Gå til innhold

Symaskintrøbbel


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har en singer start 1306 jeg har trøbbel med. Problemet er at maskina setter seg fast. Jeg hører at den prøver å sy da jeg trykker på pedalen, men ingenting skjer, den bare durer og det høres ut som noe holder den igjen. Noen ganger funker den i kanskje 8 sting, før den låser seg igjen. Den løsner hvis jeg syr fort, men med en gang jeg roer ned tempoet funker den noen sting også sitter den fast igjen. Den har vært sånn fra 1. prosjekt, og nå blir jeg bare frustrert, og skjønner ikke hva det kan være. Låser den seg fra første sting forsvinner overtråden ut av nåla. Jeg har tredd maskina uendelig med ganger, har bytta nål, har åpna opp for å se etter om noe sitter fast et eller annet sted, bruker spole som fulgte med maskina, har prøvd diverse type tråder, forskjellige type stoff, og har ingen flere ideer.. Noen som kan hjelpe? Fikk maskina til jul, og har kun fullført et prosjekt og etter det latt den stå, for jeg kaster den snart ut vinduet. 

Anonymkode: 4ed29...829

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er ingen symaskin ekspert, men det høres jo ut som en reklamasjonssak.

Anonymkode: 9b536...e4b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Jeg har en singer start 1306 jeg har trøbbel med. Problemet er at maskina setter seg fast. Jeg hører at den prøver å sy da jeg trykker på pedalen, men ingenting skjer, den bare durer og det høres ut som noe holder den igjen. Noen ganger funker den i kanskje 8 sting, før den låser seg igjen. Den løsner hvis jeg syr fort, men med en gang jeg roer ned tempoet funker den noen sting også sitter den fast igjen. Den har vært sånn fra 1. prosjekt, og nå blir jeg bare frustrert, og skjønner ikke hva det kan være. Låser den seg fra første sting forsvinner overtråden ut av nåla. Jeg har tredd maskina uendelig med ganger, har bytta nål, har åpna opp for å se etter om noe sitter fast et eller annet sted, bruker spole som fulgte med maskina, har prøvd diverse type tråder, forskjellige type stoff, og har ingen flere ideer.. Noen som kan hjelpe? Fikk maskina til jul, og har kun fullført et prosjekt og etter det latt den stå, for jeg kaster den snart ut vinduet. 

Anonymkode: 4ed29...829

Reklamasjonsgrunn dersom maskinen har vært slik fra dag/prosjekt en. 

Helt uholdbart at en maskin ikke syr. Les forbrukerkjøpsloven og sett deg inn i retyighetene dine.

https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2002-06-21-34/KAPITTEL_6#§32

Anonymkode: 2f2a7...eb3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville reklamert på den.

For øvrig kan dette skje med min Singermaskin når spolen er satt i feil vei, eller hvis tråden på spolen er for stram. Det kan også være trøbbel med stingplata, nåla kan stå skjevt f.eks. Men for meg er det ofte krøll på undersiden av stoffet om maskinen stopper opp. Hva skjer om du manuelt kjører ned nåla når den ikke vil bevege seg? 

Anonymkode: bd781...1a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal klage på den på morgenen. Stoffet har aldri krøllet seg for meg, og da jeg prøver å vri på den manuelt er det veeeldig tungt. Faren min så på den i stad, uten tråd og bare vred på hjulet, så ble den veldig tung, så noe er galt med den. 

Anonymkode: 4ed29...829

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal klage på den på morgenen. Stoffet har aldri krøllet seg for meg, og da jeg prøver å vri på den manuelt er det veeeldig tungt. Faren min så på den i stad, uten tråd og bare vred på hjulet, så ble den veldig tung, så noe er galt med den. 

Anonymkode: 4ed29...829

Håper det ordner seg, synes nesten du burde få noe ekstra for alt styret, for jeg vet hvordan den frustrasjonen føles 😛

Anonymkode: bd781...1a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Håper det ordner seg, synes nesten du burde få noe ekstra for alt styret, for jeg vet hvordan den frustrasjonen føles 😛

Anonymkode: bd781...1a8

Hadde vært fint :P Må jo kjøre en halv time per vei til dit den ble kjøpt også :)

 

Dette er jo min første egne symaskin også, så jeg har trodd hele tiden at det er noe jeg har gjort galt, men det kan ikke være det lenger :P Har prøvd alt av tips og løsninger på nettet, men ingen konkrete for mitt tilfelle, for min hadde ingen tråd som satt fast eller masse lo i seg, den satt bare fast i seg selv :P

Anonymkode: 4ed29...829

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...