Musemor Skrevet 10. april 2005 #1 Skrevet 10. april 2005 Jeg er skikkelig forvirret om dagen.. Skal prøve å bestemme oss for hvilken barnevogn vi skal velge. Jeg ønsker en vogn som jeg kan bruke fra 0-3 år uten å måtte skiftes. Og jeg ønsker ikke at den skal være for stor og klumpete. Jeg har sett litt på Teutonia sine vogner og synes de ser tøffe og ikke for store ut. Eler bør jeg gå for feks. tradisjonsrike Simo sin kombi/douvogn??? Er det noen som kan tenke seg å fortelle hva dere har brukt, og om dere er fornøyd/misfornøyd? Jeg trenger sårt litt hjelp Hilsen fra Musemor som idag er 27+2 dager på vei
Gjest Anonymous Skrevet 10. april 2005 #2 Skrevet 10. april 2005 Hei! Ja jeg kan anbefale Emmaljuna sin edge vogn. Den er stor, men helt perfekt. God plass og masse utstyr. Stilig! Sikker og best i test på den siste undersøkelsen som ble gjort i Tyskland.
Nanella Skrevet 10. april 2005 #3 Skrevet 10. april 2005 Hei! Jeg har Teutonia mistral og er fornøyd med den. Eneste er at det er litt liten plass under vognen, men det er jo ikke det som er det viktigste. Jeg angrer ikke på at vi valgte denne.
momo Skrevet 10. april 2005 #4 Skrevet 10. april 2005 Jeg kjøpte simo kombivogn til jenta mi, det skulle jeg ikke ha gjort, for den brukte jeg til hun var 6 mnd, da slutta vi og bruke den. Likte ikke helt sportsvogndelen og den ble litt tung og stor. Bytta da til en teutonia y2k, den var jeg kjempefornøyd med. Når jeg skal ha en til, så skal jeg ha Jane slalom, det er en sportsvogn med 3 hjul, første hjul er bevegelig. Man får kjøpt stor bag til og bruke på vogna og bilsete man kan bruke på vogna. Vogna veier bare 8 kg, så den er jo veldig lett. Ellers er jo OTH en veldig populær vogn.
Litz Skrevet 10. april 2005 #5 Skrevet 10. april 2005 Vi hadde Quinny-vogn til datteren vår. Brukte den i ca 3 år, hver eneste dag... og den så fortsatt ikke brukt ut. Svært solid, gode hjul og lett å trille. Vi hadde Quinny Y2K Millennium. Vet at de nyere modellene er enda bedre. Bla så er bremsesystemet skiftet ut.
Musemor Skrevet 10. april 2005 Forfatter #6 Skrevet 10. april 2005 Takk for svar så langt, selv om jeg ikke ble mindre forvirret nå Silje:): Hadde du softbag oppi de første månedene eller?
Chiquita Skrevet 10. april 2005 #7 Skrevet 10. april 2005 Og jeg har Simo duo-vogn, og er kjempefornøyd
Cr@sh Skrevet 10. april 2005 #8 Skrevet 10. april 2005 Og jeg har Simo duo-vogn, og er kjempefornøyd Har Simo Kombivogn og er også veldig fornøyd!
Nanella Skrevet 10. april 2005 #9 Skrevet 10. april 2005 Ja jeg har brukte softbag til hun var 4 mnd. Kunne brukt den lengere også, men trenger den heller ikke. Et tips hvis du skal kjøpe denne så er den billigere i Sverige hvis du ikke bor alt for langt unna da... Jeg er hvertfall kjempefornøyd!!!
kariannemor Skrevet 11. april 2005 #10 Skrevet 11. april 2005 Vi kjøpte en teutonia y2k system, 3 hjul med softbag og sportsvogn del... kjempe tøff! Den kan jeg anbefalle :-)
Amanja Skrevet 11. april 2005 #11 Skrevet 11. april 2005 Jeg har Brio kombivogn, er veldig fornøyd, men jeg har aldri hatt noen andre vogner enn den da..
Gjest molla glemtåloggeinn Skrevet 11. april 2005 #12 Skrevet 11. april 2005 Hei du. Jeg hadde en Brio Kombivogn til førstemann. Bærebaggen ble omentrendt ikke brukt. Dette er nå 10 år siden, og nå skal jeg snart ut og titte på vogner igjen. Er bare 5+2 ennå, så jeg har god tid.. Men gud bedre for et virrvarr av vogner det har blitt siden sist jeg tittet etter dem. Det er jo SÅ mye og velge mellom... Kunne egentlig tenke meg en Briovogn igjen jeg, men om det blir kombi eller en mykbag er jeg usikker på.
Musemor Skrevet 11. april 2005 Forfatter #13 Skrevet 11. april 2005 Ja det er jo et hav av modeller å velge mellom! :o Er det noen av disse vognene man kan ha i vanlig bil uten å måtte demontere hele vognen? (BMW, litt stor bil)
Gjest celine Skrevet 11. april 2005 #14 Skrevet 11. april 2005 Jeg har bare erfaring med kombivogner fra Brio og Simo. Av disse anbefaler jeg Simo, da den er litt lengre. Guttene mine var ikke lange av vekst, men likevel syns jeg de vokste ut av bag'en på Brio'n litt for tidlig.
Nanella Skrevet 11. april 2005 #15 Skrevet 11. april 2005 Aner ikke om jeg får vognen inn i en vanlig bil, har selv stasjonsvogn. Men den er ikke så stor og tung så tror det går bra, men spørs om du får plass til så mye annet da... Men det gjelder jo med alle typer vogner. Tror ikke man kan gå igjennom alle typer vogner og bestemme seg for hvilke som er best. Det er jo også smak og behag. Det jeg var ute etter var en vogn som ikke var så høy og en som man kunne snu håndtaket på og en som var lett og trille da vi går masse tur. Likte også utseende på teutonia mistral veldig godt.
kariannemor Skrevet 11. april 2005 #16 Skrevet 11. april 2005 Et lite tips kan jo være å kjøpe en barnevogn hvor sportsvogndelen kan stå begge veier.. Slik at når du begynner å bruke den kan ungen fortsatt se på mamma/pappa, men heller snu den når de blir litt mer nysgjerrige slik at de for se "hele verden".. Tror nok mange små blir litt skeptiske og redde hvis mamma plutselig blir "borte"... Hvis du er ussikker på om vognen passer i bilen din, er det jo bare å spørre forhandler om dere kan få teste det... Men da er det en fordel å ha vasket bilen på forhånd, slik at dere ikke skitner til vogna! Lykke til!
Elle Melle Skrevet 11. april 2005 #17 Skrevet 11. april 2005 Hvis jeg var deg, hadde jeg lest på snartmamma.com (underforum: utstyr-barnevogner) og på nybaktmamma.com (underforum: klær/utstyr). Der er de gale etter vogner alle mann, og du finner gode oversikter over alle merker og hvilke erfaringer folk har gjort seg. Poenget er vel å først definere behov, og så velge vogn. Jeg trenger en lett vogn, og har dermed valgt OTH (noe jeg har skjønt er veldig moderne, men det visste jeg ikke før etter at den var bestillt. Men leveringstiden på 4mnd. var jo et hint...). Da må dilldall og polstring vike for trillekomfort og vekt. Kanskje du har bil og ikke skal bære vognen noe særlig i trapper, og da kan du ta et helt annet valg. Mange angrer siden på at de har kjøpt tung kombivogn, og ender opp med å bytte til en lettere trille når de skal gå over til sportvognsdelen. En douvogn vil være litt romsligere i bagen (ofte), og litt letttere, men bagen kan være mer styr å ta med seg fordi den ikke er løs. Men mange har gode patenter slik at det går ganske fort likevel (OTH f.eks.... ).
Pasha Skrevet 12. april 2005 #18 Skrevet 12. april 2005 Komivogn skjønner jeg jo hva er (bag + sportsdel er det ikke?).. men mykbag? Hva er det? er bare litt nysjerig her
jomfru74 Skrevet 13. april 2005 #19 Skrevet 13. april 2005 har ikke begynt å bruke den ennå, men vi valgte quinny av den grunn at håndtaket ble høyt nok også for mannen. Teutonia, simo, brio og emmaljunga var alle så lave at han måtte gå med bøyd rygg...
Elle Melle Skrevet 13. april 2005 #20 Skrevet 13. april 2005 har ikke begynt å bruke den ennå' date=' men vi valgte quinny av den grunn at håndtaket ble høyt nok også for mannen. Teutonia, simo, brio og emmaljunga var alle så lave at han måtte gå med bøyd rygg...[/quote'] Noen vogner kan man kjøpe håndtakforlenger til, hvis man er høy eller lang i beina (og dermed kommer for nærmt vognen når man går). OTH for eksempel... (jeg ER frelst med hensyn til denne vognen ja...)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå