Gjest ¤_Fairytale_¤ Skrevet 25. august 2002 #1 Del Skrevet 25. august 2002 Å begå selvmord er en egoistisk handling, men ofte frister den tanken. I går kuttet jeg meg opp ved pulsåra, og det blødde veldig mye. Men så tenkte jeg; Hva ville kjæresten min si? Blir det ikke litt feigt å dø fra alle problemene? Så jeg knyttet et tørkle rundt, og la meg til å sove. Nå ser jeg hele tiden bort mot skapet.. Mot pillene som gjør at hvis jeg tar ca 34 stk, så dør jeg. Fingrene mine kribler etter å ta i pilleboksen. Jeg prøver å tenke på grunner til at jeg vil leve, og grunner til at jeg ikke vil leve, og det virker som det er flest grunner til at jeg ikke vil leve.. Lurer på om jeg tør. Jeg er sikkert så feig at jeg ikke tør å ta mitt eget liv engang, når jeg har ødelagt alle andres. Sukk... :cry: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nirvana Skrevet 25. august 2002 #2 Del Skrevet 25. august 2002 Å begå selvmord er en egoistisk handling (...) Jeg er sikkert så feig at jeg ikke tør å ta mitt eget liv... Å begå selvmord er det mest egoistiske som finnes! Det vet du tydeligvis selv og. Så hvorfor kaller du deg feig når du ikke gjør det? Du er ikke feig som ikke tar livet ditt. Du er feig om du tar livet ditt! :evil: Det at du forteller det her er jo et rop om hjelp, et tegn på at du egentlig ikke vil ta livet ditt. Det at du klarte å stoppe blødningene ved å knytte noe rundt såret viser jo at du ikke virkelig ønsket å dø... :-? Søk hjelp, snakk med kjæresten din, foreldre, lege osv. Det er mange som er glad i deg (å joda! det er sant!) og som gjerne vil hjelpe deg om du bare lar dem få lov! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest eminel Skrevet 25. august 2002 #3 Del Skrevet 25. august 2002 Selv om du har det jævlig vondt med deg selv og andre ikke kan kjenne din smerte, så er det mest egoistiske du kan gjøre å ta ditt eget liv! Hva hadde du gjort om typen, noen i din familie eller noen av vennene dine hadde tatt sitt eget liv????! Det var du som ville vært igjen med smerten. Tenk på alle som hadde blitt knust hvis du hadde tatt livet ditt. Og tenk på alt du går glipp av i livet! Jeg ble selv sendt til psykolog fordi jeg kuttet meg opp på armer og bein med kniv og saks i 8. klasse. Jeg ville dø for jeg hadde ingen venner. Jeg trodde ingen brydde seg om meg. Jeg syntes jeg var den styggeste jenta jeg noen gang hadde sett, og jeg var ikke flink til noe (trodde jeg)... Men ting forandret seg. Jeg fikk noen interesser. Fikk meg nye venner (som var grei mot meg), flyttet hjemmefra og skulle klare meg selv og fikk et bedre forhold til familien min, ble sammen med en nydelig gutt, og følte meg ikke så mislykket lenger. Har fremdeles tunge dager, men det går fort over. Jeg ønsker ikke å dø lenger, jeg er heller livredd for døden. Håper virkelig at du kommer på andre tanker Ice White!! Som Maria sa, så bør du snakke med folk rundt deg om problemene dine. Det er mange som er glad i deg vet du... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Duchess..... Skrevet 27. august 2002 #4 Del Skrevet 27. august 2002 Jeg har vært i den situasjonen du er i nå, hatt de samme tankene om å slippe unna alt det vonde..bare sove. Jeg kaller det ikke egoistisk å ta livet sitt. Ja, mange blir sittende igjen, men ingen mennesker har valgt å bli født, og ingen mennesker kan beskyldes for å være egoistiske om de velger å avslutte livet sitt. Det er et personlig valg. Det er en dyp tragedie, og det finnes alltid en årsak. Vedkommende som tar livet sitt er dypt deprimert og det er en livsfarlig sykdom som ingen som ikke har vært der noengang kan forstå. Det er lett å kalle det egoistisk, men jeg synes ikke det er det. Når alt føles svart og håpløst, så føles det som den eneste løsningen. Som jeg sa så har jeg hatt de