Cyndaquil Skrevet 8. februar 2019 #1 Skrevet 8. februar 2019 Hvis man er gravid og hadde litt symptomer, men som så ble helt borte, kan det bety missed abortion? Om det desverre er tilfelle, hvor lang tid vil det gå før kroppen skjønner at forsterket er dødt og starter aborten? Må man kanskje gå slik i ukesvis 😔? Jeg er gravid med nummer 2, ca 5 uker + 3 dager. Jeg hadde litt voksesmerter i magen forige helg, og var litt småkvalm om kveldene. Men så gadet seg, jeg har ingen som helst symptomer. God energi. Hadde det ikke vært for de positive testene hadde jeg aldri gjettet at jeg var gravid. På ultralyd på tirsdag så legen at jeg gravid, alt jeg så var en bittelitten vannsekk. Så tidlig ser man ikke stort mer sa legen. jeg var så dum å komme innpå en artikkel om spontanabort. Det sto det blandt annet sto at ved missed abortion kan symptomer bli plutselig gå over 😮 og nå har jeg en stor klump i halsen 😱 . Jeg har ikke neste ultralyd før 27 februar. Om fostret mitt allerede er dødt, må jeg gå slik i ukesvis før kroppen starter en abort? Eller vil den trolig iløpet av de neste dagene starte aborten så jeg slipper uvissheten? 27 februar virker pluselig en evighet til. Vil bare grine. mitt første barn er 10 mnd gammel. Med han var jeg aldri kvalm. Men uke 5 med han hadde jeg mye voksesmerter, ømme bryst og ble ble fort sliten av å gå tur. Ammer han forsatt. Jeg er så glad i den lille overaskelsen min. Jeg vil ikke miste det 😢 . Hver kveld håper jeg dagen etter skal by på symptomer
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2019 #2 Skrevet 8. februar 2019 Ved MA så varierer det nok hvor lang tid det går før fosteret er dødt til kroppen oppdager det og støter det ut.. Har selv opplevd MA tidligere, men da oppdaget vi det kun dager etter fosteret døde da jeg var på tidlig UL. Selv har jeg ikke hatt andre symptomer enn uteblitt mensen når jeg har vært gravid rundt uke 5-6 i mine svangerskap (har et barn fra før og snart termin igjen) 😊 Generellt lite symptomer, så for meg er det vanlig. Så tidlig er det ikke lett å se mye nei og jeg skjønner du synes det er lenge til 27. februar! Kan du ikke få tatt HCG måling i neste uke hos fastlegen din? Da får du jo en pekepin på det. Prøv å ikke google så mye rundt abort/MA framover. Vet det er lettere sagt enn gjort, men det gjør at man bare blir mer bekymret.. Du har jo ikke blødd noe enda, så jeg tror det her går rette veien! Masse lykke til!😊 Anonymkode: a27f3...129
Leilani Skrevet 8. februar 2019 #3 Skrevet 8. februar 2019 Jeg var også bekymret for det. Mistet symptomene mine i uke 7. Men du, det er ikke sannsynlig at du har en MA bare fordi symptomene er borte. Plutselig var jeg verken kvalm, hadde såre bryter eller gikk på do så ofte. Symptomene kom tilbake rundt uke 9 (denne uka). Nå er jeg litt kvalm og har ligasmerter. Helt normalt at symptomene kommer og går. Jeg sjekka noen norske forum og ble vettskremt fordi folk beskrev missed abortion. Men når jeg sjekka Baby Center forumet (amerikansk nettside og appe som har vunnet flere priser) så var det side opp og side ned med kvinner som har opplevd akkurat det samme og som det gikk helt fint med. De hadde tatt UL og mange har kommet så langt at de kjente liv. Hvis du blir veldig bekymret så kan jeg anbefale det forumet da det beroliget meg iallefall. På babyverden og klikk.no var det mange som snakka om MA og jeg ble helt uttafor. Ikke bra å lese! Det er statistisk usannsynlig at du har en MA selv om du ikke har symptomer, da det er veldig liten andel som opplever det. Føler med deg❤️ og lykke til 🙂 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2019 #4 Skrevet 8. februar 2019 MA skjer vel oftest senere enn du er kommet. Der du er nå er spontanabort det som skjer i såfall. Og d ville u merket. Ikke alle har supersterke symptomer. Jeg hadde også vekslende symptomer , det var nok også fordi jeg ikke hadde supersterke symptomer. Anonymkode: 200fd...193
Cyndaquil Skrevet 8. februar 2019 Forfatter #5 Skrevet 8. februar 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Ved MA så varierer det nok hvor lang tid det går før fosteret er dødt til kroppen oppdager det og støter det ut.. Har selv opplevd MA tidligere, men da oppdaget vi det kun dager etter fosteret døde da jeg var på tidlig UL. Selv har jeg ikke hatt andre symptomer enn uteblitt mensen når jeg har vært gravid rundt uke 5-6 i mine svangerskap (har et barn fra før og snart termin igjen) 😊 Generellt lite symptomer, så for meg er det vanlig. Så tidlig er det ikke lett å se mye nei og jeg skjønner du synes det er lenge til 27. februar! Kan du ikke få tatt HCG måling i neste uke hos fastlegen din? Da får du jo en pekepin på det. Prøv å ikke google så mye rundt abort/MA framover. Vet det er lettere sagt enn gjort, men det gjør at man bare blir mer bekymret.. Du har jo ikke blødd noe enda, så jeg tror det her går rette veien! Masse lykke til!😊 Anonymkode: a27f3...129 Tusen takk for gode ord ❤️ Kanskje en HCG måling kan hjelpe litt på psyken ja. Vet du om man får svaret samme dag eller om man må vente mange dager? jeg er så fortvilt. Det er så tabubelagt å være knyttet til er foster. Selv ikke mannen min viser forståelse for at at jeg er nedfor og engstelig. Blir bare oppgitt over meg. Det er ekstra vondt. om noen som er gravid og sliter med kvalme og ubehag leser dette, dere er heldige! Dere kjenner at dere er gravide, dere slipper å lure på hva som er galt.
Cyndaquil Skrevet 8. februar 2019 Forfatter #6 Skrevet 8. februar 2019 7 minutter siden, Leilani skrev: Jeg var også bekymret for det. Mistet symptomene mine i uke 7. Men du, det er ikke sannsynlig at du har en MA bare fordi symptomene er borte. Plutselig var jeg verken kvalm, hadde såre bryter eller gikk på do så ofte. Symptomene kom tilbake rundt uke 9 (denne uka). Nå er jeg litt kvalm og har ligasmerter. Helt normalt at symptomene kommer og går. Jeg sjekka noen norske forum og ble vettskremt fordi folk beskrev missed abortion. Men når jeg sjekka Baby Center forumet (amerikansk nettside og appe som har vunnet flere priser) så var det side opp og side ned med kvinner som har opplevd akkurat det samme og som det gikk helt fint med. De hadde tatt UL og mange har kommet så langt at de kjente liv. Hvis du blir veldig bekymret så kan jeg anbefale det forumet da det beroliget meg iallefall. På babyverden og klikk.no var det mange som snakka om MA og jeg ble helt uttafor. Ikke bra å lese! Det er statistisk usannsynlig at du har en MA selv om du ikke har symptomer, da det er veldig liten andel som opplever det. Føler med deg❤️ og lykke til 🙂 Takk for oppmuntring 😊 jeg prøver ikke å ta sorger på forskudd. Men dagene går og ingen symptomer dukker opp igien. Jeg føler jeg allerede har mistet min elskede spire, og får bare heller bli positivt overasket om der er liv der på neste kontroll.
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2019 #7 Skrevet 8. februar 2019 Jeg hadde det veldig likt! Men som andre sier, det er heelt normalt og ikke å ha symptomer så tidlig. Kvalmen du kjente tidligere kan ha vært tilfeldig, og smertene kan ha vært festesmerter (det hadde jeg hvert fall). Jeg gikk og ventet og ventet på kvalmen.. den bare kom aldri. Fikk litt såre brystvorter etterhvert, men det kom og gikk. Fikk på toppen av det hele en blødning i uke 6, og samme dag forsvant de såre brystvortene. Da trodde jeg løpet var kjørt. Det gikk helt fint! Jeg fikk aldri noen særlige symptomer i det hele tatt. Bestilte meg tidlig ultralyd i uke 12 siden jeg ikke klarte å skjønne at jeg kunne være gravid. Og der lå det et sprell levende foster uke 28 nå og bortsett fra spark og litt voksende mage har jeg fortsatt ingen plager eller symptomer. Prøv å ikke tenke for mye på det! MA er ikke i nærheten av like vanlig som SA.. ikke les for mye på forum.. det ødelegger for psyken, trust me 😅 Lykke til videre og gratulerer med spiren ❤ Anonymkode: a6590...c0b
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2019 #8 Skrevet 9. februar 2019 20 timer siden, Cyndaquil skrev: Tusen takk for gode ord ❤️ Kanskje en HCG måling kan hjelpe litt på psyken ja. Vet du om man får svaret samme dag eller om man må vente mange dager? jeg er så fortvilt. Det er så tabubelagt å være knyttet til er foster. Selv ikke mannen min viser forståelse for at at jeg er nedfor og engstelig. Blir bare oppgitt over meg. Det er ekstra vondt. om noen som er gravid og sliter med kvalme og ubehag leser dette, dere er heldige! Dere kjenner at dere er gravide, dere slipper å lure på hva som er galt. For å måle HCG må man først ta én blodprøve også en til 2 dager etter for å se om det er økning (men dette kjenner du sikkert til). Nå husker jeg ikke helt, men du får vel vite tallet der og da eller hvertfall dagen etter hvis du ringer, men så er det jo det tallet på den siste blodprøven som er viktigst selvfølgelig. Dette trenger du jo egentlig ikke time for da du bare må ta blodprøve, så ville ringt dit på mandag å si du er bekymret og forklare situasjonen slik at du får tatt deg en tur 😊 For meg så har det hjulpet i hvertfall... Skjønner så altfor godt din bekymring! Krysser fingrene for at alt er bra.🤞🏼💕 Anonymkode: a27f3...129
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2019 #9 Skrevet 9. februar 2019 Be om HCG måling du. Bekymringer i svangerskapet er stressende. Mest sannsynlig er alt i orden, du er tross alt veldig tidlig på vei. Men forteller dette likevel: Hadde MA for et par år siden. Hadde symptomer frem til uke 12 ca. Tenkte det var normalt. kontroll hos jordmor i uke 14 var det null funn av hjertelyd og dermed sendt på UL. Hadde en MA som kroppen tydeligvis ikke hadde tenkt å gjøre noe med..... I ditt tilfelle er en SA mer sannsynlig, men dra til fastlege og be om måling likevel. Lykke til Anonymkode: 25de0...370 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2019 #10 Skrevet 9. februar 2019 Jeg visste jeg kom til abortere, lenge før jeg fikk bekreftet MA. Men der var flere tegn på at noe var galt enn bare lite symptomer. Jeg blødde ikke rødt, men spotblødde brunt ved dobesøk. Det var det som gjorde meg skråsikker. Jeg ville ikke vært bekymret om du ikke har noen form for blødning. Anonymkode: 9c8ce...af5 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2019 #11 Skrevet 9. februar 2019 Hei, Jeg hadde også lite symptomer i uke 5, og mye mindre "mensmurringer" (eller voksesmerter i livmor) i 2. Sv.skap enn i første. Så å si ingenting i 2., når jeg tenker meg om:) Skjønner godt at du blir stresset, men prøv å tenke at sannsynligheten er størst for at det går bra, hvis du klarer å tenke sånn? Krysser fingrene for deg! Anonymkode: 0e8bf...ed8
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2019 #12 Skrevet 9. februar 2019 Jeg hadde det omvendt😞 Kvalm, trøtt og en mage som vokste. Allikevel viste det seg at fosteret i magen ikke hadde levd på 3-4 uker da jeg var på ultralyd. Anonymkode: 4e421...306
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2019 #13 Skrevet 9. februar 2019 Jeg også blødde, spottet og blødde friskt blod. Ikke all verdens av symptomer hadde jeg heller.. men det var likevel ikke noe abort som skjedde. Så selv blødninger kan ha andre forklaringer. Ville bestilt en time hos privat gynekolog og ta en ultralyd. Du er straks 6 uker og da bør du kunne høre hjertet snart. Anonymkode: 200fd...193
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå