Gå til innhold

polypper i endetarmen -ikke for sarte sjeler

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest gæsja

Etter 3 graviditerer har jeg dessverre endt opp med hemoroider. Jeg har brukt stikkpiller og salve for å dempe dem. I det siste har det blitt verre med mye kløe og et avføringsmønster som ikke er helt som det pleier. Har sett dette i sammenheng med mye stress og mye stillesittende arbeid.

I går oppdaget jeg til min forskrekkelse at det var komt en "polypp" lignende sak i endetarmsåpningen og mandag skal jeg selvsagt til lege. Tenker jo selvsagt på kreft...............er det noen som har erfaring med dette?

Jeg gruer meg til legetimen, men skjønner at det ikke er noe jeg kan utsette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sikkert bare en hemorroide som sitter akkurat i åpningen. Det står sikkert i pakningsvedlegget til salven hvordan du skal behandle hemorroider som 'kommer ut' :)

Du må ihvertfall ikke bekymre deg før du har fått pratet med legen, det er jo lite sannsynlig at det er kreft :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gæsja

Men problemet er at dette ikke ser ut som en hemoroide som "kommer ut". Det er en polypp som vokser på selve endetarmen (utrolig delikat )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men problemet er at dette ikke ser ut som en hemoroide som "kommer ut". Det er en polypp som vokser på selve endetarmen (utrolig delikat )

Ja, hemorider gjør jo det.. De er blodfylte, og sprekker etterhvert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Dette høres ut som en hemorroide ja. I ekstreme tilfeller kan de bli store som druer, og da blir det vanskelig å gå og sitte m.m.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Du bør faktisk ta deg en tur til en kiropraktor!

Jeg var mye plaget med hemorider før, og gikk til en kiropraktor. Etter noen behandlinger ble jeg ti ganger bedre!

Det viste seg at jeg hadde faktisk en låsning på de nervene som førte ut til det området (endetarmen osv) og gjorde at nervetilførselen ikke var like bra.

Dette hadde jeg gått med lenge uten å vite noe om.. Jeg hadde jo ikke vondt!

Kremene funket ikke lenger heller, så jeg var overlykkelig!

Anbefales! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...