Gå til innhold

Drøm om død


trippelX

Anbefalte innlegg

For noen år tilbake var min bestefar veldig kreftsyk. Før han ble så dårlig hadde jeg og kjæresten bestilt ferie sammen. Dette var selvfølgelig akkurat da han var på sitt dårligste, og jeg var veldig i tvil om jeg skulle dra eller ikke. Jeg endte opp med å dra da bestefar sa at han ville veldig gjerne at jeg skulle dra. Jeg sa aldri skikkelig farvel til han før jeg dro, fordi jeg trodde jeg kom til å se han etter jeg kom hjem. 

Ene natten da vi var på ferie drømte jeg at bestefar dukket opp i drømmene mine og sa farvel. Han fortalte meg at jeg ikke skulle være lei meg og at han hadde det bra nå. Helt på slutten sa han at det bare var å se opp på himmelen om jeg savner han, og at han skulle passe på meg. Jeg bråvåknet og var helt ut grått. Dette var rundt klokken 5 på natten. Morgen etter ringte mamma og det første jeg spørr om er; er han død? Og mamma bekreftet. Da hadde han gått bort i 2-tiden den natten. 

Jeg har alltid tullet bort det med overnaturlige ting og har ikke helt trodd på det. Men etter dette! Så vet sannelig ikke jeg. Har lenge ønsket at han skulle komme tilbake i drømmene mine, men dette er den eneste gangen han har dukket opp.

Noen som har opplev det samme??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tante Ruths sønn var jagerflyger i  Nato i 1954. Han var testpilot for de nye F-84 jagerflyene, som senere ble kalt ustabile. 

Tante Ruth var personlig troende og hadde god kontakt med presten som døpte sønnen Svein. Hun var med i Uranienborg menighetsråd. 

Så en natt i 1954 ringte presten Tante Ruth og spurte om det hadde tilstøtt Svein noe.Han hadde en drøm der Svein døde. Hun svarte at hun ikke visste noe. Den gangen var internasjonale telefonsamtaler noe du planla pga. kostnadene. Så hun skulle ringe flybasen den påfølgende morgenen.

På flybasen var ikke Svein i luften ennå, men han var i ferd med å entre flyet da hun ringte. Hun ble litt rolig av dette.

8 timer senere fikk hun dødsbudskapet. Svein hadde fått problemer med flyet og klarte ikke å skyte seg ut i tide lød rapporten.

Så Tante Ruth fikk ett forvarsel om hva som skulle skje. Hun levde på dette og ga troen videre til meg.

Jeg vet ikke hvorfor andre ikke får det. Tante Ruths tro var grunnsolid og jeg tror Herren gledet seg over henne. Hennes tro ga henne trøst og en sinnsro jeg ikke har sett senere hos andre. Jeg har den, men det er Tantes gevinst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og har opplevd dette med ett nært familiemedlem. Dette var en person som var ung og frisk,og en natt hadde jeg en drøm om at denne personen døde og jeg bråvåknet og gren og gren. Dagen etter fikk jeg telefon om at hun døde den natten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har vel det. Tør ikke mene så mye om hva det dreier seg om eller hvorfor, men jeg har opplevd det to ganger.

Jeg våknet en natt av at det kjentes ut som noen strøk hånden over kinnet mitt og lot hånden hvile på skulderen min noen sekunder - og i det jeg våknet hørtes det ut som noen hvisket: "det er ok. Jeg har funnet hvile nå."
Jeg snudde meg, så på klokken på mobilen - og den viste 5.27.

Noen timer senere våknet jeg av at mamma stod i døren til rommet mitt (for øvrig har jeg aldri våknet av det tidligere).
Jeg satte meg opp og spurte: "døde mormor i natt?" og det hadde hun gjort - klokken 5.27.

(Det var for øvrig ikke et forventet dødsfall.)

En annen gang våknet jeg kl. 2.13 og følte meg varm og god i hele kroppen. Jeg skjønte ikke hvorfor hadde våknet, men jeg hadde en rar følelse. Det var noe jeg ikke helt skjønte. Jeg la meg til å sove igjen, og da jeg våknet ringte pappa like etterpå. Farfar døde klokken 2.13 den natten. 

(Heller ikke et forventet dødsfall.)

Anonymkode: 3efe2...84c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...