Gå til innhold

Betaler jeg mye i bilforsikring?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg HAR prøvd å google litt og lete inne på de forskjellige forsikringsselskapene uten helt å finne ut av det.

Nøkkelinfo: 

Jeg er kvinne - rundt 50 år
Kia Soul el-bil som er 3 år i sommer
20.000 km pr år
Full bonus
Parkerer på egen tomt (men ikke i garasje)
Kjørt skadefritt i "hundre år"

Betaler rundt 5800 kr pr år

Hva sier dere som har peiling på sånt - er det mye?
 

Anonymkode: 080f0...cef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forsikringspremien virker helt normal. Det som er mindre normalt er at du ikke har kunnet finne ut av det. Mange forsikringsselskaper har kalkulatorer på nett som på en enkel måte lar deg regne ut dette. Og de fleste selskaper er mer enn villige til å gi deg et tilbud dersom du ringer dem, det tar bare 5 minutter for dem å få opplysningene og regne ut premien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er inkludert trafikkforsikring så er det helt normalt. Jeg betaler 8280,- pr år inkludert trafikkforsikring. Har ikke full bonus, og har hatt bil i 6 år. 

Anonymkode: 412f8...358

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv kalkulatoren til forsikringsselskapene, de har alle det tilgjenglig uten at man binder seg. 

 

Sikker på at du trenger 20k km?

Anonymkode: 3ce14...c73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det kasko eller delkasko? Om det er kasko så synes jeg det ser bra ut for en nokså ny bil. 

Anonymkode: 4339f...6d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi betaler 1050kr i mnd for full kasko med motorhavari for en 2014 Volvo v70, 20 000km med 60% bonus Inkluder veiavgiften, selvfølgelig. Synes det høres bra ut, jeg.

Anonymkode: af646...18f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Betaler 650,- pr mnd inkl. veiavgiften. Superforsikring og har 70% bonus. Bilen er 7 år gammel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi betaler 1050kr i mnd for full kasko med motorhavari for en 2014 Volvo v70, 20 000km med 60% bonus Inkluder veiavgiften, selvfølgelig. Synes det høres bra ut, jeg.

Anonymkode: af646...18f

Det hørtes dyrt ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, WCKD skrev:

Det hørtes dyrt ut?

Tja, kanskje? Var det beste tilbudet vi fikk på den bilen med motoren osv. Synes hvertfall det TS skisserer ikke virker veldig dyrt i forhold

Anonymkode: af646...18f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, WCKD skrev:

Det hørtes dyrt ut?

Er vel høy risiko, er det ikke dem motorene raser på til stadighet? 

Anonymkode: e9b0d...d93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betaler 5800 pluss trafikkavgiften for min 2014 Mercedes A180. 

Full bonus, 12000 km kjørelengde, kasko og 4000 egenandel. Er kvinne uten garasje jeg og. 

Da jeg en periode bodde i Oslo spratt prisen i været for min daværende bil. Gikk ned igjen da jeg flyttet tilbake til Vestlandet. 

Anonymkode: e9b0d...d93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er vel høy risiko, er det ikke dem motorene raser på til stadighet? 

Anonymkode: e9b0d...d93

Aldri hørt noe om noen motorer av vår type som har blitt ødelagt😅 nei, altså, jeg vet ikke hvorvidt det er dyrt, men har laveste egenandelen og ganske lang kjørelengde. Ikke garasje og ikke veldig høy bonus. Forsåvidt er jeg under 25, som også hever prisen🙈

Anonymkode: af646...18f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg betaler sånn 1200 + trafikkforsikringsavgift. Codan, kasko+, 30000 km kjørelengde, 60 % bonus, ikke garasje, er over 25. Faen 🤩

Anonymkode: 24a7f...e35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Utrolig hva dere betaler i måneden! Utenom veiavgift betaler vi kun rundt 2000kr/år (!) i ansvar per bil her. Men vi bor grisgrendt i lavrisikostrøk og har klassiske "pensjonistbiler" som Johnny og Ronny ikke ville enset en gang.

Anonymkode: 4339f...6d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Utrolig hva dere betaler i måneden! Utenom veiavgift betaler vi kun rundt 2000kr/år (!) i ansvar per bil her. Men vi bor grisgrendt i lavrisikostrøk og har klassiske "pensjonistbiler" som Johnny og Ronny ikke ville enset en gang.

Anonymkode: 4339f...6d1

Hadde jo spart noen tusen i året på kun ansvar, men på en bil til nærmere 200.000 er det tullete. Jeg har ikke råd til å tape det, selv om sjansen er liten-har aldri hatt bruk for bilforsikring. 

Anonymkode: e9b0d...d93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke det høres spesielt dyrt ut med 5800 i året. Jeg betaler ca 8500 for en Nissan Qashqai, 2010-modell. Har full bonus etter å ha kjørt skadefritt i 30 år. 

Full kasko, parkerer på egen tomt (ikke garasje), ingen under 25 som bruker bilen, kjører ikke til og fra jobb, årlig kjørelengde er muligens satt litt høyt (12000), bor i indre ingenmannsland der du kan gå fra bilen med nøkkelen i mens du er på jobb.

Anonymkode: 0e8b3...e6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 9.2.2019 den 17.02, AnonymBruker skrev:

Jeg HAR prøvd å google litt og lete inne på de forskjellige forsikringsselskapene uten helt å finne ut av det.

Nøkkelinfo: 

Jeg er kvinne - rundt 50 år
Kia Soul el-bil som er 3 år i sommer
20.000 km pr år
Full bonus
Parkerer på egen tomt (men ikke i garasje)
Kjørt skadefritt i "hundre år"

Betaler rundt 5800 kr pr år

Hva sier dere som har peiling på sånt - er det mye?
 

Anonymkode: 080f0...cef

jeg hadde en slik også en gang..

..med ikke maks bonus og enda mer km i året betalte jeg rett i overkant av 3000 for kaskoforsikring.

shoppet litt rundt før jeg fant et forsikringsselskap som ikke skulle flå meg.

Anonymkode: aba5f...d05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7350,- her (med trafikkforsikringsavgift. 4485,- uten) for en Audi A3 2016 116hk med 12 000 km/ år

Full kasko med leiebil

Bonus 70% 3 år

Hvis prisen din inkluderer trafikkforsikringsavgift synes jeg ikke det var dyrt.

Endret av TMB
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

jeg hadde en slik også en gang..

..med ikke maks bonus og enda mer km i året betalte jeg rett i overkant av 3000 for kaskoforsikring.

shoppet litt rundt før jeg fant et forsikringsselskap som ikke skulle flå meg.

Anonymkode: aba5f...d05

Hvilket forsikringsselskap var dette?

Og til de av dere som nevner trafikkforsikring: el-biler betaler kr 0 for den ;) 

Anonymkode: 080f0...cef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.2.2019 den 18.09, AnonymBruker skrev:

Prøv kalkulatoren til forsikringsselskapene, de har alle det tilgjenglig uten at man binder seg. 

 

Sikker på at du trenger 20k km?

Anonymkode: 3ce14...c73

Sikker på det ja!
liker ikke at de skal vite mitt navn og person-nummer - hadde likt bedre at jeg kunne spørre  - kun med den  nøkkell-infoen jeg vet de trenger.... UTEN å gi dem navn og nummer (på disse kalkulatorene) 
Prøvde meg en gang i fjor med å innhente priser - men opplevde oppfølgingen som svært pågående og ubehagelig.

Anonymkode: 080f0...cef

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...