AnonymBruker Skrevet 9. februar 2019 #1 Skrevet 9. februar 2019 https://www.dagbladet.no/nyheter/slar-alarm-om-nye-oslo-tall--en-totalt-segregert-by/70744856#_ga=2.266425613.2071250146.1548623332-1342114570.1538023511 Er dette bekymringsfullt, eller overdriver Tybring-Gjedde? Anonymkode: 489a1...666
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2019 #2 Skrevet 9. februar 2019 Selvfølgelig er det bekymringfullt. Oslo er et høl. Jeg liker byen i seg selv, den er fin og har mye flott historie, flotte bygninger og er liten og intim. Det jeg ikke liker er at jeg ikke føler jeg er i Norge når jeg er der. På idrettsarrangementer osv er det stort sett 99% norske, men beveger man seg i byen er det ikke veldig norsk. Har dere vært på bussterminalen på kveldstid feks? Der er det 90% synlig ikke-norske. Anonymkode: c9ba2...425 2
Brannslangen Skrevet 9. februar 2019 #3 Skrevet 9. februar 2019 Det er trist med Oslo. Østkanten har vært en slum i mange år allerede og nå skal de jo gjøre vestkanten, som inntil nå har vært relativt trygt og idyllisk, om til en innvandrer-ghetto den óg. Jeg er glad jeg ikke bor i hovedstaden. Det er jo leit at man føler det slik, siden byen har en stolt og flott historie.
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2019 #4 Skrevet 13. februar 2019 På TV2-nyhetene for ett par kvelder siden: Reportasje A handlet om innvandrere som klagde over "slemme" politifolk som stoppet så mange innvandrer-ungdommer pp gaten. Hva skal politiet gøre da liksom når de (for å ta ett eksempel) får informasjon om lovbrudd begått av ungdom med mørk hudfarge, rykksekk og hetgenser? Skal de da gå etter etnisk norske ungdommer UTEN ryggsekk eller hettegenser? Reportasje B (rett etter reportasje A) handlet om en ungdomsgjeng på 10 eller 15 ungdommer som hadde gått til angrep med kniv på EN person som gikk helt alene. På Stovner, av alle steder. Dobbeltmoral much? Anonymkode: 97f3b...fc9 4
SoWhat? Skrevet 13. februar 2019 #5 Skrevet 13. februar 2019 (endret) På 9.2.2019 den 14.43, Brannslangen skrev: Det er trist med Oslo. Østkanten har vært en slum i mange år allerede og nå skal de jo gjøre vestkanten, som inntil nå har vært relativt trygt og idyllisk, om til en innvandrer-ghetto den óg. Jeg er glad jeg ikke bor i hovedstaden. Det er jo leit at man føler det slik, siden byen har en stolt og flott historie. Du bor ikke i Oslo, men uttaler deg likevel? Jeg bor på østkanten. Det er ikke slum. Vi har problemer med visse elementer. Vi har problemer med gjenger. Så det er en utfordring. Men slum er det ikke. Vet du hva slum er? Endret 13. februar 2019 av SoWhat? 4
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2019 #6 Skrevet 13. februar 2019 Ikke så interessant. Er allment kjent for de som ikke har skylapper på. Anonymkode: 36507...606
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2019 #7 Skrevet 13. februar 2019 1 minutt siden, SoWhat? skrev: Du bor ikke i Oslo, men uttaler deg likevel? Jeg bor på østkanten. Det er ikke slum. Vi har problemer med visse elementer. Vi har problemer med gjenger. Så det er en utfordring. Men slik er det ikke. Vet du hva slum er? Oslo har gått rett til helvete. Anonymkode: 36507...606 2
SoWhat? Skrevet 13. februar 2019 #8 Skrevet 13. februar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Oslo har gått rett til helvete. Anonymkode: 36507...606 Neida. Jeg tror at når en får ryddet opp ang gjengene så vil ting bli bedre. Det er trist med all dritt, men noe må vi klare å leve med uten å bli pessimistiske og få svart syn på alt. Gjengene er det virkelige problemet nå. Burde nok vært tatt tak i tidligere, men jeg tror jo ikke at det er for sent. Det lureste de gjør er å få inn rehabiliterte kriminelle. Det er noe som funker, for de klarer å nå inn til unge. Har noen rundt om, og de gjør en god jobb. Det er ikke nok da. Jeg vet da søren hva som bør gjøres. Det ser ikke ut til at andre har visst og vet heller. At politiet er mer offensive er veldig bra. At de faktisk stopper folk osv. De har nok bedre oversikt enn vi vet.
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2019 #9 Skrevet 13. februar 2019 1 hour ago, SoWhat? said: Du bor ikke i Oslo, men uttaler deg likevel? Jeg bor på østkanten. Det er ikke slum. Vi har problemer med visse elementer. Vi har problemer med gjenger. Så det er en utfordring. Men slum er det ikke. Vet du hva slum er? Må man bo i Oslo for å uttale seg om Oslo? Anonymkode: 054b8...db0 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2019 #10 Skrevet 13. februar 2019 1 time siden, SoWhat? skrev: Du bor ikke i Oslo, men uttaler deg likevel? Jeg bor på østkanten. Det er ikke slum. Vi har problemer med visse elementer. Vi har problemer med gjenger. Så det er en utfordring. Men slum er det ikke. Vet du hva slum er? Jo det er slum , i norsk målestokk. Slutt å bagatelliser det. Og det er Ikke lenge før det blir svenske tilstander i enkelte bydeler. Anonymkode: 88fb0...0be 2
SoWhat? Skrevet 13. februar 2019 #11 Skrevet 13. februar 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Må man bo i Oslo for å uttale seg om Oslo? Anonymkode: 054b8...db0 Jeg tror det er en stor fordel, om enn ikke en ren nødvendighet å ha erfaring med ting. Overfladisk info gir veldig fort fordommer. Så da må en ta stor høyde for at en tar feil.
SoWhat? Skrevet 13. februar 2019 #12 Skrevet 13. februar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jo det er slum , i norsk målestokk. Slutt å bagatelliser det. Og det er Ikke lenge før det blir svenske tilstander i enkelte bydeler. Anonymkode: 88fb0...0be Nei, det er ikke slum. 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2019 #13 Skrevet 13. februar 2019 1 time siden, SoWhat? skrev: Neida. Jeg tror at når en får ryddet opp ang gjengene så vil ting bli bedre. Det er trist med all dritt, men noe må vi klare å leve med uten å bli pessimistiske og få svart syn på alt. Gjengene er det virkelige problemet nå. Burde nok vært tatt tak i tidligere, men jeg tror jo ikke at det er for sent. Det lureste de gjør er å få inn rehabiliterte kriminelle. Det er noe som funker, for de klarer å nå inn til unge. Har noen rundt om, og de gjør en god jobb. Det er ikke nok da. Jeg vet da søren hva som bør gjøres. Det ser ikke ut til at andre har visst og vet heller. At politiet er mer offensive er veldig bra. At de faktisk stopper folk osv. De har nok bedre oversikt enn vi vet. Det er lite som kan gjøres med problemene så lenge det ikke føres nøyaktig statistikk, en annen ting er hvordan media holder tilbake informasjon om eventuelle gjerningsmenn. Hvis man skal få kontroll på problemene så må det tas med roten, man må også gå rett på for å fjerne statusen som kriminaliteten gir disse apekattene. Anonymkode: c96ef...192 2
SoWhat? Skrevet 13. februar 2019 #14 Skrevet 13. februar 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er lite som kan gjøres med problemene så lenge det ikke føres nøyaktig statistikk, en annen ting er hvordan media holder tilbake informasjon om eventuelle gjerningsmenn. Hvis man skal få kontroll på problemene så må det tas med roten, man må også gå rett på for å fjerne statusen som kriminaliteten gir disse apekattene. Anonymkode: c96ef...192 Hvordan mener du at en skal ta det ved roten? Konkret?
Brannslangen Skrevet 13. februar 2019 #15 Skrevet 13. februar 2019 8 minutter siden, SoWhat? said: Hvordan mener du at en skal ta det ved roten? Konkret? Kaste dem og foreldrene deres tilbake til Afrika/Midtøsten. 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2019 #16 Skrevet 13. februar 2019 18 minutter siden, SoWhat? skrev: Nei, det er ikke slum. Jo, det er det. I norsk målestokk. Slutt å far med løgner. Det er ingen andre slike steder i hele Norge som har slike ghetto bydeler som Oslo. Derfor er det slum. Vold, bilbranner, voldtekter, ran mm Anonymkode: 88fb0...0be 3
SoWhat? Skrevet 13. februar 2019 #17 Skrevet 13. februar 2019 (endret) 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jo, det er det. I norsk målestokk. Slutt å far med løgner. Det er ingen andre slike steder i hele Norge som har slike ghetto bydeler som Oslo. Derfor er det slum. Vold, bilbranner, voldtekter, ran mm Anonymkode: 88fb0...0be Vold, voldtekter og den er det dessverre flere steder. Sist i Fredrikstad i dag. Du tror ikke seriøst at disse tre kriminelle handlingene kun skjer i Oslo vel? Du holder deg oppdatert på nyheter? Ikke "den". Ran! Endret 13. februar 2019 av SoWhat?
SoWhat? Skrevet 13. februar 2019 #18 Skrevet 13. februar 2019 5 minutter siden, Brannslangen skrev: Kaste dem og foreldrene deres tilbake til Afrika/Midtøsten. Uttalelser som det der gjør ingenting bedre. Det er ikke sånt som gjør folk mildere stemt. Det er sånt som gjør alt verre. 2
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2019 #19 Skrevet 13. februar 2019 7 minutter siden, SoWhat? skrev: Vold, voldtekter og den er det dessverre flere steder. Sist i Fredrikstad i dag. Du tror ikke seriøst at disse tre kriminelle handlingene kun skjer i Oslo vel? Du holder deg oppdatert på nyheter? Ikke "den". Ran! Du minner meg om politifolka som holdt pressekonferanse om tilstanden på Holmlia.. Måtte ikke de ta til fornuft etterhvert, og innse at utfordringene stod i kø? God bedring Anonymkode: 88fb0...0be 1
SoWhat? Skrevet 13. februar 2019 #20 Skrevet 13. februar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du minner meg om politifolka som holdt pressekonferanse om tilstanden på Holmlia.. Måtte ikke de ta til fornuft etterhvert, og innse at utfordringene stod i kø? God bedring Anonymkode: 88fb0...0be Jeg har skrevet at det er utfordringer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå