Gå til innhold

Hva kan jeg gjøre?


-LykkeLiten-

Anbefalte innlegg

I september snakket jeg med en fotograf som lurte på om jeg ville stille som modell. Bildene er litt mørke, typ bdsm, nakenbilder osv. Han er profesjonell og har firma og mange betalende kunder. Jeg skulle få bildene selv, og evt peke ut hvilke han kunne få bruke. Jeg sa meg villig til dette, og vi hadde en morsom fotoshoot. I november mottok jeg ett bilde, ett portrett. I dag har jeg sendt 3 meldinger for å høre om jeg snart kan få bildene, og han åpner dem uten å svare meg. Vi hadde ingen kontrakt, men dette er nakenbilder av meg som han besitter. Har jeg noen rettigheter her? Har veldig lyst på bildene, men synes også det er ekkelt at han har dem liggende uten at jeg vet hvordan de ser ut en gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Profesjonell som i kjendis fotograf med mange legible referanser, eller profesjonell som i en hjemmelaget men proff nettside og SIER at han har mange betalende kunder? Det er forresten mange fotografer som har betalende bryllupskunder f eks fordi han er billig, men som allikevel misbruker stillingen sin til å ta nakenbilder av jenter og slettes ikke er profesjonelle . De gjør det for å selge bildene til ymse steder uten samtykke eller for å komme seg innpå jenter og utnytte seksuelt med tiden.
Han høres ikke profesjonell ut og jeg syns du skal sende han en advarsel om at Dette var useriøst og hvis du ikke får en tilbakemelding snarest så vil du spre navnet og erfaringen din med han og advare andre mot han fordi det fremstår både uproft, svindel og snuskete sånn som han holder på nå.

 

Anonymkode: 9c59a...c53

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, -LykkeLiten- skrev:

I september snakket jeg med en fotograf som lurte på om jeg ville stille som modell. Bildene er litt mørke, typ bdsm, nakenbilder osv. Han er profesjonell og har firma og mange betalende kunder. Jeg skulle få bildene selv, og evt peke ut hvilke han kunne få bruke. Jeg sa meg villig til dette, og vi hadde en morsom fotoshoot. I november mottok jeg ett bilde, ett portrett. I dag har jeg sendt 3 meldinger for å høre om jeg snart kan få bildene, og han åpner dem uten å svare meg. Vi hadde ingen kontrakt, men dette er nakenbilder av meg som han besitter. Har jeg noen rettigheter her? Har veldig lyst på bildene, men synes også det er ekkelt at han har dem liggende uten at jeg vet hvordan de ser ut en gang. 

Hvor mange og hvor mange ganger skal det advares i alle medienes kanaler om å ta nakenbilder og dele nakenhet med andre? 

Du har her frivillig gått med på fotografering, nå angrer du. Hvilken dokumentasjon har du på avtalen mellom dere? 

Du får ta en telefon til Datatilsynet og forhøre deg, eller en telefon til politiet. Jeg forutsetter at du er over 18. år? Hvis ikke så er dette utelukkende en sak for politiet. 

Anonymkode: 9fb80...717

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 26 år, og angrer ikke på fotograferingen. Men lurte på om jeg hadde noen rettigheter da det er bilder av meg. 

Han har facebookside og Instagram hvor han legger ut bilder daglig, og har tilbakemeldinger av andre folk. Alle tatt i nakenhet og bondage osv. Hadde også profesjonelt studio med masse utstyr. Jeg vet hvor han holder til, så i verstefall trapper jeg opp på døren. Tror ikke han er uprofisjonell på noen annen måte enn at han av en eller annen grunn ikke svarer meg nå, håper på svar i løpet av dagen. Men om han ikke gjør, så lurer jeg på om jeg kan gjøre noe mer enn å mase på han. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, trådstarter

 

Da tittelen på tråden din er mangelfull, må jeg stenge tråden. Viser til forumets regelverk:

  Sitat

* Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende moderator PM med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel.

Du kan enten sende meg en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil jeg åpne tråden igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel.

Mvh Ninab82, mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...