Gå til innhold

Typisk oss menn å gi fordeler til flotte jenter/damer

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg leste overskriften og innledningen, og tenkte 'wow, en mann med selvinnsikt!" Men det var visst ikke helt sånn. Du gidder bare være hyggelig mot pene damer, men siden du ikke vinner noe på det, skal du være like lite hyggelig mot dem som andre? Nice....

Anonymkode: 12035...d86

Har aldri sagt at jeg ikke er normalt hyggelig mot alle, men at man blir ekstra hyggelig og blir litt "dørmatte" for enkelte. Og det er det jeg vil til livs. Har heller ikke sagt at jeg heretter skal behandle alle som luft, men være mye mer distansert og ikke risikere å få følelser for noen.

Anonymkode: 00ece...8d8

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mange jenter gjennomskuer lett hvilke gutter som er lette å få på kroken, og dersom de har dette trekket (ekstrem medgjørlighet), blir guttene som regel veldig lite interessante for jentene. Jenter tester ofte (ubevisst) gutten på om han er en av dem som gjør alt for å få henne eller om han ser ut til å klare seg helt fint uten. Dette er for å teste standarden hans for å finne ut om han har høy nok partnerverdi. Jenta kan gjerne bli sjarmert og la hvilken som helst gutt spandere drinker på henne, snakke med henne ol, men utover dette vil hun ofte ikke se høy nok partnerverdi i ham, og vil dermed ikke bli tiltrukket. Gutten bør helst være uavhengig og selvstendig, og jenta vil enkelt oppfatte dette og se på gutten med andre øyne. (Det betyr absolutt ikke at han skal være overlegen eller frekk - det fungerer mot sin hensikt)

Men - alle er forskjellige, og mye spiller inn. Noen jenter vil falle for gutter som gir dem alt også, men dette er som regel ikke en jente som er vant med å få mye oppmerksomhet fra guttene. 

- Jente som ofte havner i slike situasjoner

Anonymkode: 32c3f...e52

Jeg faller veldig lett for menn som jeg er tiltrukket av hvis de gir meg alt av sin oppmerksomhet. Men det betyr ikke at jeg faller for alle menn som gir meg oppmerksomhet nei. Det kommer helt an på om jeg liker ham.

Anonymkode: 19b3c...8c6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der har du oppskriften på bitter mann som støter jenter vekk fra seg "skal aldri være grei mot noen igjen" ok.... 

Anonymkode: 735d5...e14

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg behandler alle på samme måte som de behandler meg. Behandler de meg bra behandler jeg dem bra. Behandler de meg dårlig behandler jeg dem dårlig.

Dette gjelder for begge kjønn.

De aller fleste jeg har møtt har behandlet meg bra, så deror har jeg behandlet de fleste mennesker jeg møter bra.

Endret av Aragorn ll Elessar
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper
15 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg tror dette er noe alle ser. Damer som er attraktive får mange menn til å være ekstra greie mot dem, hente ting til dem, gjøre tjenester osv.. Jeg har gått på samme smellen mange ganger; jeg lar meg sjarmere og gjør alt jeg kan for å gjøre jenta tilfreds. Hva har det gitt MEG? Svaret er ingenting, bortsett fra trangen til å være noens nikkedukke.

Nå har jeg bestemt meg for å legge bort alle slike teite følelser, og aldri være grei mot noen pga utseende eller utstråling. Man har fordeler nok som det er, om man er pen eller har god utstråling.

Er relativt lykkelig som singel, så regner ikke dette som et tap eller forminsket mulighet til å få kjæreste. Men i denne verdenen, tror jeg det er best å være litt kald og kynisk, rett og slett.

Er det en god ordning, å distansere seg litt? 

Det at du distanserer deg kommer ikke til å få damer til å bli interessert i deg i alle fall. Du burde ikke behandle disse damene noe annerledes enn andre.

Det er naturlig å bli mer oppgiret, på osv når man treffer en man er tiltrukket av. Det er ikke nødvendigvis ødeleggende at dette skinner gjennom, men det betyr ikke at man skal gjøre hva som helst for å tilfredsstille damen. Du må sette noen grenser for hva du mener er rimelig og urimelig oppførsel også når det kommer til ting hun etterspør. 

14 hours ago, AnonymBruker said:

Mange jenter gjennomskuer lett hvilke gutter som er lette å få på kroken, og dersom de har dette trekket (ekstrem medgjørlighet), blir guttene som regel veldig lite interessante for jentene. Jenter tester ofte (ubevisst) gutten på om han er en av dem som gjør alt for å få henne eller om han ser ut til å klare seg helt fint uten. Dette er for å teste standarden hans for å finne ut om han har høy nok partnerverdi. 

Anonymkode: 32c3f...e52

Dette burde du lese ts. En slags utfordring med å ha initiativbyrden er at når man tar initiativ til å snakke med en dame så kan det være vanskelig å bedømme om løpet er kjørt dersom man får følelsen av at damen bare tar imot oppmerksomheten fordi hun liker å bli likt. Når man tar initiativ til å snakke med damer synes jeg det er greit å skille mellom de damene som bare svarer for å være hyggelig, de damene som liker oppmerksomheten, men som ikke er skikkelig interessert, og til slutt de som er interessert. De som bare liker oppmerksomheten er de som er vanskeligst å bli klok på fordi noen ganger kan man vinne damen over selv om hun ikke gir like mye tilbake som en dame som er interessert i begynnelsen av relasjonen. Jeg følger en slags generell regel (med damer jeg møter på sosiale arenaer) hvor jeg tar initiativ 2-3 ganger, og om damen ikke investerer tilbake på siste forsøk så gir jeg opp. Her kan du kan gjøre forbedringer ts. Det er viktig at damen gir tilbake i form av at hun tar kontakt, spør om å finne på noe, viser at hun bryr seg osv. Om disse tingene er fraværende burde ikke du overøse damen med oppmerksomhet, og gjøre tjenester for henne. Spar heller dette til en dame som gir like mye som du gir. 

Endret av Minesveiper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan man ikke bare være sånn passe grei mot alle, uansett hvordan de ser ut? Du trenger ikke være grei mot noen på "grunn av utseende eller utstråling", men du kan jo bare være grei, høflig og hjelpsom mot alle du møter? 

De vakre kvinnene jeg kjenner forventer ikke spesialbehandling, hverken fra menn eller andre kvinner på grunn av hvordan de ser ut, selv om de sikkert har noen fordeler av utseende. I min omgangskrets oppfører "de vakre" seg stort sett "helt normalt", uten at de utnytter noen eller legger hodet på skakke for å få viljen sin. At enkelte menn (ja, enkelte) faller pladask og blir helt tullete hjelpsomme når de møter en pen dame, er nok like mye til irritasjon som smiger. Det oppleves nemlig sjeldent som ekte, tror jeg. De er jo ikke dumme heller, de skjønner jo gjerne at det eneste mannen vil, er å komme i buksa på henne.  

TS, du skriver at du har gått på "smellen" med å varte opp pene damer mange ganger. Hva forventet du egentlig av det? Det er jo ikke slik at noen skylder deg noe annet enn høflighet, selv om du er snill. Er du bare snill mot folk fordi du vil ha noe tilbake - altså oppmerksomhet fra de pene damene? Dette hadde jeg ville reflektert over.

Du spør om det er en god ordning å distansere seg litt? Ja, jeg tror på en måte det. Du trenger ikke bli helt tullete bare fordi du møter en pen jente. Men jeg vil jo oppfordre deg til å være hyggelig og hjelpsom mot alle. Fordi det er en fin ting å gjøre, ikke fordi du skal få noe igjen for det. 

Anonymkode: ab441...62c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 hours ago, AnonymBruker said:

Nå har jeg bestemt meg for å legge bort alle slike teite følelser, og aldri være grei mot noen pga utseende eller utstråling. Man har fordeler nok som det er, om man er pen eller har god utstråling.

Bra! Da tar du ansvar selv. Det teiteste jeg ser er menn som fremstiller det som de er hjelpeløse ofre for vakre kvinner. Altså, herregud da... Er det ikke dere som skryter av å være så rasjonelle da? Dere er selvfølgelig ikke hjelpeløse ofre, dere velger å være ofre. Det er ikke nødvendig å slutte å være hyggelig mot kvinner som er pene eller har utstråling. Du kan heller skru på den rasjonelle delen av hjernen og si til deg selv at du kan drømme men ikke forvente noe som helst fra denne jenta bare fordi du er hyggelig mot henne. Hun skylder deg ingenting bare fordi du er vennlig og synes hun er pen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man er en dame som er klar over/merker at man tiltrekker seg menn pga overfladiske kvaliteter (og ikke har lavt selvbilde pga andre ting) så merker man også hvem som er der på grunn av andre ting. Og man setter kanskje ekstra pris på å bli likt for personlighet, intellekt, meninger, verdier osv. Det er et mye større kompliment å bli likt for hvem man er enn for ting man er heldig med og som kanskje ikke er der for alltid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du gir fordeler til kvinner som ikke ber om det i håp om å oppnå noe selv? Og når det ikke fungerer så er løsningen å bli kald og kynisk? 

Jaja, lykke til. 

Anonymkode: 244df...a11

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å være pen har sine fordeler :) Jeg er kvinne, og opplever alltid det du sier. Menn gjør ting for meg. Og hvorfor ikke ta det man får? Menn lar ikke sjanser gå fra seg, så det må vi damer slutte med også. Jeg vet at min forrige lønnsøkning kun skjedde fordi jeg kledde meg deretter. Pupp, smil, godprat, og knips. Det hadde aldri skjedd om jeg hadde en kvinnelig leder.. 

Anonymkode: a4fd4...0b7

Startskuddet for den typen særbehandling fra min side går når kvinnen ser opp på meg og smatter etter et kvarter med munnen rundt manndommen min. Før den tid er det lønnsberegningsmatrisen som gjelder. 

Anonymkode: 57bd1...fb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Embla82 skrev:

Om man er en dame som er klar over/merker at man tiltrekker seg menn pga overfladiske kvaliteter (og ikke har lavt selvbilde pga andre ting) så merker man også hvem som er der på grunn av andre ting. Og man setter kanskje ekstra pris på å bli likt for personlighet, intellekt, meninger, verdier osv. Det er et mye større kompliment å bli likt for hvem man er enn for ting man er heldig med og som kanskje ikke er der for alltid. 

Jeg er enig. Og jeg som har som livsmotto at man skal være mest mulig selvgående i livet setter i aller største grad pris på menn som lar meg klare ting selv og ikke hjelper før jeg spør om det enn de som virker som de undervurderer mine evner og skal løpe for å tilby sin hjelp med alt som om at jeg er svak og skjør. 

Anonymkode: 273fb...07d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...