samme tankene som deg. Jeg vet ikke hvor mange liter jeg har grini, rast og ikke sett løsningen på noenting. Tro meg, det hjelper ikke å dø. Det er vanskelig å tenke positivt, jeg vet det, men du må. Ikke bare for de rundt deg, som er så inderlig glad i deg, men også for deg selv og din egen del. Livet kan bli bedre, selv om veien er tøff og hard, det finnes alltid et håp og en vei framover, en vei opp. Tar du livet ditt har du gitt opp kampen, du har tapt og innfinni deg med at du ikke skal leve. Det er feil, du har også livets rett, du er verdt noe, du er verdt MYE Ice_white, og det er altfor tidlig å dø ennå. Jeg veit det er tøft, jeg veit det føles helt uutholdelig og at smertene er grusomme. Men hold ut, IKKE GI OPP ! Tar du livet ditt, vil du gå glipp av så ye, for jeg skal love deg, selv om du neppe tror meg nå: Det vil bli bedre, og en dag vil du være glad du ikke tok livet ditt ! Det er jeg, sjeleglad jeg ikke gjorde det den gangen da alt føltes så svart og ingen løsning syntes. Men jeg krabba meg sakte men sikkert opp av hullet, og jeg er så glad jeg hadde igjen det lille snev av fornuft som jeg hadde, den fornuften som gjør at jeg sitter her i dag. Tenk på de rundt deg, selv om du kanskje, slik jeg trodde, selv tror at de ikke kommer til å savne deg, at de kommer til å være fornøyde når du er borte, at de ikke liker deg og at de ikke er glade i deg. Det er en forferdelig vrangforestilling. Og den er livsfarlig. Alvorlig depresjon, som også jeg har hatt, er det du har nå, og eneste måten å komme ut av det på, er å få hjelp. Det er det eneste som nytter. Veien er lang, og veien er tung, men ikke gi deg, kjemp, bruk alle de kjreftene du ikke har til ¨komme deg gjennom dette,. Jeg lover, det blir bedre ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 28. august 2002 #5 Del Skrevet 28. august 2002 altså, det å ta livet sitt er feigt! D et er helt sikkert! og livet vil bli bedre en dag, det er like sikkert som om at du heter det du heter! så ikke gi opp! en dag vil du være jævlig glad for at du ikke gjorde det du gjorde, og at du ikke kunne forstå hva du tenkte på! DET er verdens deiligste følelse det, og vite at det er ingenting som knekker deg! men at du kun lærer av det, slik at det blir noe positivt ut av det. Du må ta tiden til hjelp, og la de vonde følelsene dø ut, slik at de positive kan komme frem! og tenk gjerne på alle de positive tingene du kan oppleve i livet! se gjerne litt humoristisk på deg selv også og verden! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 28. august 2002 #6 Del Skrevet 28. august 2002 Slettet... Ironi, eller ei... Prøv å vise litt medmenneskelighet om ikke annet... @lfa (mod) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madison Skrevet 28. august 2002 #7 Del Skrevet 28. august 2002 Christoffer het han.. Og jo man husker godt navnet på bekjente som tar selvmord. Resten regner jeg med var sterkt ironi.. Prøver å lese litt mellom linjene dine waco. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 28. august 2002 #8 Del Skrevet 28. august 2002 slettet... @lfa (mod) Waco Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 28. august 2002 #9 Del Skrevet 28. august 2002 Kjære Ice_White. Skjønner at du har det vanskelig akkurat nå.... Og det er virkelig leit å høre... Her på kvinneguiden, er det desverre ingen profesjonelle som kan hjelpe deg. Og vi bruker også å lukke alle tråder som handler om selvmord. Det vi kan gjøre, er å legge ut noen linker til andre nettsteder, der du kan få bedre veilledning... http://www.mentalhelse.no/ Har desverre ingen flere linker akkurat nå, men hvis du føler for det, så må du bare ta kontakt. Så vil vi prøve å hjelpe deg så godt vi kan... ' Varme klemmer fra @lfa (mod) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg