra tidspunkt og flyselskap. normalt er 1-3 for Europa, og 4-5 som er litt lengre unna selve Heathrow er for lengre fly turer. Men dette får du jo beskjed om

Endret av Thjelp
Skrevet (endret)

Det spørs hvilket selskap man flyr med. Jeg går ut i fra at du mener terminal og ikke gate, terminaler er "byggene" de ulike selskapene flyr fra, mens hver terminal har flere gates hvor flyene parkerer og man går av og på.

Endret av Duckie
ord
Skrevet
Akkurat nå, Thjelp skrev:

Jeg har normalt reist fra terminal 2 men tror dette varierer litt fra tidspunkt og flyselskap. normalt er 1-3 for Europa, og 4-5 som er litt lengre unna selve Heathrow er for lengre fly turer. Men dette får du jo beskjed om

Ok, men vet du i hvilken terminal tbanen ligger? Og er det ikke veldig langt mellom hver terminal viss man må bytte? Kan man gå mellom terminalbyggene eller må man ta buss? ☺

Skrevet (endret)
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok, men vet du i hvilken terminal tbanen ligger? Og er det ikke veldig langt mellom hver terminal viss man må bytte? Kan man gå mellom terminalbyggene eller må man ta buss? ☺

Terminal 2 og 3 har gangavstand mellom hverandre , skal du lengre får det gratis buss og bane til 4-5. T-bane er på 4og 5 og en for 2-3. Vis du er usikkert når du kommer frem er mesteparten av personalet veldig hyggelige og hjelpsomme

Endret av Thjelp
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Viss man skal rreise fra heathrow og hjem til gardermoen hvilken gate (1-5) er det man reiser fra da? (Eller er det forskjellig hver gang?) 

Hvis du reiser med SAS flyr du fra Terminal 2, dit kan du ta t-bane, Heathrow express og Heathrow connect. Flyr du med British Airways så flyr de fra Terminal 5, dit kan du ta Heathrow express, tar du Heathrow connect så bytter du over til Heathrow express gratis på fellesstasjonen for terminal 2 og 3. Tror ikke t-banen går til Terminal 5 men usikker på hvordan det funker siden jeg aldri har tatt den når jeg har fløyet til eller fra T5.

Skrevet

Det finnes tre tube-stasjoner for Heathrow 

-Heathrow Terminals 1,2 and 3

-Heathrow Terminal 4

-Heathrow Terminal 5

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du må jo skrive hvilket selskap du reiser med, da finner du riktig terminal. Gate kan variere noe.

Dette er enkelt, ikke lag et problem,

Noen mister hodet fullstendig bare de skal ut å fly....eller kommer inn på en flyplass. Full panikk.

Anonymkode: 4fba9...41a

• Liker 3
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har hørt om Google?

Anonymkode: 608ac...097

Skrevet

Enkelte burde kanskje holde seg hjemme i trygge, forutsigbare omgivelser når det å bruke internett/Google til å finne informasjon blir i overkant...og ikke skjønner forskjellen på terminal og gate...🙄 

Anonymkode: 48337...301

Skrevet
52 minutter siden, AnonymBruker said:

Enkelte burde kanskje holde seg hjemme i trygge, forutsigbare omgivelser når det å bruke internett/Google til å finne informasjon blir i overkant...og ikke skjønner forskjellen på terminal og gate...🙄 

Om man ikke er vant til å fly er det ikke rart det går litt surr i begrepene. Og har man surr i begrepene er det ikke alltid så greit å google heller.

Skrevet
4 hours ago, Kjetil E said:

Hvis du reiser med SAS flyr du fra Terminal 2, dit kan du ta t-bane, Heathrow express og Heathrow connect. Flyr du med British Airways så flyr de fra Terminal 5, dit kan du ta Heathrow express, tar du Heathrow connect så bytter du over til Heathrow express gratis på fellesstasjonen for terminal 2 og 3. Tror ikke t-banen går til Terminal 5 men usikker på hvordan det funker siden jeg aldri har tatt den når jeg har fløyet til eller fra T5.

Jo, undegrunnen går til T5, Piccadilly line. Godt annonsert. BA reiser ut fra T5, derfor jeg ofte foretrekker dette flyselskapet.

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, Duckie skrev:

Om man ikke er vant til å fly er det ikke rart det går litt surr i begrepene. Og har man surr i begrepene er det ikke alltid så greit å google heller.

Det er ikke verre enn å Google "Heathrow airport" og å gå inn på hjemmesiden, så finnes det kart og forklaringer på det meste. 

Skrevet
10 minutter siden, filifjonka skrev:

Jo, undegrunnen går til T5, Piccadilly line. Godt annonsert. BA reiser ut fra T5, derfor jeg ofte foretrekker dette flyselskapet.

Takk for infor, mange år siden jeg tok t-banen til og eller fra Heathrow. Det var lenge før T5 ble bygget. Foretrekker Heathrow connect vanligvis.

Skrevet
Just now, Kjetil E said:

Takk for infor, mange år siden jeg tok t-banen til og eller fra Heathrow. Det var lenge før T5 ble bygget. Foretrekker Heathrow connect vanligvis.

Det kommer jo ann på hvor i London man er i utgangspunktet. Men det er rimelig greit å  forflytte seg fra terminal til terminal.

Skrevet
3 minutter siden, filifjonka skrev:

Det kommer jo ann på hvor i London man er i utgangspunktet. Men det er rimelig greit å  forflytte seg fra terminal til terminal.

Synes det er noe herk med bagasje på t-banen i London så tar gjerne drosje mellom Paddington og hotellet. Bor så og si alltid på St Giles når jeg er i London.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...