Gå til innhold

Liker dere ordet fitte?

Fremhevede innlegg

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel fransk, og har en nnen uttale enn det norske. Hun giftet seg vel med en franskmann og bosatte seg i Sverige etter krigen.

Anonymkode: 7e35b...18d

Okay? Det visste jeg ikke.

Det jeg har hørt tidligere var at Fitte var navn på en bondegård eller husmannsplass. Det har vært vanlig å ta etternavn fra gården til familien. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men altså, dere som ikke liker ordet fitte, hva bruker dere i stedet? 

Anonymkode: c41f8...709

• Liker 3
Skrevet

Jeg liker ikke ordet fitte, med mindre det sies av en jeg liker under sex :) 

Anonymkode: 0624d...add

Skrevet

Nei, ugh, jeg liker det ikke. 

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, hind skrev:

Jeg leste en gang at det er lyden av to av bokstavene i ordet fitte som gjør det så godt egnet som skjellsord. men når finner jeg ikke igjen den artikkelen. Fritt etter hukommelsen: freselyden man kan lage når man former bokstaven f  føles forløsende når man er sint, og "smellet" ved dobbel t gir skjellsordet ekstra omph. Særlig bokstaven f er visst gunstig når man trenger å uttrykke sinne. Det blir liksom ikke like mye trøkk med "pikk". I tillegg kommer jo alle de lekre assosiasjonene til fitte-ordet. Vått og både illeluktende og udelikat ifølge enkelte. Ikke like stolt og staselig(…) som en pikk, og derfor godt egnet som nedrig skjellsord. 

Illeluktende og møkkete kan da vitterlig pikker være også. "Ost er ikke bare pålegg" som Christer Falck sa etter å ha vært på den øde øya uten såpe og dusj en stund....

Jeg har møtt min del av peniser som lukter rimelig ille av gammalt piss og gud vet hva.

• Liker 2
Gjest SeptemberRose
Skrevet (endret)

Mus høres værre ut. Mus er ekkle 🤣

Endret av SeptemberRose
Skrevet

Ordet er passende da det antakelig stammer fra norrøne fit eller fidje, som betyr myrterreng eller våtmark.

Dette ordet for det kvinnelige kjønnsorgan stiller jeg meg nøytral til..såfremt, som andre har sagt, det ikke brukes som skjellsord.

• Liker 1
Skrevet
12 hours ago, Apis said:

En av teoriene er at det har en norrøn opprinnelse og betyr fuktig eng nær vann , eller fjellsprekk

Mulig det. Vi har en plass her som heter "fittaskaret"

Anonymkode: ea84a...09c

• Liker 1
Skrevet
13 timer siden, Brannslangen skrev:

Hahaha, blir dere seriøst brydd av ordet 'fitte'? :biggrin:

For en gjeng tapere! At dere blir fornærmet over fitte er like dumt som om menn skulle bli fornærmet over pikk!

Skjøre kvinnfolk, ass. Skjerp dere.

Nei, blir ikke brydd, men liker heller ikke ordet. 

Skrevet
3 hours ago, Million said:

Illeluktende og møkkete kan da vitterlig pikker være også. "Ost er ikke bare pålegg" som Christer Falck sa etter å ha vært på den øde øya uten såpe og dusj en stund....

Jeg har møtt min del av peniser som lukter rimelig ille av gammalt piss og gud vet hva.

Indeed, men det er nå likevel kvinners kjønnsorgan som oftest blir omtalt som illeluktende. Kvinner er nok bare snillere. Det sitter ofte lenger inne å si noe sårende.

Skrevet
7 minutter siden, hind said:

Kvinner er nok bare snillere. Det sitter ofte lenger inne å si noe sårende.

Ja, det er vel derfor kvinner ikke har for vane å harselere med størrelsen på utstyret til mannfolkene, mens menn derimot hele tiden kritiserer vaginaer... :kari:

Skrevet

Har ikke noe imot det ordet. Jeg bruker det som skjellsord når jeg slår meg, og kan fint kalle ufordragelige jenter for ei fitte, akkurat som jeg kan kalle ufordragelige gutter for en kuk. Legger ikke så mye mer i det enn det er. 

Skrevet
3 minutter siden, Brannslangen said:

Ja, det er vel derfor kvinner ikke har for vane å harselere med størrelsen på utstyret til mannfolkene, mens menn derimot hele tiden kritiserer vaginaer... :kari:

Vet du hva, jeg lurer ofte på om det virkelig er tilfellet at kvinner gjør det, for jeg har faktisk aldri hørt en venninne si et ord om størrelsen på kjærestens utstyr. Aldri! Jeg selv har heller aldri kommentert min manns eller en eks penisstørrelse. Det er da for svarte en veldig intim ting, og ikke noe man kakler om til hvem som helst? Jeg mistenker at det mest er dere selv om har fullstendig hang up på penisstørrelse og derfor tror at vi diskuterer det støtt og stadig. Det gjør jeg virkelig. Det må være noe  fryktelig overfladiske og dumme damer du omgås hvis de virkelig er så ufine. 

Skrevet
5 minutter siden, hind said:

Det må være noe  fryktelig overfladiske og dumme damer du omgås hvis de virkelig er så ufine.

Jeg kjenner ingen damer.

Jeg snakker om damer som skriver på forum som KG, og damer i serier og filmer.

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Brannslangen said:

Jeg kjenner ingen damer.

Jeg snakker om damer som skriver på forum som KG, og damer i serier og filmer.

Tenker du på kommentarer som "har du liten tiss eller?" når en mann skryter av hvor fin bil han har? Det er bare en hersketeknikk i gate med "har du mensen, eller?", når en kvinne blir sint. Det handler jo ikke egentlig om penisstørrelse, men om dårlig selvtillit og kompensasjonsfaktorer.

Skrevet
3 minutter siden, hind said:

Tenker du på kommentarer som "har du liten tiss eller?" når en mann skryter av hvor fin bil han har?

Det virker som erting av penisstørrelse er det første angrepsmidlet kvinner har når de skal kritisere en mann. Det brukes ikke bare som et symbol for en viss eller generell utilstrekkelighet hos en mann, men det er også det første en kvinne kritiserer med en manns kropp. Ikke ansiktet, ikke brystkassen, men som regel penisen.

Det er mitt inntrykk, i hvertfall.

Skrevet

Jeg liker det!

Unntaket er hvis man bruket ordet "fittekjerring", for jeg synes ikke det gir så mye mening.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...