Gå til innhold

Sette på kroner på fortenner

Fremhevede innlegg

Gjest Gjesta
Skrevet

Hei!

Som nevnt tidligere må jeg sette på 2 kroner på fortennene pga ødelage / svake fortenner.

Jeg har fått et prisoverslag på 9000 for dette.. ( ekstremt dyrt!) .

Er det noen som har gjort dette tidligere, som kan fortelle meg om prosessen , evt pris?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når du skal få kroner på tennene begynner tannlegen med å slipe ned tennene til en slags pyramideform. Deretter taes et avtrykk som sendes til tanntekniker. I mellomtiden får du midlertidige kroner på tennene.

Jeg vet ikke helt sikkert hvor lang tid det tar, men det er vel mest vanlig med ca en ukes ventetid før tannlegen får kronene tilbake.

Det som gjøres videre er å sjekke om fargen som dere har plukket ut stemmer overens med de andre tennene. Det er viktig at dere ser på fargen i dagslys. Det er ikke alle tannleger som gidder dette, så vær obs på dette. Det er viktig med riktig farge, spesielt når det er snakk om fortenner.

Når dere har blitt enige om fargen (det er mulig kronene må inn til tanntekniker flere ganger for å få den rette fargen) vil tanntekniker glanspolere kronene, og de er klare til å sementeres fast.

Håper det går bra og at det blir fint!

Si fra hvordan det går da! :)

Gjest Gjesta
Skrevet

Takk for svar :)

Ja, jeg skal ringe litt rundt og høre på priser ogsånn også :) Tror jeg pent på vente til feriepnegene kommer med å gjøre det da :)

Skrevet

Det er forferdelig at det er så dyrt å gå til tannlegen.

Hos min tannlege koster det 6000kr for å sette på en krone...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...