AnonymBruker Skrevet 6. februar 2019 #1 Del Skrevet 6. februar 2019 Noen sa til meg at det de salter veiene med er sjøvann, med hevet saltinnhold til 35%. Trettifem prosent!! For det første...sinnssykt saltinnhold. For det andre: Kan de bare bruke sjøvann? Ikke no fare for å suge opp marint liv? Anonymkode: 3de99...31b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2019 #2 Del Skrevet 6. februar 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Noen sa til meg at det de salter veiene med er sjøvann, med hevet saltinnhold til 35%. Trettifem prosent!! For det første...sinnssykt saltinnhold. For det andre: Kan de bare bruke sjøvann? Ikke no fare for å suge opp marint liv? Anonymkode: 3de99...31b Er vel for lite salt da. Dumt å sprute vann på veien om vinteren. Anonymkode: 44812...a41 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2019 #3 Del Skrevet 6. februar 2019 Her bruker de iallefall salt, ikke vann. Men saltet smelter is og snø så det blir til vann. Har aldri hørt snakk om å bruke saltvann på veiene og jeg bor sammen med en av de som styrer vedlikeholdet på veiene i Agder. Mulig noen har misforstått hva som foregår når veiene saltes. Anonymkode: 67d6b...d38 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2019 #4 Del Skrevet 6. februar 2019 Jeg tviler sterkt på at det sprøytes sjøvann på veien. Men det stemmer at det brukes varierende grader av vått salt/saltløsning, og ikke bare tørt salt. Hva som velges kommer an på forholdene, dvs. temperatur, nedbør m.m. Anonymkode: 4a95b...d1e 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2019 #5 Del Skrevet 6. februar 2019 I Bergen bruker man saltlake med 22% saltinnhold. Det blandes i store tanker og pumpes over på bilene. Om det snør, brukes befuktet salt, da fuktes tørrsaltet med lake før det spres av tallerkenen. Tørrsalt bruker lengre tid på å virke om ikke noen går/kjører på det, derfor brukes befuktet om man har utstyr til det. Hilsen salte- og brøytebilsjåfør. Anonymkode: e3b63...313 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2019 #6 Del Skrevet 6. februar 2019 Trodde det var en saltlake blanding som ble brukt. Ikke salt sjøvann, men ferskvann blandet med salt for å lage salt vann. Anonymkode: e750a...434 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2019 #7 Del Skrevet 6. februar 2019 Dødehavet har 33% saltinnhold. Anonymkode: e3b63...313 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 6. februar 2019 #8 Del Skrevet 6. februar 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: I Bergen bruker man saltlake med 22% saltinnhold. Det blandes i store tanker og pumpes over på bilene. Om det snør, brukes befuktet salt, da fuktes tørrsaltet med lake før det spres av tallerkenen. Tørrsalt bruker lengre tid på å virke om ikke noen går/kjører på det, derfor brukes befuktet om man har utstyr til det. Hilsen salte- og brøytebilsjåfør. Anonymkode: e3b63...313 Leste dette 3 ganger før jeg forsto at det ikke sto befruktet salt 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lutetium 71 Skrevet 6. februar 2019 #9 Del Skrevet 6. februar 2019 19 minutter siden, Rumle skrev: Leste dette 3 ganger før jeg forsto at det ikke sto befruktet salt Kan godt være de blander oppi litt befruktet salt også. Det formerer seg ihvertfall som bare rakkeren på vinteren. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 6. februar 2019 #10 Del Skrevet 6. februar 2019 Akkurat nå, Lutetium 71 skrev: Kan godt være de blander oppi litt befruktet salt også. Det formerer seg ihvertfall som bare rakkeren på vinteren. Du skal bare se på det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2019 #11 Del Skrevet 6. februar 2019 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: I Bergen bruker man saltlake med 22% saltinnhold. Det blandes i store tanker og pumpes over på bilene. Om det snør, brukes befuktet salt, da fuktes tørrsaltet med lake før det spres av tallerkenen. Tørrsalt bruker lengre tid på å virke om ikke noen går/kjører på det, derfor brukes befuktet om man har utstyr til det. Hilsen salte- og brøytebilsjåfør. Anonymkode: e3b63...313 Tusen takk! Anonymkode: 3de99...31b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BerntHulken Skrevet 6. februar 2019 #12 Del Skrevet 6. februar 2019 4 timer siden, Rumle skrev: Leste dette 3 ganger før jeg forsto at det ikke sto befruktet salt Verpesyk?🤣 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 6. februar 2019 #13 Del Skrevet 6. februar 2019 18 minutter siden, æøå* skrev: Verpesyk?🤣 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå