Gå til innhold

Venninnes barneoppdragelse..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Venninna mi gjør så mange ting jeg ikke synes er ok.

Vet ikke hvordan jeg skal ta det opp.

Hadde selvsagt sagt ifra direkte og tidligere om det var noe helt uforsvarlig.

Har i det siste tatt meg selv i å tenke: fy søren det kunne aldri falt meg inn å gjøre, etter vi har lagt på telefonen. 

Hvordan tar man opp saker man reagerer på rundt oppdragelse av hennes barn? 

Anonymkode: 9901a...805

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan du gi eksempler? Er det omsorgssvikt nærmest eller hva? Hvor alvorlig det er, avgjør min mening om det er noe jeg synes du skal legge deg opp i og kommentere, eller ikke.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du barn selv? Hvordan vet du at din måte er den rette og hennes helt borti natta gæern?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg har gjort de siste 19 årene når det gjelder barna til min søster og mine svigerinner er å telle til 10 og gjenta stille for meg selv: Not my circus, not my monkeys.

Anonymkode: 14780...78f

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tre barn selv.

Hun også.

En av hennes er under ett år. Og dette barnet lar hun være alene i stua i første etasje mens hun går opp å dusjer. Da krabbet dette barnet bare fritt rundt, og kan jo virkelig slå seg eller dra ned ting som kan dette over osv. 

Hun sitter i tlf i en-to timer når babyen prøver få oppmerksomhet. HVER dag. Og nærmest ignorere at den vil få kontakt. Hun kler babyen helt feil i forhold til årstid når man er ute. Hun lar det andre barnet på 1,5år være alene i godt over en time i en annen etasje mens hun forsøker legge babyen. Mens dette barnet griner å sa at det var redd.. ville ikke være alene nede i stua. 

Har flere eksempler som jeg velger ikke skrive her. 

Ts, mamma på 39.

 

Anonymkode: 9901a...805

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har tre barn selv.

Hun også.

En av hennes er under ett år. Og dette barnet lar hun være alene i stua i første etasje mens hun går opp å dusjer. Da krabbet dette barnet bare fritt rundt, og kan jo virkelig slå seg eller dra ned ting som kan dette over osv. 

Hun sitter i tlf i en-to timer når babyen prøver få oppmerksomhet. HVER dag. Og nærmest ignorere at den vil få kontakt. Hun kler babyen helt feil i forhold til årstid når man er ute. Hun lar det andre barnet på 1,5år være alene i godt over en time i en annen etasje mens hun forsøker legge babyen. Mens dette barnet griner å sa at det var redd.. ville ikke være alene nede i stua. 

Har flere eksempler som jeg velger ikke skrive her. 

Ts, mamma på 39.

 

Anonymkode: 9901a...805

Dette er jo omsorgssvikt... skjønner deg godt. Hun kan da faen ikke holde på slik. Jeg hadde sagt ifra og vært ditekte. Om det ikke hjelper er bv neste steg...

Fy faen...

Anonymkode: 8afae...759

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Barnevernet er definitivt riktig instans ja.. Men jeg tipper du ikke tør å melde. 

Anonymkode: a6204...ad5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et barn på under et år som krabber, og barn nr 2 på 1,5 år? Gått fort i svinga her ja... 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Butterfly20 skrev:

Et barn på under et år som krabber, og barn nr 2 på 1,5 år? Gått fort i svinga her ja... 

Heheh tenkte ikke over det selv med en gang men ja... noe skurrer...

Anonymkode: 8afae...759

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Heheh tenkte ikke over det selv med en gang men ja... noe skurrer...

Anonymkode: 8afae...759

Min feil.. den ene blir to snart, og den andre er ca. 9 mnd. 

Anonymkode: 9901a...805

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres jo helt fjernt ut!! Om det er en reell situasjon så bør du faktisk kontakte bv ja!! 

Anonymkode: bfdff...453

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min feil.. den ene blir to snart, og den andre er ca. 9 mnd. 

Anonymkode: 9901a...805

Det var da voldsom hva du bommet med i utgangspunktet... avsløøøøørt

Anonymkode: 8afae...759

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var da voldsom hva du bommet med i utgangspunktet... avsløøøøørt

Anonymkode: 8afae...759

Hva med å bare svare på problemstillingen?? Ts har nok bomma litt med alder med vilje for å anonymisere litt ekstra. Helt forståelig. 

Anonymkode: bfdff...453

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du får jo komme med korrekt alder på ungene når du tar fram de eksemplene du gjør. Men en går ikke fra et lite barn når en dusjer! Du skriver at du ville tatt det opp om det var helt uforsvarlig. Det ER helt uforsvarlig. Blir bare irritert på sånne som deg som skriver om så alvorlige tilfeller uten å si fra til den det gjelder, og heller skriver inn hit. For hva tror du folk vil råde deg til? Det er jo helt åpenbart at du må si fra! Jez

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var da voldsom hva du bommet med i utgangspunktet... avsløøøøørt

Anonymkode: 8afae...759

Dette er faktisk ikke noe å tulle med. 

Jeg går nesten i surr, fordi ungene er veldig tette. Jeg har beklaget at jeg skrev feil. 

Anonymkode: 9901a...805

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei i byen min fikk barnevernet på seg da barnehageansatte oppdaga at hu bar ungen ut i bilen uten sko og jakke på vinteren. I hjemmet fant barnevernet tomme vodkaflasker overalt, og mer ble sikkert oppdaga som jeg ikke har hørt gjennom jungeltelegrafen. Barna er nå i fosterhjem.

Mener ikke at venninna di er på dette nivået, men kan ikke skade å sende anonym melding.

Anonymkode: 1ccd2...59f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det hadde vært mye enklere for denne kvinnen hvis hun hadde lekegrind, ikke at man skal gå fra et barn alene i 1 time for det, men han kan gå fra rommet og føle seg tryggere på at ikke barnet skader seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...