Gå til innhold

Noen om kjenner til Vigor & Sage hundefor?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har foret hunden vår på Royal Canin fra han var valp etter anbefaling fra oppdretter, men har hele tiden slitt med at han ikke har særlig matlyst og vi må "lure" ham til å spise. En venn av meg anbefalte å prøve Vigor & Sage da det visstnok smaker mer og inneholder lite/ingen kornprodukter. Ettersom dette er for meg et ukjent merke håper jeg det er noen som har erfaringer å dele. Er det et bra for? Eller er det same shit som annet tørrfor med mer eksklusivt design på emballasjen?

Anonymkode: 3c892...4bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har bare prøvd kattegodteriet, men en ellers ganske kresen pus digga det. Bare husk å gi litt nytt for av gangen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er klart det har noe å si på hvilken mat hunden eller katten har :)

Ta en tur innom din lokale dyrebutikk å snakk med de ansatte.

Det er en stor fordel å ikke mate med kornprodukter da hunder og katter egentlig ikke er ''designet'' til å fordøye korn og mye karbohydrater.

Jeg er veldig fan av Orijen/Acana eller Farmina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vigor and sage til pusegitten vår. Han er veldig glad i det :)

 

Anonymkode: 145cb...113

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/7/2019 at 9:41 PM, AnonymBruker said:

Vi har foret hunden vår på Royal Canin fra han var valp etter anbefaling fra oppdretter, men har hele tiden slitt med at han ikke har særlig matlyst og vi må "lure" ham til å spise. En venn av meg anbefalte å prøve Vigor & Sage da det visstnok smaker mer og inneholder lite/ingen kornprodukter. Ettersom dette er for meg et ukjent merke håper jeg det er noen som har erfaringer å dele. Er det et bra for? Eller er det same shit som annet tørrfor med mer eksklusivt design på emballasjen?

Anonymkode: 3c892...4bd

Tror du det er bra at det ikke inneholder kornprodukter? 

 

Anonymkode: 6dda4...9d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De har erstattet korn med grønnsaker. 

Jeg har sett hunder spise gulrøtter, men ikke beite i kornåkeren 😜

Anonymkode: 52d76...226

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet om alle tilfellene av hjertesvikt som følge av slik foring? 

Anonymkode: 6dda4...9d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du vet om alle tilfellene av hjertesvikt som følge av slik foring? 

Anonymkode: 6dda4...9d7

Kilder?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er en artikkel fra spesialistene i ernæring ved Tufts University. http://vetnutrition.tufts.edu/2018/11/dcm-update/

Her er en oppdatering fra den Amerikanske kennelklubben, som forklarer hvorfor FDA (am. Mattilsynet)  etterforsker disse produsentene.

Her er en journalistisk fra The W.  posthttps://www.google.no/amp/s/www.washingtonpost.com/amphtml/news/animalia/wp/2018/08/29/grain-free-exotic-dog-food-linked-to-heart-disease/

Hvis du trenger flere kan du søke på dette selv. Jeg informerte om dette her på forumet for mange måneder siden, men det trigget bare en debatt om at jeg var idiot... så jeg ga opp. Nå er forskningen publisert, så nå bør norske hundeeiere begynne å ta tilvett.http://www.aaha.org/blog/NewStat/post/2018/12/05/939101/Article-Grain-free-diets-are-market-driven-fads-with-no-proven-link-to-dilated-cardiomyopathy-in-dogs.aspx

Anonymkode: 6dda4...9d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FDA har faktisk gått ut og advart mot slike dietter. Sånn i tilfelle det ikke kom frem fordi referansene ikke ble lest. 

Anonymkode: 6dda4...9d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...