Gå til innhold

Strikk - tynnere garn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal strikke perleflettegenseren av Andrea Kvale. Oppskriften sier at jeg skal bruke Drops Air (anbefalt pinnestørrelse 5mm), men jeg har mange nøster med Drops Sky (anbefalt pinnestørrelse 4mm). Oppskriften forutsetter pinnestørrelse 5mm, i utgangpsunkt i Drops Air.

Nå lurer jeg på om det er mulig å strikke denne genseren med enkelt garn i Drops Sky.

I såfall, hvilke pinnestørrelse bruker jeg?

Anonymkode: 497cd...650

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om du strikker den med 4 mm pinner vil vel da genseren bli mindre i størrelse. Jeg mener på at jeg strikket en genser med et pinnenummer tykkere og selv om jeg strikket den i XS og jeg er XS-S så ble det en stor small til liten medium i størrelse. Husk også at du vil også måtte ha en annen garnmengde. Du må se på garnlengde på det garnet du har i forhold til det som er anbefalt også, for det kan skje at man går tom for garn om garnlengden din er kortere enn anbefalt garn. 

Jeg ville prøvd å strikke med 5 mm først og sett om det ble fint. Hvis ikke ville jeg strikket med 4 mm og strikket den en størrelse større enn det som egentlig passer, så for meg da ville jeg strikket den i størrelse S når jeg vil ha XS

Anonymkode: cefd2...07b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat her må jeg sitere en av @Vera Vinge sine mange innlegg og anbefalinger, strikk prøvelapp.  :)

Anonymkode: 206d8...f1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...