AnonymBruker Skrevet 8. februar 2019 #1 Skrevet 8. februar 2019 Jeg tror dette er noe alle ser. Damer som er attraktive får mange menn til å være ekstra greie mot dem, hente ting til dem, gjøre tjenester osv.. Jeg har gått på samme smellen mange ganger; jeg lar meg sjarmere og gjør alt jeg kan for å gjøre jenta tilfreds. Hva har det gitt MEG? Svaret er ingenting, bortsett fra trangen til å være noens nikkedukke. Personlig har jeg aldri opplevd at jenter har gjort det samme. Selv om jeg ikke er den kjekkeste, behandler de ikke meg på noen annen måte enn de flotte mennene. Iallefall ikke på en like tydelig måte som menn gjør med damer. Jeg tenker; så urettferdig at disse jentene skal få så mye gratis bare ved å ha griseflaks med utseende, eller ha en medfødt utstråling. De legger hodet på skakke, ser uimotståelig søte ut og pang; vi menn er solgt og fortapt i jenta. Nå har jeg bestemt meg for å legge bort alle slike teite følelser, og aldri være grei mot noen pga utseende eller utstråling. Man har fordeler nok som det er, om man er pen eller har god utstråling. Er relativt lykkelig som singel, så regner ikke dette som et tap eller forminsket mulighet til å få kjæreste. Men i denne verdenen, tror jeg det er best å være litt kald og kynisk, rett og slett. Er det en god ordning, å distansere seg litt? Anonymkode: 00ece...8d8 7
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2019 #2 Skrevet 8. februar 2019 I denne verden er det sjeldent at en møter genuine mennesker. Det kommer egentlig an på hvem man er som person. Er du for kald og distanserer deg for mye, kan du ende opp helt alene. Er du sårbar og stoler på noen det samme du møter dem, kan du tiltrekke personer du aldri ville hatt rundt deg. Er du godhjertet, eller egentlig bare naiv? Er du kynisk og kald, eller bare paranoid? Finnes det noe i midten? Kan du egentlig stole på noen? Det er ditt valg. Du kan være kynisk og kald så mye som du vil. Så lenge du behandler de som du mener gir deg respekt med den samme respekten, skal ting gå bra. Anonymkode: f907e...056 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2019 #3 Skrevet 8. februar 2019 Så du vil gå fra den ene ytterligheten til den andre? Anonymkode: 305a1...d21 4
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2019 #4 Skrevet 8. februar 2019 Kanskje du heller kan begynne med å være grei og vennlig mot alle? Ikke bare se etter pene damer med ønske om å imponere dem. Du kan begynne med å involvere deg med mennesker generelt. Og bare være god. Anonymkode: c3a32...93b 24
SoWhat? Skrevet 8. februar 2019 #5 Skrevet 8. februar 2019 Pene mennesker( ihvertfall kvinner) får fordeler på flere arenaer. Menn er jo litt enkle sånn... Kanskje du skal være like allright mot alle. Din dumhet får en si. 9
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2019 #6 Skrevet 8. februar 2019 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så du vil gå fra den ene ytterligheten til den andre? Anonymkode: 305a1...d21 Nei, jeg tenker en balansegang er det beste. Men mer i retningen litt distansert og kynisk, enn å sette seg i en utnyttelsesposisjon. Anonymkode: 00ece...8d8
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2019 #7 Skrevet 8. februar 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, jeg tenker en balansegang er det beste. Men mer i retningen litt distansert og kynisk, enn å sette seg i en utnyttelsesposisjon. Anonymkode: 00ece...8d8 Du virker så ensporet og målrettet at de fleste vil gjennomskue deg. Damer generelt ønsker seg en genuint bra mann. Du er derimot bare ute etter å høste fra enkelte. Ikke ekte. Det vil si at du fremstår som usympatisk og grunn. Anonymkode: c3a32...93b 4
Katten.2.0 Skrevet 8. februar 2019 #8 Skrevet 8. februar 2019 Hva med å behandle dem som likeverdige? Mennesker flest vil bli godt behandlet, men forgudelse kjeder. 9
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2019 #9 Skrevet 8. februar 2019 Har ei venninne som er akkurat sånn du beskriver, smiler, skakker på hodet og alle menn sikler som hunder og gjør alt hun ber om. "Alle" tror hun er interressert i de og ser ut som, unnskyld uttrykket men idioter. Hun er bare hyggelig og tenker ikke engang på at menn oppfatter det som flørt. Anonymkode: 6d920...576 10
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2019 #10 Skrevet 8. februar 2019 Mange jenter gjennomskuer lett hvilke gutter som er lette å få på kroken, og dersom de har dette trekket (ekstrem medgjørlighet), blir guttene som regel veldig lite interessante for jentene. Jenter tester ofte (ubevisst) gutten på om han er en av dem som gjør alt for å få henne eller om han ser ut til å klare seg helt fint uten. Dette er for å teste standarden hans for å finne ut om han har høy nok partnerverdi. Jenta kan gjerne bli sjarmert og la hvilken som helst gutt spandere drinker på henne, snakke med henne ol, men utover dette vil hun ofte ikke se høy nok partnerverdi i ham, og vil dermed ikke bli tiltrukket. Gutten bør helst være uavhengig og selvstendig, og jenta vil enkelt oppfatte dette og se på gutten med andre øyne. (Det betyr absolutt ikke at han skal være overlegen eller frekk - det fungerer mot sin hensikt) Men - alle er forskjellige, og mye spiller inn. Noen jenter vil falle for gutter som gir dem alt også, men dette er som regel ikke en jente som er vant med å få mye oppmerksomhet fra guttene. - Jente som ofte havner i slike situasjoner Anonymkode: 32c3f...e52 3
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2019 #11 Skrevet 8. februar 2019 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mange jenter gjennomskuer lett hvilke gutter som er lette å få på kroken, og dersom de har dette trekket (ekstrem medgjørlighet), blir guttene som regel veldig lite interessante for jentene. Jenter tester ofte (ubevisst) gutten på om han er en av dem som gjør alt for å få henne eller om han ser ut til å klare seg helt fint uten. Dette er for å teste standarden hans for å finne ut om han har høy nok partnerverdi. Jenta kan gjerne bli sjarmert og la hvilken som helst gutt spandere drinker på henne, snakke med henne ol, men utover dette vil hun ofte ikke se høy nok partnerverdi i ham, og vil dermed ikke bli tiltrukket. Gutten bør helst være uavhengig og selvstendig, og jenta vil enkelt oppfatte dette og se på gutten med andre øyne. (Det betyr absolutt ikke at han skal være overlegen eller frekk - det fungerer mot sin hensikt) Men - alle er forskjellige, og mye spiller inn. Noen jenter vil falle for gutter som gir dem alt også, men dette er som regel ikke en jente som er vant med å få mye oppmerksomhet fra guttene. - Jente som ofte havner i slike situasjoner Anonymkode: 32c3f...e52 For å være fair mot meg selv, så gjør jeg ikke dette med alle jenter som er flotte. Jeg har gjort dette mest med en jente som jeg var virkelig interessert i. Nær forelskelse. Det var ikke sånn at jeg var enig i alt hun sa og jattet med og gjorde alt hun spurte om. Selvhevdelsen min er det ikke noe galt med. Men ja, jeg likte å gjøre henne tilfreds. Til de fleste jenter, også de flotte, holder jeg en viss avstand. Samtidig har jeg sett menn i slutten av 40-åra gjør det samme med jenter på 20, og det er da jeg reflekterer litt over det. At vi menn er ganske patetiske. Anonymkode: 00ece...8d8 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2019 #12 Skrevet 9. februar 2019 Det er noe tåpelig over det å gå over til å bli helt kald og kynisk. Du kan vel være et helt normalt menneske som behandler folk med respekt, høflighet og vennlighet uansett hvordan dette mennesket ser ut? Problemet ditt ligger i at du ser på de kvinnene som noe du må forgude kun fordi de er pene, men egentlig er de bare mennesker som man kan behandle som et hvilket som helst annet menneske. Man trenger ikke å imponere alle bare fordi de er pene. Anonymkode: b558c...69e 2
Utroligfortilet Skrevet 9. februar 2019 #13 Skrevet 9. februar 2019 Vel gutter er ikke noe bedre.. jeg opplever alltid det samme som deg av gutter.. jeg gir alt dessverre.. jeg er en person som liker og skjemme bort og det blir utnyttet fra dag én, og jeg sier til meg selv hver dag at jeg må slutte, men jeg sliter med å endre min væremåte.. og for meg betyr det å ende opp såret.. Siste jeg flørtet med var helt super trodde jeg, men skjønte i ettertid at det var et spill for han, jeg lagde mat, når han ba meg på en øl så kjøpte jeg alltid med, han handlet inn litt mat få ganger, han fikk koble seg på min Spotify familie slik at han fikk musikken sin, han fikk sumobrukeren min for å se på kamper, ja lista er vel lang, skal sies at vi datet i 5 mnd frem til jeg fikk vite at han enda holdt på med sin x også.. Men alle har vært sånn.. jeg blir alltid utnyttet både av venner, familie og mannfolk.. og nå har jeg skjønt det at jeg holder meg singel, og venneløs.. familien har jeg lite kontakt med.. har en sønn og vi koser oss så jeg kjenner følelsen, ville bare si at det er menn der ute som er helt like disse damene du snakker om.. og alle damer er heller ikke slik du beskriver.. selv om det garantert er mange av de.. 2
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2019 #14 Skrevet 9. februar 2019 Blir jo som å investere 1000 på lotto hver uke. Synes du det er gøy, så kjør på. Ser du på det som en investering, blir du naturligvis skuffet. Anonymkode: d2874...8ac 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2019 #15 Skrevet 9. februar 2019 Å være pen har sine fordeler Jeg er kvinne, og opplever alltid det du sier. Menn gjør ting for meg. Og hvorfor ikke ta det man får? Menn lar ikke sjanser gå fra seg, så det må vi damer slutte med også. Jeg vet at min forrige lønnsøkning kun skjedde fordi jeg kledde meg deretter. Pupp, smil, godprat, og knips. Det hadde aldri skjedd om jeg hadde en kvinnelig leder.. Anonymkode: a4fd4...0b7 2
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2019 #16 Skrevet 9. februar 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Å være pen har sine fordeler Jeg er kvinne, og opplever alltid det du sier. Menn gjør ting for meg. Og hvorfor ikke ta det man får? Menn lar ikke sjanser gå fra seg, så det må vi damer slutte med også. Jeg vet at min forrige lønnsøkning kun skjedde fordi jeg kledde meg deretter. Pupp, smil, godprat, og knips. Det hadde aldri skjedd om jeg hadde en kvinnelig leder.. Anonymkode: a4fd4...0b7 Og hva er i tilfelle jobben din? Anonymkode: c3a32...93b 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2019 #17 Skrevet 9. februar 2019 Jeg leste overskriften og innledningen, og tenkte 'wow, en mann med selvinnsikt!" Men det var visst ikke helt sånn. Du gidder bare være hyggelig mot pene damer, men siden du ikke vinner noe på det, skal du være like lite hyggelig mot dem som andre? Nice.... Anonymkode: 12035...d86 6
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2019 #18 Skrevet 9. februar 2019 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og hva er i tilfelle jobben din? Anonymkode: c3a32...93b Bemanning- og rekrutteringsbyrå. Anonymkode: a4fd4...0b7
s0la Skrevet 9. februar 2019 #19 Skrevet 9. februar 2019 (endret) 9 hours ago, AnonymBruker said: Kanskje du heller kan begynne med å være grei og vennlig mot alle? Ikke bare se etter pene damer med ønske om å imponere dem. Du kan begynne med å involvere deg med mennesker generelt. Og bare være god. Anonymkode: c3a32...93b Dette Jeg gjør det selv, er snill og hyggelig med alle fordi jeg vil være sånn som person. Tenker... Hva vil jeg bli husket som? Jo, vil være den som er glad, vennlig og åpen. Den vil jeg være. Jeg ofrer jo mye mer for min kjære, og er jo ekstra hyggelig med han, spanderer på han, hjelper han mer; fordi jeg er mer glad i han enn alle andre. Det gjorde jeg under dating og, det var en sjanse jeg tok. Vel... nå handlet det jo om pene mennesker da. Han er jo det og. Tror ikke jeg forskjellsbehandler ut i fra utseende uten at det er følelser involvert. Men så klart, får man aldri noe tilbake og blir behandlet dårlig gang på gang så skjønner jeg jo hvorfor man vil «gi opp». Endret 9. februar 2019 av s0la
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2019 #20 Skrevet 9. februar 2019 Tenker at du kan takke deg selv, når du lar deg blende av noens utseende. Da er man virkelig grunn. En kvinne som er glad i deg tilbake, vil flytte fjell for deg også. Men det spørs om du finner sånne damer, når du kun ser på ytre attributter. Anonymkode: f8875...828 6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå