Gå til innhold

Fin forlovelsesring?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Pris og slik er ikke avgjørende for meg i valg av forlovelsesring. Men det er likevell ikke min type. Hadde ikke kjøpt den som vanlig ring heller. Selv har vi bare en enkel ring i gult gull uten steiner eller noe på som forlovelsesringer. Tenkte det at jeg skal bruke den resten av livet (skal bruke den samme når vi gifter oss er planen), og da ønsket jeg en enkel en som passer uansett og ikke for mye dill på som jeg kan bli lei av, eller at steiner faller av osv. 

Anonymkode: 69876...e55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 5.2.2019 den 18.30, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde og blitt skuffa for denne.. Men om du vet at dette er ringen for henne så er jo det det viktigste.. Jeg liker best enstensringer, minimum 1 karat på forlovelsesring.. 

Anonymkode: 939b3...dc9

40672_Lille_Gullkorn_Viktoria_enstensring_1.0_CT_W_1.jpg

14kt hvitt gull. 1ct W.SI.

Pris 75.000,- 

Det er kanskje for smått?

Forlovelsesring i rosé gull med smaragdslipt champagnefarget diamant

Ring i 750/- rosé gull. 
1 smaragdslipt champagnefarget diamant på totalt, 2,09ct. CH/VS
24 brilliantslipte diamanter på totalt, 0,16ct. TW/VS

Pris? Fra 149.000,- 

 

Anonymkode: 4eb42...e83

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk er så frekke.. men forhåpentligvis hadde de ikke vært like frekke om de selv ble fridd til med en slik ring.

Alle har ikke råd til jævlig dyre forlovelsesringer, og ikke alle synes at "standard" forlovelsesringer (som egentlig ikke er norsk standard, men amerikansk) er det fineste. Du kjenner dama di og budsjettet ditt best. 

Eventuelt kan du si til henne at dersom hun ikke liker den kan dere finne en annen sammen, du ville bare ha noe å sette på fingeren da du fridde.

Anonymkode: 82f1e...4dd

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.2.2019 den 18.53, AnonymBruker skrev:

Vi er ikke rike,og kjærligheten vår kan ikke måles i penger. Hun bryr seg ikke om sånne ting,ikke jeg heller og vi vil bare ha et symbol :) hun vil mye heller jeg skal bruke mindre penger enn mye,så kan vi heller bruke litt mer på gifteringer når den tiden kommer. 

Anonymkode: d5457...b70

Hvorfor spørr du hva vi syns om du allerede har kjøpt den 😛 ?

Personlig så hadde jeg hvert utrolig skuffet om det var den ringen jeg fikk. 

Jeg har fått en utrolig fin diamantring, og er strålende fornøyd. Vi er ikke rike eller materialistiske, og vi måler ikke kjærligheten i penger. Selv om man bruker god tid å penger på en ring til noen du vil tilbringe resten av ditt liv med å evt. Kanskje stifte familie, så måler vi kjærligheten i penger?

Hun vil du skal bruke mindre penger, men 300? Det syns jeg var utrolig trist. 

Vi har kjøpt gifteringer å de er nok mye rimeligere enn hva min forlovelsesring har kostet. For meg personlig er det forlovelsesringen han valgte til meg som er viktigst. 

Anonymkode: 00c16...46a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

For meg personlig er det forlovelsesringen han valgte til meg som er viktigst. 

Anonymkode: 00c16...46a

Vi får håpe at TS sin partner også synes det er det viktigste, og ikke det materialistiske rundt.

Anonymkode: 82f1e...4dd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.2.2019 den 18.36, AnonymBruker skrev:

Det er sølv og zirkonia til 298,-. 

Anonymkode: 87bc9...8c5

Hvordan vet du det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 5.2.2019 den 18.30, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde og blitt skuffa for denne.. Men om du vet at dette er ringen for henne så er jo det det viktigste.. Jeg liker best enstensringer, minimum 1 karat på forlovelsesring.. 

Anonymkode: 939b3...dc9

Det var voldsomt, en diamant i god kvalitet på en karat koster minimum 50.000.

 

Er selv storfornøyd med min på 0,5 karat i topp kvalitet :)

Anonymkode: cbd49...b80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan ikke sette en krone pris på kjærlighet, men når det kommer til en forlovelsesring, så blir dette rett og slett kjipt. Man forlover seg med sikte på å gifte seg, så da må du kjøpe gifteringer også. Her kunne du kanskje ha kjøpt en ring til henne som kunne brukes som giftering også, så hadde du på en måte spart penger på sikt. En enkel gullring med eller uten stein i, tenker jeg kan brukes både som forlovelsesring og giftering.

Men, er jo du som kjenner dama di best, og tenker du at dette er hennes stil, så ønsker jeg deg lykke til med frieriet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prisen hadde jeg ikke brydd meg særlig om, så lenge det var av kvalitet som ville holdt i +30 år. Akkurat denne tror jeg vil bli utslitt relativt kjapt. En forlovelsesring skal jo også sitte på fingeren 24/7, så selv hadde jeg nok ikke likt at den er så tykk. Det gjør den ubehagelig i svært mange situasjoner gjennom dagen. Bare det å skulle bære handleposene inn fra bilen, hadde blitt relativt vondt.

Anonymkode: 057ed...7d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.2.2019 den 18.30, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde og blitt skuffa for denne.. Men om du vet at dette er ringen for henne så er jo det det viktigste.. Jeg liker best enstensringer, minimum 1 karat på forlovelsesring.. 

Anonymkode: 939b3...dc9

Og hvis du ikke hadde fått en så grisedyr ring?   Hadde du ikke giftet deg da eller hadde du gått fra han?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, SupaWoman skrev:

Og hvis du ikke hadde fått en så grisedyr ring?   Hadde du ikke giftet deg da eller hadde du gått fra han?

Hva man anser som «grisedyrt» avhenger av økonomi. Hadde min forlovede tenkt å fri med en ring til 300kr hadde jeg nok funnet ut for lenge siden at han og jeg ikke var en match, ergo hadde det aldri skjedd. 

Hadde jeg skulle fri hadde det nok vært godt planlagt. Jeg hadde spart til ring, og jeg ville visst hva slags ring min tilkommende ønsket seg. 

Anonymkode: 939b3...dc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Kritt skrev:

Hvordan vet du det?

Den ligger til salg på bjorklund.no.

Anonymkode: 6688a...964

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes den var kjempe fin! Jeg liker ikke sånn typisk ett stens ringer, men du kjenner jo dama best. Forlovelsesringen min har 42 diamanter og gifteringen min har 15 diamanter. Disse bruker jeg 24-7 og det er ingen problem.

Anonymkode: 81e74...540

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.2.2019 den 14.06, AnonymBruker skrev:

40672_Lille_Gullkorn_Viktoria_enstensring_1.0_CT_W_1.jpg

14kt hvitt gull. 1ct W.SI.

Pris 75.000,- 

Det er kanskje for smått?

Forlovelsesring i rosé gull med smaragdslipt champagnefarget diamant

Ring i 750/- rosé gull. 
1 smaragdslipt champagnefarget diamant på totalt, 2,09ct. CH/VS
24 brilliantslipte diamanter på totalt, 0,16ct. TW/VS

Pris? Fra 149.000,- 

 

Anonymkode: 4eb42...e83

Trenger ikke vise meg ulike diamantringer.. Den i rosegold var fin den. Den øverste hadde litt for kraftig innfatning. 

Men skjønte ikke poenget med innlegget.. 

Anonymkode: 939b3...dc9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.2.2019 den 14.18, AnonymBruker skrev:

Hvorfor spørr du hva vi syns om du allerede har kjøpt den 😛 ?

Personlig så hadde jeg hvert utrolig skuffet om det var den ringen jeg fikk. 

Jeg har fått en utrolig fin diamantring, og er strålende fornøyd. Vi er ikke rike eller materialistiske, og vi måler ikke kjærligheten i penger. Selv om man bruker god tid å penger på en ring til noen du vil tilbringe resten av ditt liv med å evt. Kanskje stifte familie, så måler vi kjærligheten i penger?

Hun vil du skal bruke mindre penger, men 300? Det syns jeg var utrolig trist. 

Vi har kjøpt gifteringer å de er nok mye rimeligere enn hva min forlovelsesring har kostet. For meg personlig er det forlovelsesringen han valgte til meg som er viktigst. 

Anonymkode: 00c16...46a

For jeg ønsket bare å høre hva andre syns,av nysgjerrighet. 

Anonymkode: d5457...b70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

For jeg ønsket bare å høre hva andre syns,av nysgjerrighet. 

Anonymkode: d5457...b70

Hva syntes dama di da?☺

Anonymkode: 6688a...964

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den var nydelig! Hvis du synes selv den er like vakkert. Så bruk den! :) bare husk å rens den iblant

 

Anonymkode: 25db2...5c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun ble kjempeglad og rørt. Vi hadde en fin stund sammen og hun syns den var kjempefin,og ville ikke bytte den. Hun ville ha den fordi jeg valgte den ut til henne. I tilfelle dere ønsket en oppdatering :) 

Anonymkode: d5457...b70

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg misliker ved ringen er at den gir seg ut for å være noe annet enn det den er. Ved første øyekast tror man jo det er en alliansering med hvitt gull og små diamanter. Og det er vel akkurat det man skal tro.

Endret av Kritt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...