Gå til innhold

Jeg har en stemor fra helvete


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fra jeg var liten har hun behandlet meg dårlig. Hun var grunnen til at pappa forlot mamma. De to hadde hatt et forhold i nesten et år. Pappa har avlyst samvær uttallige ganger fordi stemor har vært gravid, er syk eller en av ungene syke.

pappa har også lurt seg unna bidrag i mange år, alle eiendeler og huset står på stemor.

Hun setter mye høyere krav til meg og min søster enn hun gjør til egne barn. Hører hun skriker til pappa at vi er uoppdragne drittunger pga vår mor.

Hun har aldri vist oss varme eller i inkludert oss skikkelig. De passer på å legge ferieturene til tider de ikke har oss.

Hilsen Fredrik, 15 år

Sånn, et litt nyansert innlegg til dere stemødre som har dominert tråden her i det siste. 

Anonymkode: 100ac...0ad

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Drittfolk finnes overalt. Trist at en av dem er din stemor. Det er vel neppe en trøst, men noe grums er det i de fleste familier, man snakker bare ikke om det.

Håper du og søsteren din, og moren deres, har et godt forhold. 

Anonymkode: 258d8...dfb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist at dere har opplevd så uviselige og egoistiske voksne.. At din stemor oppfører seg så kaldt og uempatisk mot dere skyldes nok mest av alt sjalusi og sinne mot din mor og dere barna. Fordi dere har vært en del av din fars liv og er en fortid hun ikke kan slette ut.  Dermed "straffer" hun dere barna med å fryse dere ut. Synd at uskyldige barn må lide pga narsisisstiske voksne.

Anonymkode: ca7a7...0b5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe så tragisk. Dessverre er noen sånn at når de blir sammen med en mann eller kvinne som fra før har barn, så mener de selv at det er de som gjelder nå. Håper faren din våkner opp en dag. Dette er en av tilfellene hvor gresset virkelig ikke var grønnere på den andre siden. Har dere tatt en alvorsprat med din far? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ikke bra ut, slik skal ikke barn ha det. Mine barn har verdens beste stemor, selv om hun var årsaken til at pappan deres flyttet fra dem. Mine barn har stesøsken og halvsøsken, tror kanskje de føler litt på dette noen ganger. Litt sjalusi og litt sårt kanskje, men ikke vært noe stort problem. Mine har foreldre som bryr seg og to flott steforeldre som behandler dem som sine egne. Ta en prat med din far om hvordan du føler deg, det at din stemor slenger dritt om din mor mens du hører på er ikke greit. Fortell pappan din det samme som du har skrevet her, at du syns dette er leit og at du skulle ønske ting var anderledes. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er min stemor også. Men jeg forakter min far mer enn henne fordi han lar henne styre på, og stiller ikke opp for særkullsbarnet sitt. Legg skylden der den hører hjemme.

Anonymkode: 80950...e29

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sånn er min stemor også. Men jeg forakter min far mer enn henne fordi han lar henne styre på, og stiller ikke opp for særkullsbarnet sitt. Legg skylden der den hører hjemme.

Anonymkode: 80950...e29

Far er helt klart den mest skyldige, men regner med at stemor er voksen.. og voksne skal uansett ikke oppføre seg slik mot barn ! 

Anonymkode: 6e023...de2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som du beskriver min egen stemor.

MEN. Jeg vil også nevne at barna mine har en stemor som er fantastisk, og jeg og henne har et godt samarbeid. Stemødre, som alle andre mennesker, kommer i alle slags former, om man kan si det slik. Jeg har selv opplevd det jeg vil kalle det beste og det verste av stemødre.

Anonymkode: 847fb...ec1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en del stemødre som er sånn. Dessverre. Skulle ønske de leste her og gikk litt i seg selv, men det gjør de neppe. 

Anonymkode: ddff8...7dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Fra jeg var liten har hun behandlet meg dårlig. Hun var grunnen til at pappa forlot mamma. De to hadde hatt et forhold i nesten et år. Pappa har avlyst samvær uttallige ganger fordi stemor har vært gravid, er syk eller en av ungene syke.

pappa har også lurt seg unna bidrag i mange år, alle eiendeler og huset står på stemor.

Hun setter mye høyere krav til meg og min søster enn hun gjør til egne barn. Hører hun skriker til pappa at vi er uoppdragne drittunger pga vår mor.

Hun har aldri vist oss varme eller i inkludert oss skikkelig. De passer på å legge ferieturene til tider de ikke har oss.

Hilsen Fredrik, 15 år

Sånn, et litt nyansert innlegg til dere stemødre som har dominert tråden her i det siste. 

Anonymkode: 100ac...0ad

Pappan din høres jo minst like ille ut, ja hun er en stemor. Men det er jo pappaen din som har/hadde en forpliktelse ovenfor deg og moren din. Syns du skal rette sinnet ditt mot han.

Anonymkode: 99ea9...975

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...