Gå til innhold

Finnes det liv etter døden?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mistet nettopp et veldig nært familiemedlem, og kjenner på en bunnløs sorg jeg ikke kan beskrive. Jeg trenger å finne et lyspunkt i sorgen, og vil så gjerne tro og håpe at vi en vakker dag møtes igjen. Men det er vanskelig å tro på noe øyet ikke kan se. Er det noen andre her inne som tror på dette - altså liv etter døden?

Anonymkode: 2ca7a...c40

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er umulig å vite om det er liv etter døden. 

Anonymkode: 7b103...772

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det er umulig å vite om det er liv etter døden. 

Anonymkode: 7b103...772

Jeg vet det. 

Anonymkode: 2ca7a...c40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det noen andre her inne som tror på dette - altså liv etter døden?

Anonymkode: 2ca7a...c40

Ja. Jeg gjør. Jeg er sikker. Man kan ikke opphøre å eksistere. Det er bare kroppen som dør. Ikke personen som bor i kroppen.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror sjelen går videre og lever videre i et nyfødt barn. Men at en ikke husker mye fra sitt forrige liv. Det er mer erindringer og fornemmelser. Noen barn husker helt klare ting fra steder/omgivelser/hendelser det ikke har vært eller har opplevd. 

Omgivelsene her er ikke slik jeg hadde erindringer om når jeg var barn. 

Anonymkode: d8ae7...2ab

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var leit å se Ts. Det er vondt å oppleve.

Jeg vet ikke om jeg tror 100% akkurat, men det jeg alltid har trodd mest på er reinkarnasjon. Og da eksisterer man jo i mellomtiden også. 

❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bilbao7
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mistet nettopp et veldig nært familiemedlem, og kjenner på en bunnløs sorg jeg ikke kan beskrive. Jeg trenger å finne et lyspunkt i sorgen, og vil så gjerne tro og håpe at vi en vakker dag møtes igjen. Men det er vanskelig å tro på noe øyet ikke kan se. Er det noen andre her inne som tror på dette - altså liv etter døden?

Anonymkode: 2ca7a...c40

Leste et sted: 

"Jeg er en ordentlig stabukk. Hvis alle mennesker her på jorden slo seg sammen for å fortelle meg at sjelen dør med kroppen, ville det ikke endre det grann på min overbevisning, for jeg vet at min sjel ikke vil dø"

Personen du mistet vil være tilstede i livet ditt, selv om du ikke vil kunne snakke direkte med vedkommende. For de vi elsker forsvinner merkelig nok ikke.

Og jeg tror, som skrevet over, at mine vil jeg møte igjen på et vis den dagen jeg dør. Jeg kan ikke forklare det. Og det er greit.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Bilbao7 said:

Leste et sted: 

"Jeg er en ordentlig stabukk. Hvis alle mennesker her på jorden slo seg sammen for å fortelle meg at sjelen dør med kroppen, ville det ikke endre det grann på min overbevisning, for jeg vet at min sjel ikke vil dø"

Personen du mistet vil være tilstede i livet ditt, selv om du ikke vil kunne snakke direkte med vedkommende. For de vi elsker forsvinner merkelig nok ikke.

Og jeg tror, som skrevet over, at mine vil jeg møte igjen på et vis den dagen jeg dør. Jeg kan ikke forklare det. Og det er greit.

 

 

Det er godt å lese slikt!! Tusen takk :dagens-rose: TS

Anonymkode: 2ca7a...c40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Du burde se på long Island medium er helt overbevist om at det er ekte. 

Anonymkode: 6dd82...c15

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg finner trøst i å snakke med mine foreldre som er gått bort, og mener jeg får svar💖

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kan aldri vite, men jeg tror nok det meste er skrevet/sagt for å trøste.  Jeg har med. status "gjenopplivet med positivt resultat".   Var faktisk klinisk død en stund etter en hjertestans, nøyaktig hvor lenge vet jeg ikke. Alt var helt svart. Jeg har fått masse spørsmål, om ikke jeg så en tunell, et lys eller hørte stemmer fra forfedre som ropte på meg. Men nei, jeg må skuffe alle sammen.  Det var absolutt ingenting. Så det har nok styrket troen min på at når det er slutt, så er det nok slutt. Men det kan jeg jo ikke si, da folk har behov for et håp i en vanskelig situasjon.

Anonymkode: 22e6e...f1d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

En kan aldri vite, men jeg tror nok det meste er skrevet/sagt for å trøste.  Jeg har med. status "gjenopplivet med positivt resultat".   Var faktisk klinisk død en stund etter en hjertestans, nøyaktig hvor lenge vet jeg ikke. Alt var helt svart. Jeg har fått masse spørsmål, om ikke jeg så en tunell, et lys eller hørte stemmer fra forfedre som ropte på meg. Men nei, jeg må skuffe alle sammen.  Det var absolutt ingenting. Så det har nok styrket troen min på at når det er slutt, så er det nok slutt. Men det kan jeg jo ikke si, da folk har behov for et håp i en vanskelig situasjon.

Anonymkode: 22e6e...f1d

Et nært familiemedlem, som opplevde noe tilsvarende det du forteller her, har sagt det samme. Det er «ingen ting» på «den andre siden». 

Nå er samme person død, og selv om jeg vet hva som vil skje med kroppen, liker jeg tanken på at han er et sted hvor han har det bra og gjør de tingene han likte best å gjøre. 

Anonymkode: 7cc9e...b42

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

På 6.2.2019 den 20.22, AnonymBruker skrev:

Mistet nettopp et veldig nært familiemedlem, og kjenner på en bunnløs sorg jeg ikke kan beskrive. Jeg trenger å finne et lyspunkt i sorgen, og vil så gjerne tro og håpe at vi en vakker dag møtes igjen. Men det er vanskelig å tro på noe øyet ikke kan se. Er det noen andre her inne som tror på dette - altså liv etter døden?

Anonymkode: 2ca7a...c40

Ja det tror jeg, har opplevd kontakt selv. Uforklarlige ting som ikke kan forklares på annen måte. Men man må ha bena plantet på jorda og lytte til sin indre stemme. 

Anonymkode: b466e...95f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Om du tror på et liv etter døden blir det jo lettere for deg å ta imot døden. Selv tror jeg man bare sovner inn, samme som når man får narkose

Jeg ser også på døden som målet i livet, dit skal alle. Befrielsen, da er slaveriet over. Så det gjelder virkelig å tenke på hvordan man lever livet sitt, svært få gjør dette. De tenker aldri på at livet er en gang, lever ofte etter kravene og forventingene av samfunnet. Vi er ekstremt styrt av sosial kontroll i norge, ramaskrik så fort vi ikke følger flokken eller såkalt konformitet.

Selv valgte jeg å bryte helt ut av flokkmentalitet å ble fri som menneske.

Anonymkode: 7ff5e...eea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Jeg tror det finnes et liv etter døden. Har opplevd uforklarlige ting, som  gjør at jeg tror på det. Det finnes mer mellom himmel og jord enn det vi vet om. Så jeg har stor tro på av vi vil få se hverandre igjen etter døden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kittykat skrev:

Jeg tror det finnes et liv etter døden. Har opplevd uforklarlige ting, som  gjør at jeg tror på det. Det finnes mer mellom himmel og jord enn det vi vet om. Så jeg har stor tro på av vi vil få se hverandre igjen etter døden.

 

Vil du dele? Hilsen jente som så gjerne vil tro, og er livredd døden.

Anonymkode: 9a9cb...e7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Vil du dele? Hilsen jente som så gjerne vil tro, og er livredd døden.

Anonymkode: 9a9cb...e7c

Når jeg var liten jente og vi bodde i et hus ute på landet, så våknet jeg en dag av et skrik i rommet mitt. Det var en litt ekkel opplevelse for en liten jente. Fortalte det til mine foreldre og min mor sa at jeg kanskje hadde hørt en stukken gris 😏 Men jeg vet hva jeg hørte og det var ikke et dyr. Jeg opplevde også en gang at min eldre søster gikk inn på rommet mitt og inn på vaskerommet (man måtte gå via mitt rom). Jeg snakket til henne, men hun reagerte ikke. Senere så sa jeg dette til henne, men hun hadde ikke vært der.

I et annet hus, så var kom det lyder fra underetasjen når jeg var i overetasjen og omvendt. Lyder som skritt av at noen går over gulvet, vann som renner o.l.

En gang så jeg også et spøkelse. Jeg var ute og gikk med en venninne i nærheten av der hun bodde og så noen som gikk rundt en sving lenger framme. Jeg løp etter (av en eller annen grunn). Når jeg fortalte venninnen min hvordan denne personen så ut og hva hun hadde på seg, så sa venninnen min at hun hadde sett den samme personen. 

Dette var i nærheten av et sted hvor det en gang var en skole som hadde brent ned og personen vi så var mest sannsynlig en lærer fra denne skolen.

Folk kan mene hva de vil, men jeg vet hva jeg har opplevd. Jeg mistet min mor for 1 år siden og jeg liker å tro at hun er på andre siden og venter eller er her og passer på alle barna sine ❤️

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...