Gjest Timmi Skrevet 10. april 2005 #1 Del Skrevet 10. april 2005 Jeg trenger å vite min nøyaktige kroppsvekt. Har skjønt at man da skal veie seg om morgenen, før man spiser. Jeg gikk på vekta rett etter at jeg stod opp i dag, den viste da 57,5. Så leste jeg avisen, drakk et glass vann og spiste en neve mandler før jeg skulle trene, og da jeg gikk på badet for å skifte, gikk jeg på vekta igjen - nå viste den 56,7. Hvilken vekt skal jeg da notere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 10. april 2005 #2 Del Skrevet 10. april 2005 Snodig, at du veide mindre andre gangen. Jeg ville ha gått på badet og tisset og veid meg etterpå, og notert den vekten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 10. april 2005 #3 Del Skrevet 10. april 2005 Syns også det var litt rart - særlig siden jeg hadde drukket et par dl. og spist bittelitt i mellomtiden... Første gang jeg veide meg hadde jeg bare stått opp og tisset før jeg gikk på vekta. Andre gangen hadde jeg altså fått i meg bittelitt, vært på do, og gikk på vekta igjen. Syns dette var vanskeligt å bli klok på, ja, men vekta skal være riktig, og jeg veide meg to ganger hver gang, for å være sikker, og fikk akkurat samme resultat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Timmi Skrevet 10. april 2005 #4 Del Skrevet 10. april 2005 Og det var meg som glemte å skrive navnet mitt over her... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dagoberta Skrevet 10. april 2005 #5 Del Skrevet 10. april 2005 Da jeg vokste opp med slankehysterisk mor og søster, lærte jeg at det er vekta på søndags morgen, etter dobesøk, som gjelder Men hvor riktig det er, er jeg ikke sikker på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Timmi Skrevet 10. april 2005 #6 Del Skrevet 10. april 2005 Du mener altså den første vekta, Dagoberta? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dagoberta Skrevet 10. april 2005 #7 Del Skrevet 10. april 2005 Ja, det var den jeg mente Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leviin Skrevet 10. april 2005 #8 Del Skrevet 10. april 2005 Syns også det var litt rart - særlig siden jeg hadde drukket et par dl. og spist bittelitt i mellomtiden... Første gang jeg veide meg hadde jeg bare stått opp og tisset før jeg gikk på vekta. Andre gangen hadde jeg altså fått i meg bittelitt, vært på do, og gikk på vekta igjen. Syns dette var vanskeligt å bli klok på, ja, men vekta skal være riktig, og jeg veide meg to ganger hver gang, for å være sikker, og fikk akkurat samme resultat. Vært på do og tømt magen, ikke tisset altså, den andre gangen? I så fall har du vel forklaringen der. Husk at det vi har i tarmene våre også veier noe. Dessuten må du ta med i betraktning at vekta di kanskje kan vise litt feil, og at den vil variere litt fra gang til gang du går på den. Prøv å vei deg to ganger like etter hverandre og se om vekta blir nøyaktig den samme da. Antagelig vil du oppdage litt variasjon i nøyaktigheten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Catwoman Skrevet 11. april 2005 #9 Del Skrevet 11. april 2005 Vekta kan variere med 4 kilo på en dag, har jeg lest. Så jeg har funnet at det å vite hvor mye man egentlig veier, ikke er så godt å finne ut av. Men du både trente og var på do mellom de to veiingene. Så syns jeg ikke det e rså rart at vektne viste mindre. Jeg husker at jeg pleide å veie mindre etter at jeg hadde trent. I den perioden jeg både veide meg og trente. Noe som mest sannsynlig kommer av væsketap. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trudi Skrevet 11. april 2005 #10 Del Skrevet 11. april 2005 Da jeg vokste opp med slankehysterisk mor og søster, lærte jeg at det er vekta på søndags morgen, etter dobesøk, som gjelder Men hvor riktig det er, er jeg ikke sikker på Søndag morgen nekter jeg å veie meg. Er vel ingen annen dag man spiser så mye som akkurat kvelden før. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå