Gå til innhold

Lønn som assistent i barnehage??

BritElin

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
:hakeslepp: så mye å tjene i barnehage osv!!ufaglært!!!

nå ble jeg enda mere sikker på at jeg vil bli barne og ungdomsarbeider å fortsette på utdanninga mi :ler: tusen takk :rosaengel:  

men så synes jeg sikkert det er mye fordi mamma i mange år bare hadde mellom 80 000 og 100 000 i løpet av et år og hun hadde 3 barn å forsørge....blir ikke som mamma jeg asså:D

I min bhg blir ikke barne og ungdomsarbiderer behandla noe annerledes en ufaglærte assistenter. Tjener kanskje to eller tre kroner mer i timen i begynnerlønn. Men det er det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

oi så liten forsjell=? :o

hva er poenget med å ta utdannelse da?

erjo tross alt 1 år GK et år barne og ungdom og 2 år som lærling før du kan begynne å jobbe!!! :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi så det varierer veldig altså?

hmm...jaja tar nå utdannnelsen ferdig ikke nå vits å droppe den:)

men kommer jeg ikke inn på b og u i akershus kommune må jeg jo finne meg jobb....kan se om jeg finer meg jobb i barnehage da som ufaglært :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

erjo tross alt 1 år GK et år barne og ungdom og 2 år som lærling før du kan begynne å jobbe!!! :-?

Ja, det der et litt typisk. Hadde du gått elektro i stedet hadde du kommet mye bedre ut av det økonomisk. Sikkert en mindre slitsom jobb også. Typisk at mannsdominerte jobber er bedre betalt. Og er vel også sånn at det er mer status å være elektriker enn barnehage assistent.

Og skal jeg være helt ærlig så synes jeg ikke barnehage assistent er en ordentlig utdanning. Det er jo bare videregående, og allmennfag pleier ikke å telle som utdannelse. Typisk å høre "han har bare videregående, ikkeno utdanning"... På den andre side - elektro blir jo regna som utdannelse... uff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det der et litt typisk. Hadde du gått elektro i stedet hadde du kommet mye bedre ut av det økonomisk. Sikkert en mindre slitsom jobb også. Typisk at mannsdominerte jobber er bedre betalt. Og er vel også sånn at det er mer status å være elektriker enn barnehage assistent.

Og skal jeg være helt ærlig så synes jeg ikke barnehage assistent er en ordentlig utdanning. Det er jo bare videregående, og allmennfag pleier ikke å telle som utdannelse. Typisk å høre "han har bare videregående, ikkeno utdanning"... På den andre side - elektro blir jo regna som utdannelse... uff.

heisann!! ja vet :devil: jævlig irriterende da!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

greit å utdanne seg til barne og ungdomsarbeider, men det er liten vits når det nesten ikk er jobb å få innen yrket! :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uansett, kan du ta fagbrevet når du har jobbet som ufaglært i 4år.

spørs hva som lønner seg....2 år på skole og 2 år med lærlingelønn, eller 4 år med lønn som ufaglært, for så og ta fagbrevet og få lønn som de faglærte...... 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det jeg og lurer på...men er det ikke sånn at man helst får inn de som har utdanning? eller er jeg helt på jordet her? :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
er det jeg og lurer på...men er det ikke sånn at man helst får inn de som har utdanning? eller er jeg helt på jordet her? :roll:

Jo, barnehagene vil helst ha inn folk som har utdannelse. Altså, de velger heller en barne og ungdomsarbeider som assistent enn en ufaglært.

Jeg er vikar i barnehage, assistentstilling, ufaglært. Jeg tjener 102 kr i timen eller noe. Når jeg om ett år er ferdig med min utdannelse og er førskolelærer, vil jeg tjene ca. 259 000 kr i begynnerlønn. Og det syns jeg faktisk folk som velger å ta en 3 åring høyere utdanning og tilhørende studielån MÅ få. Samtidig er dette mye mer enn bare for noen år siden, så det går jo riktig vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, barnehagene vil helst ha inn folk som har utdannelse. Altså, de velger heller en barne og ungdomsarbeider som assistent enn en ufaglært.

å det var da enda bra:).

ja det går stadig riktig vei...men saaakte....helse yrkene er generelt sett for dårlig betalt synes jeg..........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke over allt!

i hvertfall i komunale barnehager får man jobb som ufaglært.... det blir billigere for kommunen, siden de har krav på mindre lønn!

det er i hvertfall veldig vanskelig å få lærlingeplass!

i kommunen jeg bor i, er de positive til lærlinger, men de skal ikke ha de..... :frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ei bekjent av meg tjente 190 000 i året.. all overtid måtte avspaseres,,, men det varierer vel veldig tydligvis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Anonymous

Næmmen dæven så velutdanna du var da jenta mi. Hvorfor kaste bort tiden din i barnehage, du burde jo gå rett inn i de feteste millionjobbene... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Næmmen dæven så velutdanna du var da jenta mi. Hvorfor kaste bort tiden din i barnehage, du burde jo gå rett inn i de feteste millionjobbene... :roll:

Næmmen dæven så intellektuelt å gripe ann en jente på 17-18 år :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Næmmen dæven så intellektuelt å gripe ann en jente på 17-18 år :roll:

takk for støtten :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moppi

takk for støtten :P

Vel, mulig at ikke gjest her oppe formulerte seg på noen hyggelig måte, men det er vel de færreste som i dag vil klassifisere to år på vgs og to år som lærling som lang utdannelse, eller som utdannelse i det hele tatt for den saks skyld. Absolutt alle (med noen særdeles få unntak) har jo i dag videregående!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...